Bourne-trilogien, extended edition?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-02-10 06:34

Jeg har købt Jason Bourne-trilogien med Matt Damon, på Amazon UK, hvor
jeg har købt hver enkelt DVD separat, og nu hvor de er ankommet, kan jeg
se at to af dem er en "extended" udgave mens der på den tredje ikke står
noget om extended.

Hvor stor forskel er der på de normale udgaver og så "extended edition"?
Det er 1'eren, og såvidt jeg kan se 3'eren, der er "extended". Skal jeg
på sigt overveje at udskifte min 2'er med en "extended edition" også,
eller er det lidt ligemeget?

Jeg var ved købet slet ikke opmærksom på, at filmene kunne fås i flere
udgaver; kun at man kunne købe alle 3 film samlet i en box, hvilket jeg
så valgte fra fordi de kunne fås billigere ved at købe dem enkeltvis.

Generelt kan jeg godt lide "extended editions"; det virker fint i "Lord
of the Rings"-trilogien, og jeg har også netop set "Gladiator" i
"extended edition" hvor den varer cirka 2 timer og 45 minutter, i stedet
for 2 1/2 time, hvilket absolut ikke var dårligt, og "Aliens" i
"extended edition" synes jeg også er bedre end den oprindelige kortere
version.

Det handler bare om, at jeg ikke gider købe en ny DVD medmindre der er
tilpas stor forskel på den udgave jeg har, og så den forlængede udgave,
og selvfølgelig at der skal være et minimum af kvaliten i udvælgelsen af
materiale og i klipningen, i stedet for at man bare indsætter alt det
man har fundet på gulvet i klipperummet, i håbet om at nogle af de
største fans så gider købe DVD'en 2 gange.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org