Kan surfe men ikke se server
Fra : Poul Max

Dato : 24-02-10 17:47

Hej
Vi har et lille netværk, med en Windows Home Server og XP-pro maskiner.
En enkelt maskine opfører sig noget specielt : den kan surfe på Internet man
kan pinge andre maskiner lokalt og server via IP.
Denne ene maskine kan ikke se server og ikke pinge via navn \\server - jeg
har disablet alt hvad der er af firewall og antivirus.

Håber der et bud på hvor jeg skal prøve lede efter en løsning.

Mvh
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-10 03:16

"Poul Max" <nn@nn.dk> skrev
> [...]
> har disablet alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
> Håber der et bud på hvor jeg skal prøve lede efter en løsning.

Er fildeling slået til på maskinen...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-10 03:19

"Poul Max" <nn@nn.dk> skrev
> [...]
> har disablet alt hvad der er af firewall og antivirus.
>
> Håber der et bud på hvor jeg skal prøve lede efter en løsning.

Er maskinen i samme Workgroup...

Bjarne

Fra : Poul Max

Dato : 25-02-10 02:10

Hej Bjarne
Tak for svaret
Samme workgroup ja og med fildeling går jeg ud fra du mener på
serveren, her
er svaret også ja - der er andre maskine, som kører uden problemer og
problemmaskinen har også virket.

Mvh
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-10 15:06

"Poul Max" <maxpost@post9.tele.dk> skrev

> [...]
serveren, her
er svaret også ja - der er andre maskine, som kører uden problemer og

Fildeling skal være slået til på "problemmaskinen" også...
Tjek evt. Firewall - fildeling skal være slået til...

Bjarne

Fra : Poul Max

Dato : 01-03-10 18:21

> [...]
>

> Fildeling skal være slået til på "problemmaskinen" også...
> Tjek evt. Firewall - fildeling skal være slået til...

Fil og printer deling er slået, NetBios over TCP/IP er aktiveret
Stadig ingen forbindelse til lokale server.

Mvh
Poul