Rekursiv kopiering af filer
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-02-10 18:05

Jeg har en lille ubuntu server med et hierarki af mapper med mediefiler.

I hver mappe ligger en fil kaldet 'cover.jpg', som jeg gerne vil lave en
kopi af med navnet 'folder.jpg'.

Kan man automatisere dette, så alle mapper i hierarkiet bliver gennemløbet i
en arbejdsgang?

På forhånd tak,

Kim

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-02-10 18:24

Kim Bach Petersen <google@me.instead> wrote:

> [...]
> kopi af med navnet 'folder.jpg'.
>
> Kan man automatisere dette, så alle mapper i hierarkiet bliver gennemløbet i

En mulighed kunne være:

find . -name cover.jpg -exec cp -vi "{}" folder.jpg ';'

~ Jørgen

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 24-02-10 18:31

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> find . -name cover.jpg -exec cp -vi "{}" folder.jpg ';'

Det vil bare kopiere cover.jpg til start-folderen.

find $dir -name cover.jpg -execdir cp -i '{}' folder.jpg +

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"WE'd be going back to a time when you were only two years old." Paris

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-02-10 18:47

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote:

> Det vil bare kopiere cover.jpg til start-folderen.
>
> find $dir -name cover.jpg -execdir cp -i '{}' folder.jpg +

Hov ja det skal selvf. være med execdir og ikke blot exec!

~ Jørgen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 25-02-10 15:59

Allan Willems Joergensen skrev:

> find $dir -name cover.jpg -execdir cp -i '{}' folder.jpg +

Tak - det var hurtigt og effektivt!

Kim