PHP Manual
Fra : Hans Andersen

Dato : 21-02-10 17:30

Hej
Jeg har hentet PHP maualen på engelsk.
Der går nogenlunde, men jeg kunne godt tænke mig at få en på
dansk.
Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde den?
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-10 20:01

Hans Andersen skrev:
> [...]
> Der går nogenlunde, men jeg kunne godt tænke mig at få en på
> dansk.
> Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde den?

Hvad med http://docs.php.net/manual/da/

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-10 21:38

Leif Neland skrev:

> Hvad med http://docs.php.net/manual/da/

Den er så godt som engelsk. Prøv at lave et opslag.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-10 22:15

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den er så godt som engelsk. Prøv at lave et opslag.

I didn't lægge mærke til det at all. Honestly.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-10 22:20

Leif Neland skrev:

> I didn't lægge mærke til det at all. Honestly.

No, it's noget værre snyd.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-07-10 23:56

Bertel Lund Hansen skrev...

> No, it's noget værre snyd.

Enig!
Men egentlig er det jo utroligt, at den endnu ikke er oversat til dansk.

Der er jo mange kvalificerede "nørder", som sagtens kunne oversætte den,
hvis de gik sammen om det...

Jeg er absolut ikke erfaren udi php, men skulle der sidde nogle "nørder"
derude, som har mod på det, så vil jeg da gerne give en hånd med at
oversætte den....?
Det vil være nødvendigt at få en php-ekspert med i projektet, da alle de
tekniske udtryk gerne skal oversættes korrekt.

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-07-10 10:00

Den 29-07-2010 00:55, Dennis Munding skrev:
> Enig!
> Men egentlig er det jo utroligt, at den endnu ikke er oversat til dansk.
>
> Der er jo mange kvalificerede "nørder", som sagtens kunne oversætte den,
> hvis de gik sammen om det...

De samme nørder er ganske godt hjemme i det tekniske engelsk, hvorfor en
dansk udgave af manualen er ret ligegyldig. Desuden er engelsk et must,
hvis man vil noget somhelst der har med IT at gøre, på mere end hobby
plan. Så et par engelskkurser er måske mere relevant, end en
oversættelse af manualen?

Hvis der var et reelt behov for en oversættelse, så er jeg helt sikker
på, at den ville være tilgængelig. Problemet med oversættelser er bare,
at man ofte enten mister noget af meningen, eller kommer bagud, fordi
den engelske opdateres så snart der sker noget nyt, men den oversætte
først når oversætteren opdager at det er nødvendigt.

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 11:42

Chano Andersen skrev:

> De samme nørder er ganske godt hjemme i det tekniske engelsk, hvorfor en
> dansk udgave af manualen er ret ligegyldig.

Jeg ville have sagt noget lignende. Og manualens opstilling er så
enkel (hvis man springer alle uddybningerne over) at jeg tror at
selv begyndere der ikke er hjemme i engelsk, kan bruge den - om
ikke andet så efter en tilvænningsperiode som ikke ville blive
forkortet af at teksten var på dansk. Hvis man ikke ved hvad
"parameter" betyder på engelsk, hjælper det ikke ret meget at
læse "parameter" på dansk.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 08-08-10 19:07

On 29-07-2010 12:41, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> forkortet af at teksten var på dansk. Hvis man ikke ved hvad
> "parameter" betyder på engelsk, hjælper det ikke ret meget at

Jeg tror egentlig en manual til at kunne forstå manualen ville være godt
for nogle.

object simplexml_load_file ( string $filename [, string $class_name
= "SimpleXMLElement" [, int $options = 0 [, string $ns [, bool
$is_prefix = false ]]]] )

Kan sikkert godt være rimelig svær at forstå for nogle :)

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-08-10 15:32

Den 08-08-2010 20:07, Martin skrev:
> Jeg tror egentlig en manual til at kunne forstå manualen ville være godt
> for nogle.

Er det det her du savner?

http://dk.php.net/manual/en/about.php

- Chano Andersen

Fra : Hans Andersen

Dato : 22-02-10 19:19

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hvad med http://docs.php.net/manual/da/

Det er den jeg har hentet. Men, ok, så må jeg klare mig med det
engelske. Måske skulle jeg prøve at få google til at
oversætte!!!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-10 21:54

Hans Andersen skrev:

> Det er den jeg har hentet. Men, ok, så må jeg klare mig med det
> engelske. Måske skulle jeg prøve at få google til at
> oversætte!!!!!

Lad hellere være.

--
Bertel

Fra : John V.

Dato : 01-03-10 16:54

Du kan jo oversætte den til Dansk, så kan du nok også php udenad bagefter.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 21-02-10 21:56

Hans Andersen <odderskov10@g.mail.com> writes:

> Hej
> Jeg har hentet PHP maualen på engelsk.
> Der går nogenlunde, men jeg kunne godt tænke mig at få en på
> dansk.
> Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde den?

Mig bekendt er der ikke en dansk udgave af php-manualen. Der er
muligvis ganske få dele af den der er oversat, men i det store og
hele, tror jeg du er bedst tjent med at oplede et dansk site, eller
spørge i denne gruppe.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*