Martyrs - 2 timer i helvede
Fra : Peter Heide

Dato : 18-02-10 19:19

http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Denne franske film overgår alt hvad jeg har set inden for
torture/gore/splatter-film. Hostel 1 og 2 , Saw , Guinea Pigs osv er peanuts
i sammenligning, hvis man velt at mærke sér uncut-versionen af filmen ( tror
ikke den fås andet end uncut på DVD )

En dybt ubehagelig film der går fra værre til værst. Sådan ca. 1.20 t inde i
filmen var jeg meget tæt på at stå af, det er yderst sjældent at det sker ;
kan for det meste sidde og glo på de værste rædsler, både fra film og
virkelighed, uden det påvirker mig synderligt. Men Martyrs er så indestængt
grum, klaustrofobisk og ganske horribel ; man føler virkelig med den
stakkels pige dybt ned i en lydtæt kælder og man håber bare at der sker en
lille smule retfærdighed.

Kan ikke anbefale denne film overhovedet hvis Hostel og den slags giver
dårlige drømme. Vælger du at se Martyrs alligevel ; kan du godt bestille en
tid hos psykologen

Fantastisk film inden for den genre. Klar anbefaling.

Fra : Steen

Dato : 18-02-10 23:14

On 2010-02-18 19:19:24 +0100, Peter Heide said:

> Kan ikke anbefale denne film overhovedet hvis Hostel og den slags giver
> dårlige drømme. Vælger du at se Martyrs alligevel ; kan du godt
> bestille en tid hos psykologen

Hm, så tror jeg ikke det er noget jeg render ud og køber

Fra : MFN

Dato : 12-03-10 16:52

Jeg undrer mig bare ... det er sgu ikke fordi jeg er fordomsfuld eller noget
.... jeg ka' ikke engang forstå mig selv nogen gange. Men hvad er det der får
os til at se denne slags film ? Er vi fascineret af andre menneskers død og
pine, er vi onde og lede mennesker der i virkeligheden kunne finde på at
gøre det samme som det der gøres i Hostel, hvis muligheden bød sig ? Jeg
væmmes ved vold i vores samfund, men "nyder" at se det på film !!!

Citat ... "Men Martyrs er så indestængt grum, klaustrofobisk og ganske
horribel" ....... men hvorfor fanden så se det ? Jeg aner det ikke. Jeg har
set Salo og var advaret inden - og føj for den, men alligevel skulle jeg se
den .... hmmm.... jeg må fejle noget.

Eller måske kan vi bare li' at blive provokeret og komme op i det "røde
felt" ? ..... for i virkeligheden var det jo ikke virkelighed det vi så, og
så er det jo okay ...... eller noget. Folk siger til mig ... "hvad er der
fedt ved at se den slags film" ..... og jeg aner hvad jeg skal svare.

Nå, jeg må hellere få anskaffet mig Martyrs.

/Mike