gamle data
Fra : Søren Thomsen

Dato : 16-02-10 17:32

Hej..

Jeg har brugt et færdigt script til et fotoalbum, hvor medlemmer kan uploade
deres fotos. Hver med deres egen mappe logind osv.

Har fornyligt haft det hele slettet, også databasen..
Har så lagt det hele op igen, lavet en ny database "samme navn som den jeg
slettede"
Nu sker der så det, at når de uploader fotos, kommer der ofte forkert
tumbnail "lille foto" men det store eksempel er rigtigt nok..

Kan der ligge noget tilbage fra den database jeg har slettet ??

Hilsen Søren

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 16-02-10 17:36

Søren Thomsen skrev:

> Nu sker der så det, at når de uploader fotos, kommer der ofte forkert
> tumbnail "lille foto" men det store eksempel er rigtigt nok..
>
> Kan der ligge noget tilbage fra den database jeg har slettet ??

Det er sandsynligvis ikke databsen, men bare deres browsers cache, som
gemmer det gamle billede, så bede dem tømme den eller blot trykke F5.

Kim

Fra : Søren Thomsen

Dato : 16-02-10 17:45

"Kim Bach Petersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sandsynligvis ikke databsen, men bare deres browsers cache, som
> gemmer det gamle billede, så bede dem tømme den eller blot trykke F5.
>
> Kim

Hej Kim..
Det hjalp ikke !
Hilsen Søren

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 16-02-10 20:27

Søren Thomsen skrev:

> Det hjalp ikke !

Hvad med Control+F5?

Ellers: Har du prøvet at slette cache helt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bypass_your_cache

Kim

Fra : Leif Neland

Dato : 16-02-10 21:32

Den 16-02-2010 17:31, Søren Thomsen skrev:
> [...]
> Nu sker der så det, at når de uploader fotos, kommer der ofte forkert
> tumbnail "lille foto" men det store eksempel er rigtigt nok..

Er alle thumbnails også slettet?

Nogle gallerier laver thumbnails efter behov, og hvis
/thumbnail/100x100/billede1.gif allerede eksisterer, så er det ikke
sikkert at det regenereres, hvis der kommer et nyt /fullsize/billede1.gif

Leif

Fra : Søren Thomsen

Dato : 18-02-10 18:14

Hej..

Fandt ud af det.. der lå en masse gamle filer på min pc.. kørte en disk
oprydning ! og problemet var løst.
Opdagede det ved at jeg så foto siden på en anden pc.. der var der ingen
fejl
Undskyld ulejligheden.. Burde have prøvet det først

Hilsen Søren