gratisdns -hjæælp
Fra : jos

Dato : 22-02-10 19:47

Jeg har et par domæner som jeg ikke har rørt et par år.

Nu ville jeg lige ind og opfriske, samt lave et nyt subdomæne, men det ser
ud til at jeg er blevet synshæmmet.
Jeg kan ikke finde hvor man logger ind!

finn

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 22-02-10 19:55

Ja, den er ikke specielt brugervenligt indrettet, men....

Klik på "Klik her for at redelegere/flytte domæne til os" ca. midt på siden.

Klik herefter på: http://admin.gratisdns.dk under punkt 1.

/Kasper

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-02-10 19:58

Kasper Nordal Lund wrote:

> Ja, den er ikke specielt brugervenligt indrettet, men....
>
> Klik på "Klik her for at redelegere/flytte domæne til os" ca. midt på
> [...]

Er det mon ikke mere oplagt at klikke på "Kontrolpanel" i menuen?

Og så hører det her vist ikke helt til i unix-gruppen...

--
Christian Laursen

Fra : jos

Dato : 22-02-10 20:54

Christian Laursen wrote:

> Er det mon ikke mere oplagt at klikke på "Kontrolpanel" i menuen?
Tak til jer begge. Imho ikke særlig intuitivt (måske snarere et
aldersproblem)

> Og så hører det her vist ikke helt til i unix-gruppen...
Ikke helt, men jeg mente her var størst chance for hurtig responce - og jeg
fik ret

er der en speciel gruppe for DNS?

iøvrigt synes jeg også at der er blevet mere "diffust" at finde/rette
poster. Jeg kan ikke finde den side, hvor alle mine subdomæner står under
hinanden med en rette/sletteknap. Nå det er en af ulemperne med systemer som
bare virker i årevis uden problemer - rent luksusproblem ;(

finn

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-02-10 22:32

jos wrote:
> Ikke helt, men jeg mente her var størst chance for hurtig responce - og jeg
> fik ret

Uden at lyde som en "gammel bitter mand" - så gør det nu ikke mere
korrekt ;) Man bør stadig poste i den gruppe, som der er den mest
korrekte. Ellers kunne vi lige så godt lave en stor.

> er der en speciel gruppe for DNS?

Mit forslag ville være dk.edb.internet.udbydere.webhotel - det er nok
der vi kommer tættest på - og jeg har tidligere set flere tråde omkring
GratisDNS.dk i gruppen.

Mvh
Johan

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-02-10 04:31

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> writes:

> Mit forslag ville være dk.edb.internet.udbydere.webhotel - det er nok
> der vi kommer tættest på - og jeg har tidligere set flere tråde omkring
> GratisDNS.dk i gruppen.

Jeg har oftere brug for at pille ved DNS i forbindelse med at jeg
leger med min linux-vps end at jeg rxrer ved mit webhotel. Med
sidstenævnte sker langt de fleste dns-ændringer også helt af sig selv.

Så med mindre at der reelt er tale om administration af en
webhoteludbyderes DNS-tilbud, så mener jeg at webhotel-gruppen er
endnu mindre relevant end unix-gruppen.

Meeen, endnu bedre ville det være at enten bruge GratisDNS's webforum
eller irc-kanalen (#gratisdns på EFNet).

//Makholm