TDC HomeBox [Sagem] - LORTE BOX / ROUTE~
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-10 15:14

Hejsa

Hvad gør man hvis man er mega træt af det BR-Legetøj Til TDC HomeBox [Sagem]
,
som ikke virker efter hensigten ????

Ka man ikke bare købe sin egen Modem og smide den LORTE TDC HomeBox Til
Thailand ?????

Er TDC HomeBox da en Sagem 3504 da ????
Der står Sagem på den , men ikke 3504 , hvor har i det fra ?????

Med Venlig Hilsen

Lars S. Jensen

Fra : Hauge

Dato : 26-02-10 15:21

Lars S. Jensen skrev:
> som ikke virker efter hensigten ????

Hvilken lortehensigt forventer du den skal virke efter?

/Hauge

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-10 15:45

Hejsa Hauge...

Ja så den kun virker som Modem , ligesom Speedstream 4200 gjorde....
Men TDC har været så dum at skifte den fede Speedstream ud med den lortebox
til TDC HomeBox...

Teknikker har været her hele to gange nu og den er sat rigtig op ,
problemmet er bare at TDC kun vil ha man kører med Den Pisse HomeBox og ikke
andet ,
og slet ikke en Router .... Famene for dårligt at de skal bestemme over
kunden / kunderne.....

Problemmet ligger i at Routeren (D-Link DIR-855) ikke får de nødvendige
oplysninger,
så som DNS - IP - WAN osv.... Med den lorte box hedder det hele bare
192.168.1.1 ,
og standard Gatawayen er så 192.168.1.10 , og det vil Routeren ikke finde
sig i....

ellers må jeg skifte til CyberCity , nåååå nej , det hedder vist nu TeleNor
...:
Når mine 6 måneder er færdige (Binding)

For nu er jeg sku mega træt af TDC (Total Dumt Communication)

Mvh. Lars der surmuler over TDC HomeBox'en.....

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-02-10 19:18

Lars S. Jensen skrev den 26-02-2010 15:45:
> ellers må jeg skifte til CyberCity , nåååå nej , det hedder vist nu
> TeleNor ..:
> Når mine 6 måneder er færdige (Binding)

Hvis det skulle komme dertil, vil jeg foreslå Telmore, hvis de ellers
har tænkt sig at fortsætte med Speadstream 4100. De sælger
TDC-forbindelser, men de har ikke IP-telefoni.

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 21:01

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-10 19:02

Hejsa Jesper

Upppsss - YOU GOT ME....!!!!

Kom sku da til at skrive SpeedStream 4200 , hvor der sku ha stået 4100....

Har lige testet med Speedstream 4100 ,
og niks , det virker ikke mere med Speedstream 4100....DAMMMM!
Ellers et godt forslag at prøve med SS 4100....

Nok fordi hastigheden er for stor 20/1MB HomeDuo....

Mvh.
Lars

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 21:01

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-10 23:34

Hejsa Jesper

Jeg har lige købt D-Link DSL-320B , så jeg har den om en uge...

For nu er jeg drevet til vandvid af den pisse TDC HomeBox [Sagem]....
Nettet danser og hopper lige meget hvad jeg gør , også hvis jeg KUN kører
med TDC HomeBox Alene,
og det sku det kører Perfekt sigder TDC - Vor Herre Bevars og på Lokum *LOL*

Glæder mig til at teste D-Link DSL-320B , og virker det ikke , så er det
bare ærgeligt...
Sølle 225,- + 80,- kr. ka jeg sku godt overleve , hvis det ikke virker....

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 21:01

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 21:01

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-02-10 15:38

On Fri, 26 Feb 2010 15:14:18 +0100, "Lars S. Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Hvad gør man hvis man er mega træt af det BR-Legetøj Til TDC HomeBox [Sagem]
Kontakter TDC og høre om man ikke bare kan købe sit egen Modem og om
TDC skal have HomeBoxen tilbage.

/Hans

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 26-02-10 15:50

Hejsa Hans

Den tanke har straffet mig , men TDC vil ikke ud med Protokollen ,
som deres Modem [TDC HomeBox] bruger....

Selvfølgelig ska TDC ha deres Modem / HomeBoxen Tilbage ,
men det kræver jo lige man finder nogen herinde der har luret deres nye
Modem System af........

For TDC vil ikke oplyse hvad modellen hedder af Sagem'en , som jeg har og
det står heller ikke på den.
Samt de heller ikke vil oplyse Modem Protokollen , som jeg nævnte før....

Mvh. Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-02-10 16:19

On Fri, 26 Feb 2010 15:50:13 +0100, "Lars S. Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

>Hejsa Hans
>
>Den tanke har straffet mig , men TDC vil ikke ud med Protokollen ,
>som deres Modem [TDC HomeBox] bruger....
Den kører med stor sandsynlighed TCP/IP.

Du skal sætte din router op til at køre op mod en DHCP på wan siden og
så forbinde modem og router sammen, vel at mærke med routerens wan
side, så skal det hele nok spille.

Ellers må du være lidt mere klar med hensyn til hvad det er der ikke
virker hos dig og hvad du har forsøgt.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-10 17:57

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-10 22:21

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 27-02-10 10:01

"Lars S. Jensen" <lars-s-j@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvad gør man hvis man er mega træt af det BR-Legetøj Til TDC HomeBox
> [Sagem] ,
> som ikke virker efter hensigten ????

Hvad er det præcist, der ikke virker efter hensigten?

Søren

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-03-10 21:47

Benny Slater wrote:

> Hej Jesper
>
> Hvad er din erfaring med DSL-320B og TDC, virker det ?

Jeg har SS 4100, det "gamle" TDC modem (hos Telmore), og det virker
perfekt.

--
Jesper Lund

Fra : Benny Slater

Dato : 26-03-10 01:54

On 25 Mar., 21:46, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Jeg har SS 4100, det "gamle" TDC modem (hos Telmore), og det virker
> perfekt.
>
> --
> Jesper Lund

Hej Jesper

Mange tak for dit svar. Pinligt, men jeg havde set forkert ang. hvem
der havde købt et DSL-320B.
Men igen mange tak for svaret

/Benny

Fra : Jesper Mikkelsen

Dato : 04-04-10 21:01

Den 26-03-2010 08:53, Benny Slater skrev:

> Hej Jesper
>
> Mange tak for dit svar. Pinligt, men jeg havde set forkert ang. hvem
> der havde købt et DSL-320B.
> Men igen mange tak for svaret
>
> /Benny

Jeg har også lige fået enTDC-Box efter jeg flyttede,

Jeg snakkede med ham teknikkeren som var og installere den, han fortalte
at grunden til at jeg fik en box og ikke et gammet speedstreame modem
var at jeg var kommet over på VDSL platformen, som alle kunder skal over
på de kommende år. så grunden til at det gamle adsl modem ikke virker er
formentlig at det er en VDSL i er kommet over på.

Venligst

Jesper Mikkelsen

Fra : N/A

Dato : 04-04-10 21:01