database problem
Fra : Mads Brinch

Dato : 16-02-10 19:52

Hej NG jeg er stødt på endnu et lille problem...
når folk logger på skal de kun se ting de selv har oprette i
databasen, men enten vise den fejlen

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'Bruger=Test'.

her er koden for databasen...

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/karakter.mdb")
Conn.Open DSN

strUser = Request.Querystring("name")

strSQL = "Select * From personer Where Bruger =" & strUser & "
Order by Rollenavn"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
' Rollens navn
strRollenavn = rs("Rollenavn")

' lav et link til person.asp med Id-værdien i URL
strLink = "<a href='../site/karakter/person.asp?id=" &
rs("Id") & "'>" & strRollenavn & "</a>"

' Liste med links
Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 16-02-10 20:00

"Mads Brinch" <de_fire@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> databasen, men enten vise den fejlen
>
> strSQL = "Select * From personer Where Bruger =" & strUser & "

Prøv med den rigtige betegnelse indholdet i feltet (her tænker jeg på ' før
og efter):
strSQL = "Select * From personer Where Bruger ='" & strUser & "' Order by
Rollenavn"

Christian

Fra : Mads Brinch

Dato : 16-02-10 22:05