new function
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 18:17

Hej NG,

Jeg er faldet over flere steder hvor folk har gjort noget i retning af det
man kan i php med class, så man kan lave new og derved ikke huske på
rækkefølge osv. i funktioner. Eks.

var hej = new hej();
hej.besked="hej menneske";

hvordan kan man hente strengen "besked" i funktionen hej()?

Mvh ANders

Fra : Leif Neland

Dato : 22-02-10 19:44

Anders Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> var hej = new hej();
> hej.besked="hej menneske";
>
> hvordan kan man hente strengen "besked" i funktionen hej()?

Jeg ved ikke med php, men jeg vil ihvertfald blive forvirret over at
variablen hedder det samme som klassen og funktionen...

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-02-10 20:06

"Anders Mikkelsen" <anders.mikkelsen[snabela]fixgroup.dk> writes:

> [...]
>
> var hej = new hej();
> hej.besked="hej menneske";
>
> hvordan kan man hente strengen "besked" i funktionen hej()?

Jeg er meget i tvivl om hvad du taler om (jeg kender ikke PHP, så det
hjælper nok ikke).

Her er et par ting der måske passer :)

Definere en klasse:
function Point(x,y) { this.x = x; this.y = y; }
MyClass.prototype.translate = function (dx, dy) {
this.x += dx;
this.y += dy;
};

Et parameter-objekt:
function Dims(parameters) {
this.foo = parameters.foo;
this.bar = parameters.bar;
}
var dims = new Dims({bar: "nemli", foo: "ja"});

Ellers kan du måske uddybe det lidt for os PHP-analfabeter.

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 20:35

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn.unread@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> this.bar = parameters.bar;
> }
> var dims = new Dims({bar: "nemli", foo: "ja"});
Det var noget i den stil, ja;)
> Ellers kan du måske uddybe det lidt for os PHP-analfabeter.

vil jeg gøre..

jeg har lavet mit eget lille "framework", og i det en dialog funktion. Jeg
kunne godt tænke mig en hel masse funktion som ligesom "udvider den"..
f.eks.

function SimpelDialog(indhold)
{
var simpeldialog = new dialog();
simpeldialog.højde = 100;
simpeldialog.bredde=200;
..
}

men det var vist sådan cirka det du skrev, så hvis det er den letteste måde
takker jeg :)

Mvh ANders

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-02-10 22:39

Anders Mikkelsen wrote:

> jeg har lavet mit eget lille "framework", og i det en dialog funktion.
> Jeg kunne godt tænke mig en hel masse funktion som ligesom "udvider
> den".. f.eks.

Jeg kan anbefale dig at læse Javascript: The good parts af Douglas
Crockford ;)

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk