MySQL - load data local infile ++
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 25-02-10 19:23

I en tabel som er tilpasset de data som importeres fra en fil (som
stammer fra en windows computer) har jeg importeret en mængde waypoints med

LOAD DATA LOCAL INFILE '1.wpt' INTO TABLE wpts LINES TERMINATED BY
'\r\n' IGNORE 3 LINES;

Egentligt mangler der et par kolonner i table 'wpts' til en
dato-tid-gruppe og data_orgin og det kunne man jo nemt lave bagefter....
men det var jo smartest om det røg i kassen samtidigt med importen fra
filen.

Kan man creere en sådan one-line-query og hvordan skal den se ud når jeg
kender dato-tid-gruppe og data_orgin?

/ Bjarne

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 27-02-10 09:30

Nå, tilsyneladene ikke i denne gruppe men jeg fandt (som linux bruger)
komandoerne paste - eller måske join - til modifikation af filer før
load data infile.

/Bjarne