Kan nogen bruge dette (ventil og ress. til~
Fra : Langgaard

Dato : 14-02-10 11:21

Hej

Jeg har slagtet mit gamle sæt 2x8l, La Spirotechnique, da jeg nu kun
behøver en enkelt flaske for at besigtige/reparere bunden på min båd,
og alligevel altid have mulighed for et lille dyk.
Men jeg mangler nu to nye/brugte ventiler til flaskerne, hvor køber
man sådan noget grej nu om dage, og hvad er prisen?

Den gamle ventil (se billede) er nu i overskud, og spørgsmålet er nu
om der er nogen der kan bruge den, der er også "gummifødder" og
"seletøj" med?

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 14-02-10 11:27

On 14 Feb., 19:21, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> [...]
>
> Den gamle ventil (se billede) er nu i overskud, og spørgsmålet er nu
> om der er nogen der kan bruge den, der er også "gummifødder" og

Og her er linket

http://www.gratisupload.dk/download/40250/

--
Langgaard

Fra : Seerup

Dato : 17-02-10 19:26

Jeg ville nok søge efter de ventiler i den blå avis ( www.dba.dk ).

Vær meget opmærksom på hvilket gevind der er i flaskerne, det er højst
sansynligt 3/4", da der er tale om ældre flasker, og IKKE M28!
Hvis du sætter ventiler i, med forkert gevind, risikerer du at de bliver
skudt ud af flasken - ikke nogen fornøjelig oplevelse ved
200bar.............

Seerup

Fra : Seerup

Dato : 17-02-10 19:30

"Seerup" <ask_me@not_valid.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvis du sætter ventiler i, med forkert gevind, risikerer du at de bliver
> skudt ud af flasken - ikke nogen fornøjelig oplevelse ved

Jeg har en enkelt ventil liggende, 200bar FABER, med 3/4" som jeg ikke
bruger.
Den befinder sig lidt nord for Aalborg.
Den er din for 250,- plus evt. forsendelse.

/S

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-02-10 13:14

"Seerup" <ask_me@not_valid.com> skrev i en meddelelse news:4b7c35c1$0$56767
> Jeg har en enkelt ventil liggende, 200bar FABER, med 3/4" som jeg ikke
> bruger.
> Den befinder sig lidt nord for Aalborg.
> Den er din for 250,- plus evt. forsendelse.

Jeg har en 15 l flaske liggende til 3/4" ventil, trykprøvet for 2 uger
siden.
Den er din for 525,- plus evt. forsendelse. Ligger i min bil mellem Farum
og Kbh.
Søger evt. en 3/4" ventil med dobbeltudgang.

Allan Hansen

Fra : Langgaard

Dato : 20-02-10 15:14

On 17 Feb., 19:25, "Seerup" <ask_me@not_valid.com> wrote:

> Jeg ville nok s ge efter de ventiler i den bl avis (www.dba.dk).

Det vil jeg prøve.

> V r meget opm rksom p hvilket gevind der er i flaskerne, det er h jst
> sansynligt 3/4", da der er tale om ldre flasker, og IKKE M28!
> Hvis du s tter ventiler i, med forkert gevind, risikerer du at de bliver
> skudt ud af flasken - ikke nogen forn jelig oplevelse ved
> 200bar.............

Jeg har dykket meget tidligere, og ved hvad der kan ske hvis det går
galt, men alligevel tak for advarslen. Er det for øvrigt ikke 25mm
gevind, hvis det er mm-gevind?

Jeg vil lige måle hullet i flaskerne og gevindet på den gamle ventil.

--
Langgaard

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 25-02-10 16:22

Af nysgerrighed hvad er det konkret du vil måle ?

Sten

Fra : Langgaard

Dato : 20-02-10 15:17

On 17 Feb., 19:30, "Seerup" <ask_me@not_valid.com> wrote:

> Jeg har en enkelt ventil liggende, 200bar FABER, med 3/4" som jeg ikke
> bruger.
> Den befinder sig lidt nord for Aalborg.
> Den er din for 250,-  plus evt. forsendelse.

Jeg arbejder lidt nord for Aalborg

Jeg får lige målt om det er 3/4" ventiler jeg skal bruge!

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 20-02-10 15:22

On 19 Feb., 13:14, "Allan Hansen" <alhansenfj...@fjernrh.dk> wrote:

> Jeg har en 15 l flaske liggende til 3/4" ventil, trykprøvet for 2 uger
> siden.
> Den er din for 525,-  plus evt. forsendelse. Ligger i min bil mellem Farum
> og Kbh.

Det lyder tiltalende, men ideen med de to små flasker er at de er
lette at stuve af vejen på sejlbåden

--
Langgaard