Det fatter jeg ikke ???
Fra : Lars

Dato : 13-02-10 08:20

Hej !

Jeg har en NAS server (Synology DS209+II) hjemme. Den kan jeg tilgå på
mit LAN ved hjælp af
IP : 192.168.1.160:5000
Det giver mig adgang til admin... Det vil jeg så også gerne kunne når
jeg ikke er hjemme, ved
hjælp af min eksterne IP : xxx.xxx.xxx.xxx:5000
Det virker fint når jeg tester det der hjemme... Jeg har stillet port-
forward i min router.

Jeg har bla. startet WEB-server, FTP-server og foto station....

MEN !!!

Nu er jeg ikke hjemme og vil gerne ind på min admin side ved hjælp af
min eksterne
IP : xxx.xxx.xxx.xxx:5000
DET KAN JEG BARE IKKE.
Jeg kan godt bruge WEB-server, FTP-server og foto station.... Men ikke
min admin side.
Jeg får bare besked om at siden ikke findes.

Er der nogen der kan give en god forklaring på det???

Lars

NB. Der er ikke nogen firewall eller lign. aktiv.

Fra : Max

Dato : 13-02-10 21:53

Hej Lars

> Er der nogen der kan give en god forklaring på det???

Kan din NAS være sat op til ikke at ville administreres
via WAN ?

--
Mvh Max

Fra : Michael Thrane

Dato : 14-02-10 14:12

Den 13-02-2010 16:19, Lars skrev:
> [...]
> min admin side.
> Jeg får bare besked om at siden ikke findes.
>
> Er der nogen der kan give en god forklaring på det???

Hos nogle udbydere bl.a. Yousee er port 5000 ikke tilgængelig. Vælg en
anden port på din Synologyboks, eller lav virtual server i din router.

Mvh

Mik

Fra : Lars

Dato : 14-02-10 09:56

> Hos nogle udbydere bl.a. Yousee er port 5000 ikke tilgængelig. Vælg en
> anden port på din Synologyboks, eller lav virtual server i din router.

> [...]

Jeg har/bruger YouSee så Det vil jeg prøve...

Hvordan laver man en virtual server i router... ???

Lars

Fra : Lars

Dato : 14-02-10 09:58

On 14 Feb., 17:56, Lars <lkj...@hotmail.com> wrote:

> Jeg har/bruger YouSee så Det vil jeg prøve...
>
> Hvordan laver man en virtual server i router... ???
>
> Lars

PS. Glemte at spørge dig. Hvilken port vil du så anbefale???

Fra : Michael Thrane

Dato : 14-02-10 18:10

Den 14-02-2010 17:57, Lars skrev:

> PS. Glemte at spørge dig. Hvilken port vil du så anbefale???

Ligemeget hvilken port, personligt bruger jeg port 90.

Virtual server hedder det i min D-link router så kan jeg sætte den til
at forwarde al trafik på port 90 udefra til en intern ip på eks port 5000.

2 forskellige løsninger på samme problem

mvh

Mik

Fra : N/A

Dato : 14-02-10 18:10

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-10 03:16

On 14 Feb., 17:57, Lars <lkj...@hotmail.com> wrote:

> PS. Glemte at spørge dig. Hvilken port vil du så anbefale???

brug https på port 5001, nas'en understøtter det også.
--
Christian