Nyt om Bamsen og Mullen
Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-02-10 05:50

Hej gruppe,

En lille status update for dem der tidligere har fulgt med i mit
katte-eventyr, men for dem som ikke aner hvad jeg snakker om, så...

For ca 4½ år siden lå jeg på gulvet i min stue og arbejdede med et
eller
andet papirarbejde, med min havedør åben. Det var sommer, så brisen
var
velkommen.
Pludselig kommer en lille rød killing vaklende ind af døren til mig.
Stor
overraskelse og et "Heeeej?" i de højere tonelag mødte den bette fyr,
som
kom hen imod mig og sad og kiggede på mig. Jeg nussede ham et kort
øjeblik
på hovedet, hvorefter han vendte om og vaklede udenfor igen.
Min far havde sat mad i haven daglig, når han besøgte mig (han boede
hos en
nabo indtil for et halvt års tid siden, af praktiske årsager), fordi
han
havde lagt mærke til en grå huskat derude, som åbenbart havde anlagt
tilholdssted under en gammel sofa.

Det har åbenbart været en hunkat, for en dag kom min far ind og sagde
"nu er
der s'gu killinger derude, du. Så må vi nok hellere til at købe noget
ordentligt foder til mor kat." Så købte vi en sæk tørfoder og satte
vore
gamle hundeskåle ud i haven, fyldte dem op med tørfoder og vand og lod
dem
bo derude, og så tænkte jeg personligt ikke mere over dét end at jeg
fyldte
skålene op hver dag, indtil den dag hvor den bette killing kom
indenfor, som
beskrevet ovenfor, hvorefter jeg IGEN ikke tænkte yderligere over det
- de
var jo velkomne derude og havde det tilsyneladende fint.

Et års tid efter, da sommeren '06 gik på hæld og kulden så småt gjorde
sig
bemærket, var jeg ude og fylde op i skålene derude, da et lille rødt
kattehovede med de sødeste små øjne stak ud fra under en stol og
kiggede op
på mig. "jamen heeeej?" sagde jeg, for vi havde i laaang tid ikke set
andet
end en grå huskat - ikke moderen vi oprindeligt begyndte at fodre -
være
derude, så det var en overraskelse at en lille rødlig fætter pludselig
sad
derude også.

Han blev inviteret indenfor, og ligger nu på sengen ved siden af mig
imedens
jeg skriver dette. Det var Mulle, som er blevet min trofaste
følgesvend.

Nå, men senere fik jeg lokket den grå huskat indenfor også, for det
var ved
at blive koldt. Det er så vildkatten Bamse, som egentlig var emnet jeg
ville
skrive en kort opdatering om, men det er da vist for sent nu.
Han var vild og ville IKKE berøres, løb fra den ene ende af
lejligheden til
den anden, hvis man kom for tæt på. Det er så 3-4 år siden og i dag er
min
far flyttet herned igen på fuld tid, da hans bofællinde døde som
100årig i
august. Jeg skal ikke kunne sige om det er min fars tilstedeværelse
der har
gjort det, for han har altid kunnet komme tætteere på Bamse end jeg,
men i
dag er Bamse s'gu ingen vildkat længere. Han springer ikke op i skødet

nogen af os endnu, og vil ikke kæles særlig længe af gangen, men jeg
må godt
stryge ham henover hovede og ryg - hvortil han ælter ned i gulvtæppet
eller
hvor han nu ellers ligger/står - og når han ligger og slapper af, kan
jeg
også få lov at kæle ham lidt, men efter noget tid så slår han ud og
river
efter os. "Så' det godt, nu gider jeg ikke mere, makker! Find en anden
at
genere!"

Han springer op i sengen hos min far og sover, NÅR MIN FAR BEFINDER
SIG I
SENGEN... Dét er en stor forandring, synes jeg, men mig kan han altså
ikke
lide særlig godt endnu - og det er min egen skyld, fordi jeg desværre
fik
jaget ham op i en krog en af de første gange han kom indenfor, fordi
jeg
ville tjekke om hans ører var tatoverede. Han blev så bange for mig,
at han
"sked i bukserne" (på gulvet), så det er helt sikkert derfor han er
utilfreds med mig endnu.

Men han er kommet rigtig langt, og det var bare det jeg ville sige =)

Hilsen Hans Christian, Mullen og Bamsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-10 22:31

In news:a9f73d8f-6e67-48b1-89b4-710073aaf4a5@c16g2000yqd.googlegroups.com,
Hans Christian Vang <hanschr.vang@gmail.com> typed:
> Hej gruppe,
>
> En lille status update for dem der tidligere har fulgt med i mit
> katte-eventyr, men for dem som ikke aner hvad jeg snakker om, så...

Hej HC.

Det var dejligt med en opdatering på dine misser.

Jeg husker endnu i november 2006, da du skrev at lille Mulle kom vandrende
ind af din dør. Jeg har også stadig billederne af begge misserne i mit
private album. Det sidste du sendte var af både Mulle og Bamse, der lå og
hyggede sig side om side i en lænestol.

Dejligt at Bamse også har fundet sig til rette efterhånden, og at du har din
far hos dig igen. Det kan godt være svært for en kat som har måttet klare
sig selv, pludselig at skulle vænne sig til kærlighed og omsorg, men han har
da gjort store fremskridt kan jeg forstå. Der er jo stor forskel på katte.
Nogle er meget kælne, medens andre er mere reserverede og skal tøes op lidt
efter lidt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 17-02-10 00:10

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev:
> [...]
> han har da gjort store fremskridt kan jeg forstå. Der er jo stor forskel
> på katte. Nogle er meget kælne, medens andre er mere reserverede og skal

Ork ja, Bamse kommer nok til at ligge og nusse i sengen hos mig også - om
nogle år. Måske. *G*
Men jeg er stærkt tilfreds med at kunne røre ham, uden at få hovedet revet
af, mere. Har s'gu ikke råd til al det plaster

HC

Fra : Heidi

Dato : 09-03-10 19:08

(klip)
[...]
(/klip)

Hej Hans Christian og misser

Hvor er det rart du har taget dig tid til at fortælle om dine katte.
Det er en både sjov og dejlig historie at læse :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor