Auto genstarte services?
Fra : Morten P

Dato : 18-02-10 21:44

Jeg har skrevet en dæmon i perl som kører døgnet rundt.
I morges blev en MySQL server den snakker med opdateret til nyeste version
og jeg checkede blot derefter om dæmonen fandtes i proceslisten, hvilket den
gjorde.

Imidlertid kan jeg nu se af logfilen at den holdt op med at fungere.

Hvad er best practice fr auto-genstart af dæmoner?

Skal dæmonen selv håndtere situationer eller findes der noget i linux der
kan overvåge nogle parametre og så ellers sende en restart afsted ved behov?

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 18-02-10 21:56

Måske http://mmonit.com kan bruges.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"You're OUT!" said Tom baselessly.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 19-02-10 09:25

Morten P <spam@spam.spam> wrote:

> Imidlertid kan jeg nu se af logfilen at den holdt op med at fungere.
> Hvad er best practice fr auto-genstart af dæmoner?

Det lyder som en bedre løsning at gøre perldæmonen i stand til at
håndtere at databasen forsvinder og selv reconnecte.

--
-René

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 20-02-10 15:45