Sunny Beach med 1,5 årig
Fra : Anja Pedersen

Dato : 27-02-10 13:23

Hej

Til sommer tager vi til Sunny Beach sammen med vores 1,5 årige søn og
det ene hold bedsteforældre. Vi har tænkt os at leje en bil 1 eller 2
dage - ellers er det mest en strand/pool/afslapningsferie.

Vi vil gerne se Delfinariet i Varna, men er der andet som vi bør se nu
vi er i Bulgarien...?
Må nok lige tilføje at vi er mere til natur end museum

Håber at kunne få lidt input til ferie-planlægningen

Mvh Anja

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-02-10 09:25

Anja Pedersen skrev:
> [...]
> vi er i Bulgarien...?
> Må nok lige tilføje at vi er mere til natur end museum
>
> Håber at kunne få lidt input til ferie-planlægningen

Ud fra hvad jeg har hørt, ville jeg ikke tage til Sunny Beach med en
lille unge, men gerne tage til de nordlige feriesteder ved Sortehavet
som f.eks. Sinemorec, hvor der er knap så meget larm og ballade, men
f.eks. nationalparker, hvor man kan gå/cykle/ridde/ro.

Vi lejede en skøn gammel Mercedes hos en halvskummel bilforhandler
gennem hotellet efter at have fået underskrifter på, at forsikringen var OK.

Jeg ville være meget opmærksom på forsikringsbetingelserne og måske leje
hjemmefra hos anerkendt firma.

Bulgarerne kører lidt anderledes end vi er vant til, f.eks. for fulde
gardiner på smalle veje, hvor der knap er plads til flere biler i bredden.

Vejene har ofte meget store huller, som man kører uden om i store sving,
når man altså ved, at de er der.

Man skal lytte til advarsler om benzintanke, da nogle af dem sælger
benzin i fortyndet udgave og andet fusk.

Skal i på længere ture, så skulle togrejser være ret billige. Det er
busser også.

Bjarne