Kan tilgå filer fra Vista til Win 7 men ik~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 13-02-10 11:30

Jeg har fået mine maskiner op at køre på lokalt netværk - indtil nu
tester jeg mest disse to:

1) En stationær Vista kablet op til en Linksys-router
2) En bærbar Win 7 trådløs til en Belkin router, der er sat op som
Access Point til Linksys routeren (der ikke har trådløs)

De går fint på nettet, det gør også en tredje (XP), der er tilkoblet
samme arbejdsgruppe.

Jeg kan med Vista'en se filer i Public-mappen på Win 7'en, jeg kan
hente disse filer, jeg kan redigere i dem og lægge dem tilbage igen.
Og jeg kan sende downloadede programmer fra Vista til Win 7.
Jeg kan derimod ikke få lov til at tilgå filer, der ikke ligger i
public mappen.

Og jeg kan overhovedet ikke få adgang den anden vej, altså fx fra Win
7 gå ind i Vista'ens download-mappe og hente et program (indpakket
altså). Jeg kan se alle de delte mapper, også dem jeg selv har sat til
at deles om, men kan ikke få lov til at åbne dem.

Jeg synes jeg har givet tilladelse til alt muligt, men åbenbart ikke
nok.

Hvad kan jeg gøre?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 15-02-10 00:00

On Sat, 13 Feb 2010 11:30:00 +0100, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

> [...]
>altså). Jeg kan se alle de delte mapper, også dem jeg selv har sat til
>at deles om, men kan ikke få lov til at åbne dem.

Tja, så kan jeg jo svare selv

Det er endelig lykkedes at dele både filer og printere mellem Win 7 og
Vista maskinen. Begge veje. Herligt. Jeg slettede simpelthen netværket
og begyndte forfra. Og ganske meget var så blevet bedre. XP-maskinen
har hele tiden været nemmere at tilgå.

Men een folder kan jeg ikke få adgang til: Den som Vista kalder
Downloads. Den ligger på c-drevet og er vist nok den, der automatisk
bruges, når der hentes filer via browseren? Almindeligvis henter jeg
med GetRight, men ikke alle servere giver adgang for den, og så ryger
de i Downloads.

Kan den folder ikke deles? Det ville eller være smart...

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-02-10 22:42

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> de i Downloads.
>
> Kan den folder ikke deles? Det ville eller være smart...

Jeg har delt min. Men du kalder den downloads - kører du med engelsk vista?
Den ligger jo ikke direkte på c men på følgende placering
c:\brugere\brugernavn\hentede filer
Hentede filer er selvfølgelig kun hvis dansk version. Ellers er det
downloads som du skriver.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 16-02-10 00:27

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> c:\brugere\brugernavn\hentede filer
> Hentede filer er selvfølgelig kun hvis dansk version. Ellers er det

På min - danske - Vista (Home Premium) hedder den skam også
C:\Brugere\brugernavn\downloads....

--
vh
Ole C

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 16-02-10 11:14

On Tue, 16 Feb 2010 00:26:30 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>På min - danske - Vista (Home Premium) hedder den skam også
>C:\Brugere\brugernavn\downloads....

Det er den samme Vista jeg har - dansk - home premium. Og Downloads
ligger samme sted under brugere. "Hentede filer" er vist bare en
henvisningsmappe.

Kirsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-10 22:31

> Det er den samme Vista jeg har - dansk - home premium. Og Downloads
> ligger samme sted under brugere. "Hentede filer" er vist bare en
> henvisningsmappe.
>
> Kirsten

Det er korrekt, at Hentede filer og andre mapper er oversat til dansk, idet
der dybere i systemet ligger de engelske betegnelser.
Jeg undrer mig bare over, at I ser den som downloads, idet jeg også sidder
på en home premium og hvis jeg går via stifinder ser jeg det som
c:\brugere\brugernavn\hentede filer
Går man derimod ind og ser nærmere på egenskaberne for mapppen, kan man se,
at det rettelig er
c:\users\brugernavn\downloads
så derfor ville jeg også forvente at I så Brugere mappen i stedet for Users.
Det er jo også bare en oversættelse.
Men det ændrer jo så ikke noget på, at jeg har delt min, og du kan åbenbart
ikke dele din. Jeg kan desværre ikke bidrage med mere.

Kurt