DVB-T og me-tv-vlc
Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-02-10 09:32

Jeg har prøvet at hente vlc-udgaven af me-tv, fordi den xine-baserede
udgave ikke kan gengive lyden fra DR HD, DR Update, m.m.

Det virker fint med SD-kanalerne, men DR HD hakker. Jeg skrev til
udvikleren, og han anbefalede at øge file-cache i src/me-tv-vlc.cc. Det
har jeg prøvet, men med begrænset held.

Som standard caches der 2000 ms, hvilket jeg øgede til 5000, og det så ud
til at hjælpe, men så lige pludselig kom der udfald alligevel. Jeg har
prøvet at sætte det til 20000, men der kom stadig udfald (hak i lyd og
billede).

Er der andre der har erfaring med me-tv-vlc? Kan I modtage DR HD uden
hakken?

Er det min bærbare der er for sløv? Måske DVB-T modtageren der ikke kan
følge med? Antenneforholdene er rimelige - 79%.

Kan det have noget at gøre med videodriveren - man kan vælge 12
forskellige, men hvad er bedst? Jeg har prøvet et par stykker, men kan
ikke umiddeelbart se nogen forskel.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Frank Damgaard

Dato : 26-02-10 14:44

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> har jeg prøvet, men med begrænset held.

> Er der andre der har erfaring med me-tv-vlc? Kan I modtage DR HD uden

nej. for mine computere er ikke hurtigere nok.

> Er det min bærbare der er for sløv? Måske DVB-T modtageren der ikke kan
> følge med? Antenneforholdene er rimelige - 79%.

normalt for HD billede skal det være rimelig hurtigt PC og tl dels grafikkort
dvs. > 3000 MHz CPU . nu hedder det godt nok dual og quad core mfl, men det
hjælper kun hvis mpeg4 dekodning kan udnytte det.

Selv min gamle desktop PC kan ikke følge med, men det er
også kun en Athlon 64 3000+ .....

DVB modtageren burde gerne kunne følge med til at streame hele TS med alle programmer
dvs. ca. 22 Mbit/s, og DR hd bruger kun ca. 10 MBit/s.
Kun gamle USB 1.1 DVB boxe er for sløve til dette....
Jeg kan i hvert fald gemme hele TS til disk uden tab med USB 2.0 og PCI kort.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-10 22:27

Thomas Jensen skrev:
> [...]
>
> Det virker fint med SD-kanalerne, men DR HD hakker. Jeg skrev til
> udvikleren, og han anbefalede at øge file-cache i src/me-tv-vlc.cc. Det

Du vil få den bedste oplevelse med en decideret h264 dekoder til
fjernsynet. WD TV Live er fin og kan stå i reolen.