ÅbenBetatest H264
Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 24-02-10 08:44

Efter DR for fjorten dage siden kørte med den gamle form til TV
streaming i Vlc og nu er ved at starte op med H264 har jeg leget lidt
med i vlc med et lidt tvivlsomt resutat i starten.Men nu de sidste
dage når det altså kører kører er der et langt bedre resultat her hos
mig end i starten med stadig ikke godt nok , og med "digital-
krystalisering" med hurtige og væsentlige biledskift ikke altid god
synkronicering.

Jeg kørte oprindelig med den multimedie-opsætning fra Ubuntu-danmarks
forum under programopsætning og har nu da DR. tog hul på H2634
modificeret denne opsætning efter Arvals guide på freedomnotbeer.dk
dog har jeg øget Cache i Vlc med X 5 og oplevet en lidt jævn
fremvisning.

Jeg vil da meget gerne høre om andre der experimenterer med det samme
og deres erfaringer eller måske en anden måde til at se TV på på
nettet i Linux ?

Jeg har de sidste dage jævnligt skrevet en rapport til DR som de
opfordrer til på

http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm

Under H264 Betatest.

Noget andet er hvornår TV2 kommer med lignende tiltag.

Mit system: Ubuntu 9.10 med Vlc og 10/1Mbit bredbånd

Mhv Ole

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-02-10 21:17

Ole Michael Clemmensen <olemclemme@gmail.com> writes:

> [...]
> mig end i starten med stadig ikke godt nok , og med "digital-
> krystalisering" med hurtige og væsentlige biledskift ikke altid god

Jeg får godt nok meget hakken i Totem, selv hvis jeg tester på en
relativt hurtig linje.

Det positive er naturligvis at det overhovedet virker.

/Benny

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-02-10 21:52

Benny Amorsen wrote:

> Jeg får godt nok meget hakken i Totem, selv hvis jeg tester på en
> relativt hurtig linje.

Ditto her, både i Totem og VLC. Det gamle format kørte væsentligt bedre.

Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 26-02-10 08:56

On 25 Feb., 21:52, Martin Larsen <martin+spamfree+lar...@bigfoot.com>
wrote:

> Ditto her, både i Totem og VLC. Det gamle format kørte væsentligt bedre.

Ja det var stabilt men jeg kan se at der stadig arbejdes med det.
Når billedet er roligt synes jeg at kvaliteten er væsentligt bedre.
Og ind i mellem har jeg sat Cache op til x 5 og der føles det ind i
mellem mere stabilt.
I aftes sent så jeg er en film på Dr K eller forsøgte for det ikke
muligt og jeg måtte tænde for det alm. TV og derfor tror jeg på at der
arbejdes på sagen da er svingene med stabiliteten og ikke cyklisk.

Mhv Ole

Fra : Chresten

Dato : 28-02-10 11:58

Ole Michael Clemmensen wrote:
> [...]
Jeg har samme problem, med hak i forbindelsen til dr.dk.
Det er beder at bruge flash.
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 11:58

Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 02-03-10 04:26

> Jeg har samme problem, med hak i forbindelsen til dr.dk.
> Det er beder at bruge flash.http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038..htm

Hvis det er H264 i Ubuntu så anbefaler DR og Ubuntu gruppen Vlc.
Iaftes havde jeg faktisk de gange jeg kikkede på DR nok det bedste
resultat og bedre stabilitet , men stadig ikke godt nok.

Mhv
Ole.

Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 02-03-10 11:37

On 2 Mar., 12:26, Ole Michael Clemmensen <olemcle...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Iaftes havde jeg faktisk de gange jeg kikkede på DR nok det bedste
> resultat og bedre stabilitet , men stadig ikke godt nok.

Status for DR H264. Beatatest. 02-03-2003.

Siden jeg sidst skrev D. 23/2 er der sket en hel del forbedring af
modtagelse og gengivelse her , det meste af tiden eller store dele af
tiden et flot billede med stadig lidt ”digital krystalisering” ved
hurtige billedskift med væsentlige forandringer i billedet.

Ikke alle af de annoncerede kanaler kører der mangler typisk altid en
eller to.

En anden er af jeg skulle den anden optage et klip i en udsendelse
også med Vlc og oplevede at billede og lyd ikke var synchront.

Jeg kører Ubuntu 9.10 med den Multimedieopsætning der er på
Ubuntu-danmark webside samt ogsætningen af Vlc og Compiz af Arval på
freedomnotbeer.dk.
Derudover har jeg ændret cache i Vlc fra 300mc til 6999ms som giver en
større stabilitet.

Mhv Ole