Vacc. Mexico
Fra : Mjav

Dato : 23-02-10 14:44

Nogen der ved om der er noget man skal tage højde for hvis man kun skal være
afsted en uge og kun har planer om at opholde sig i Playa del Carmen??
Her tænker jeg på div. vaccinationer.

Fra : Armand

Dato : 23-02-10 17:18

Mjav skrev:
> Nogen der ved om der er noget man skal tage højde for hvis man kun skal
> være afsted en uge og kun har planer om at opholde sig i Playa del
> Carmen??
> Her tænker jeg på div. vaccinationer.

Jeg ved ikke om der findes en vaccine mod narko-baroner der
tilsyneladende står inde for de fleste akutte dødsfald!?

--
Armand.

Fra : Mjav

Dato : 23-02-10 18:56

> Jeg ved ikke om der findes en vaccine mod narko-baroner der tilsyneladende
> står inde for de fleste akutte dødsfald!?
>
> --
> Armand.

Dem vil jeg prøve at undgå!!

Fra : Preben

Dato : 23-02-10 19:25

Den 23.02.2010 kl. 14:44 skrev Mjav <lochnees@worldonline.dk>:

> Nogen der ved om der er noget man skal tage højde for hvis man kun skal
> være afsted en uge og kun har planer om at opholde sig i Playa del
> Carmen??
> Her tænker jeg på div. vaccinationer.

Du skal ikke være bekymret. Sygdomme og andre uhyrligheder optræder først
i uge 2
Det kan dit rejsebureau og Statens Seruminstitut sikkert også bekræfte.
http://www.ssi.dk/rejser/omraade.asp?soeg=Vaccinationsforslag

--
mvh/Preben

Fra : The_mip

Dato : 24-02-10 08:29

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.u8lesdciqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> [...]
> i uge 2
> Det kan dit rejsebureau og Statens Seruminstitut sikkert også bekræfte.

Ude af drift.

http://www.vaccination.dk/

Af nævnte valgte jeg (den som er nævnt på snart alle destinationer):
Hepatitis A (smitsom leverbetændelse) - 2 gange med 1/2 års mellemrum og det
var det ... formodentlig for resten af dit liv (for 5 år siden hed det
dækker 25 år ... nu 30 år og stigende) - nævnte side holder sig på "mindst
25 år"

Stivkrampe (tetanus) bør man, også ved ophold i DK :) huske at forny med
jævne mellemrum - nævnte side siger 10 år.