TDC Box - LAN og WLAN kan ikke "se" hinand~
Fra : Grinz

Dato : 22-02-10 07:51

Hej. Er netop (mod magt og vilje) overgået til en lortebox kaldet Fast3504
(fransk bras). Eneste positivt er at det er dejligt med kun een boks, med
kors vor er den skraldet for menu'er.

Førhen, kunne jeg stream fra min Synology boks til fjernsyn uden problemer
(begge på lan). Med den nye tdc box enhed virker det ikke længere? Når jeg
kobler Synology og tv direkte på hinanden virker det fint, lige som før
Fast3504 hvor jeg havde en dir.855.

Der virker som om at Fast3504 ikke tillader at LAN forbindelserne taler
sammen via port requests.
Jeg har samme problem med min ps3 som nu er på wlan, den kan ikke se
Synology!

Nogle ideer derude? Der virker som om at den box ikke har den simple switch
funktion, men kund giver lan/wlan enheder direkte adgang til WAN igennem
brigde funktionen, men ikke switcher internt inden. Måske mangler den en
"route", men det ved jeg ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 16:08

On 22/02/10 07.51, Grinz wrote:
> [...]

> funktion, men kund giver lan/wlan enheder direkte adgang til WAN igennem
> brigde funktionen, men ikke switcher internt inden. Måske mangler den en

Har du prøvet at sætte din DIR-855 til som accespoint/switch. Det setup
har jeg og det virker egentligt fint bortset fra, at jeg mister
forbindelsen til internettet og min ip-telefoni periodisk ikke virker
(flere gange i døgnet). Men nu har jeg efter ca. 1 1/2 måneds
tovtrækkeri med TDC fået en ny box som jeg håber er bedre.

Du skal slå DHCP-serveren fra i DIR-855 og give den fast ip-adresse og
lade TDC-boxen være DHCP-server. Den er ikke nær så god som 855'eren,
men jeg lever med det i 10 måneder mere, så skifter jeg til fiber.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Grinz

Dato : 22-02-10 22:34

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4b829dde$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Anders Sørensen
> Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
> Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Tak for info. Dog løser det ikke problemet med TDC boxen. Jeg vil netop
gerne have en 1 box løsning og ikke 2 boxe.

Fra : Max

Dato : 22-02-10 22:57

Hej Grinz

> Hej. Er netop (mod magt og vilje) overgået til en lortebox kaldet
> Fast3504 (fransk bras). Eneste positivt er at det er dejligt med kun
> een boks, med kors vor er den skraldet for menu'er.

Du har da købt dit abonnemet frivillig, så helt tvang er det vel ikke :)

Jeg har også sådan en box, og den fungere fantastisk, jeg
streamer også uden problemer og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 15:51

On 22/02/10 22.57, Max wrote:
> Hej Grinz

> Du har da købt dit abonnemet frivillig, så helt tvang er det vel ikke :)
>
> Jeg har også sådan en box, og den fungere fantastisk, jeg
> streamer også uden problemer og så vidre.

I mit tilfælde er TDC-box nu ikke helt frivilligt:
Jeg har medarbejderbredbånd og ip-telefoni gennem TDC, og fornyede mit
abonnement med et år pr. 1. januar.
Omkring 10. januar kunne vi pludselig ikke ringe ud med det gamle setup
som består af et Siemens ADSL-modem, en Linksys ip-telefonadaptor og
Dlink DIR-855 router.
Da jeg fejlmeldte fik jeg at vide at det ikke ville virke hvis jeg ikke
satte den tilsendte TDC-box til. Jeg ønskede ikke at bruge den, da jeg
gerne vil have mere kontrol over mit netværk end TDC-box tillader mig,
men tilsluttede den alligevel.
Siden den dag jeg tilsluttede den har al internet og ip-telefoni været
ustabilt. TDC har trukket nye kabler og snakket og sendt teknikere ud,
og først i sidste uge indvilligede de i at sende mig en ny box. Jeg har
ikke testet den endnu, men håber det hjælper.

Som du ser, har jeg ikke bedt om at få et nyt modem, ej heller er jeg
blevet informeret om at det var nødvendigt før jeg indgik aftalen.

