billig motorhome leje i usa..
Fra : søren brix

Dato : 20-02-10 15:06

Hej Ng

jeg faldte lige over det her tilbud på motorhomelej oneway..
http://www.moturis.com/oneway.cfm
det kribler da godtnok lidt til kun 20 dollars om dagen
(vi lejede selv hos dem i seattle i september 3uger = 14000.-kr + forbrug)

mvh

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 22:45

Hej Søren
Jeg tillader mig at spørge dig om noget helt andet, nemlig din Seattle tur.
Hvor langt nåede I på tre uger? Vi skal derover i godt to uger i juli, er
der urealistisk at nå Jasper i nord og Yellowstone i syd, uden at skulle
køre for meget?

Hilsen
Karsten

Fra : søren brix

Dato : 23-02-10 19:58

"Karsten Skov" <kskov(til)post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tur. Hvor langt nåede I på tre uger? Vi skal derover i godt to uger i
> juli, er der urealistisk at nå Jasper i nord og Yellowstone i syd, uden at

Hej Karsten

vi kørte op via cultus lake - kelowna - revelstoke - yoho nationalpark -
banff- jasper-kelowna-cultus lake-seattle- og vi kørte kun ca. 2200 km ialt
og vi var 2 voksne og 1 barn på 2 år, og vi kunne sagtens have brugt meget
mere tid oppe i "the rockies"

iøvrigt kan jeg anbefale at leje camper igennem www.motorhomebookers.com vi
gjorde det selv og sparede en hel del på det.

og hvis i kan undgå det så på campingpladserne så få en plads uden "hook
up" dvs. strøm vand osv. dem uden ligger meget pænere for sig selv (vi havde
kun "hook up"en gang i løbet af de godt 3 uger)

men sig til hvis du trænger yderligere tips til turen derover

mvh

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 21:17

Hej

Hvordan planlagde i kørslen? Kørte i nogle få lange stræk eller fordelte i
kørslen jævnt over hele ferien?

Hvor stor RV lejede i?

Fra : søren brix

Dato : 23-02-10 21:34

> [...]
> Hej
>
> Hvordan planlagde i kørslen? Kørte i nogle få lange stræk eller fordelte

Hej Karsten

Vi kørte nogle få lange stræk og boede så samme sted i altid mindst 2 dage
(lige på nær cultus lake), og kørte små ture der udfra

vi lejede en c24/25 eller r25 alt efter hvad selskab der lejer den ud. (vi
fik i øvrigt en der kun var et halvt år gammel så den var dejlig ny at køre
i..)

hvem skal i leje camper/RV ved ??

mvh

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 22:07

Hej Søren
Vi har lejet igennem det tyske ADAC, som har et rejsebureau i Flensborg.

Fra : Jensb

Dato : 24-02-10 19:04

"Karsten Skov" <kskov(til)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tur. Hvor langt nåede I på tre uger? Vi skal derover i godt to uger i
> juli, er der urealistisk at nå Jasper i nord og Yellowstone i syd, uden at

Skal i starte og slutte i Seattle?

Olympic National Park med Hoh Rainforest som ligger lige ved Seattle kan
ihvertfald godt anbefales.

Og Glacier National Park kan helt klart også anbefales. Vi havde en enkelt
overnatning på strækningen mellem Olympic National Forest og Glacier. Og så
et par overnatninger ved West Glacier. Vær opmærksom på at der er
længde-restriktioner på kørsel af Going-to-the-sun-highway gennem Glacier
(mener det er maks 22 fod). Så vi lejede en almindelig bil den ene dag. Men
ellers havde vi ikke problemer med vores 30 fods motorhome.

Efter Glacier havde vi en lang dag hvor vi kørte i et stræk til West
Yellowstone. Yellowstone vil jeg også klart anbefale.

Hvis i har autocamperen 14 dage tror jeg godt i kan nå både Jasper og
Yellowstone, men så kræver det at man har et par lange dage hvor der køres
langt, så der stadig er tid til at opleve parkerne. Men det bliver en lang
tur, og det går ikke helt så hurtigt i en autocamper som i en almindelig
bil, så der bliver nogle dage hvor der bliver meget kørsel.

Har i bestilt? Ellers ville i måske med fordel kunne leje i Seattle og
aflevere i Salt Lake City, da det vil kunne spare lidt kilometer, fremfor at
skulle tilbage til Seattle fra Yellowstone.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-10 21:41

Hej Jens
ja,vi har bestilt.

Når du skriver lange stræk, er det 6-8 timer eller længere?

Hvordan var det at køre med en 30 fods? (Har du stort kørekort)

Hilsen
Karsten

Fra : Jensb

Dato : 26-02-10 17:09

Hej,

Ja, det er nok omkring de 6-8 timer, og så med lidt pauser og frokost
udover.. Så det er ok nogle gange i løbet af en ferie, men man skal
selvfølgelig passe på at der ikke bliver for mange af den slags dage, da man
så ikke har tid til at opleve noget.

Men det er en god ide at bruge maps.google.com til at planlægge ruterne, og
så se hvad den beregner at det tager af tid. Det er vigtigt at holde øje med
den beregnede tid, da der kan være stor forskel på hvor lang tid det tager
at køe 100 kilometer, alt efter hvor bjergrigt området er osv. Og så skal
man generelt lægge lidt oveni den beregnede tid, da det tager lidt længere
tid med motorhome.

Vi havde ingen problemer med de 30 fod. Det er jo en miniput i forhold til
dem amerikanerne selv kører rundt i, så vejene er generelt lavet til store
køretøjer. Den kan nogle gange godt virke lidt bred, men det er nu altid
lykkedes at komme frem. Og 25 fods har samme bredde, så på det punkt får man
ikke noget ud af at tage den nummeret mindre. Men generelt er der nu ingen
problemer. Og nej, jeg har ikke stort kørekort, så det er det største jeg
har kørt i (en anelse større end min egen Fiat 500).

Jens