Fra : Max

Dato : 23-02-10 17:07

Hej Anders

> Som du ser, har jeg ikke bedt om at få et nyt modem, ej heller er jeg
> blevet informeret om at det var nødvendigt før jeg indgik aftalen.

Jeg har da også firmabetalt bredbånd og IP telefoni, men
det er da naturligvis frivillig, jeg ville da aldrig acceptere
at blive tvungen til en abonnement jeg ikke gad.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 22:26

On 23/02/10 17.06, Max wrote:
> Hej Anders

> Jeg har da også firmabetalt bredbånd og IP telefoni, men
> det er da naturligvis frivillig, jeg ville da aldrig acceptere
> at blive tvungen til en abonnement jeg ikke gad.

Jeg er ikke blevet tvunget til abonnementet, men da jeg sagde ja til
det, vidste jeg ikke at jeg skulle tvinges til en TDC-box.

Fra : Max

Dato : 23-02-10 22:44

Hej Anders

> Jeg er ikke blevet tvunget til abonnementet, men da jeg sagde ja til
> det, vidste jeg ikke at jeg skulle tvinges til en TDC-box.

Det er sikkert ikke boxen der er et problem, på netværket her
fungere den rigtig fint, så der må være noget andet galt.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 07:49

On 23/02/10 22.43, Max wrote:
> Hej Anders

> Det er sikkert ikke boxen der er et problem, på netværket her
> fungere den rigtig fint, så der må være noget andet galt.

Du har vist ikke læst mine indlæg igennem: Jeg har gentagne gange haft
teknikerbesøg uden held.

Problemet startede samtidigt med at jeg tilkoblede den nye box.

Fra : Max

Dato : 24-02-10 07:54

Hej Anders

> Du har vist ikke læst mine indlæg igennem: Jeg har gentagne gange haft
> teknikerbesøg uden held.

Og her fungere boxen meget fint skriver jeg jo, så problemet
er jo nødvendigvis ikke boxen.

--
Mvh Max

Fra : Mcwm (Tidligere mig-~

Dato : 24-02-10 10:42

Max skrev:
> Det er sikkert ikke boxen der er et problem, på netværket her
> fungere den rigtig fint, så der må være noget andet galt.

Det er vist lidt som at sige; Jeg har en VW der kører fint, så det gør
din også. Realiteten er at mange af de bokse der sendes ind med fejl på,
sendes direkte ud til den næste kunde - efter mindre eftersyn, som dog
ikke er nogen form for garanti for at den virker, idet tdc og andre
udbudere ikke tester alle mulige setup. Booter boksen og kan internet
nås gennem den, sendes den ud.

Til OP; Afvent den nye boks og spild ikke mere tid på den gamle. Når du
har haft besøg at TDC og de ikke kunne løse problemet, så er der kun den
nye boks at sætte sin lid til, så længe du ikke ønsker flere bokse efter
hinanden.

Venligst

Mcwm

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-02-10 01:00

Grinz wrote:

> [...]
> længere? Når jeg kobler Synology og tv direkte på hinanden virker det
> fint, lige som før Fast3504 hvor jeg havde en dir.855.

- Er IP adressen for NAS (Synology) og TV i samme subnet? De tre første
tal i IP adressen skal være ens.

- Er en eventuel DHCP server i Synology'en de-aktiveret? Hvis du kan
tilslutte dit TV direkte til Synology og få det til at virke, er der
formentlig en DHCP server i Synology. Der må kun være en aktiv DHCP
server på dit lokalnetværk.

- Hvordan foregår kommunikationen mellem TV og NAS/Synology? Er det UPnP?
I så fald skal UPnP være aktiveret i routeren.

> Der virker som om at Fast3504 ikke tillader at LAN forbindelserne taler
> sammen via port requests.

Lyder meget usandsynligt. I så fald kan din computer heller ikke
kommunikere med din NAS..

> [...]
> igennem brigde funktionen, men ikke switcher internt inden. MÃ¥ske
> mangler den en "route", men det ved jeg ikke.

Start med at få din PC til at kommunikere med NAS'en, og gå derefter i
krig med NAS <-> TV kommunikationen.

--
Jesper Lund