Penélope Cruz
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-02-10 12:18

Først forlød det, at spanske Penélope Cruz ville få hovedrollen i Lars
von Triers næste film, "Melancholia". Men producenten fortalte, at det
nok ikke blev til noget.

Nu forlyder det, at hun får en hovedrolle i Pirates of the Caribbean 4,
og at det kan være det, der er årsagen til, at hun siger nej til Trier.

Det kan man da kalde et valg mellem to yderpunkter.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-02-10 15:47

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in

> [...]
> og at det kan være det, der er årsagen til, at hun siger nej til Trier.
>
> Det kan man da kalde et valg mellem to yderpunkter.

Det er ikke officielt endu ang. om hun skal være med i Pirates...4
Der forhandles vist stadigvæk endu med hende.
http://www.imdb.com/title/tt1298650/
Kun 1 er reelt hyret (Debb), om Geoffrey Rush vender tilbage som Barbossa
er heller ikke 100% sikkert endu.

--
Henrik Laursen

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 17:39

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt1298650/
> Kun 1 er reelt hyret (Debb), om Geoffrey Rush vender tilbage som Barbossa

En serie hvor etteren var fantastisk, toeren var temmelig god og en tredje
der var halvflad. Måske skulle man konstatere at der ikke kan bygges mere på
det persongalleri og så bare stoppe.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-02-10 02:34

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in

> [...]
> tredje der var halvflad. Måske skulle man konstatere at der ikke kan
> bygges mere på det persongalleri og så bare stoppe.

Mjo men vi ved hvor svært det er for Hollywood at slippe film serier der
indtjener mange penge.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-02-10 04:37

On 12/02/2010 02:33, Henrik Laursen wrote:
> Mjo men vi ved hvor svært det er for Hollywood at slippe film serier der
> indtjener mange penge.

Ja. Det er mit meget klare indtryk, at Hollywood mere i dag, end for
10-15 år siden, tør tage chancer og satse på nye historier, og på nye
typer historier og nye typer figurer. De vil hellere spille på sikre
heste i form af fortsættelser og remakes.

Fortsættelser og remakes kan være gode, så det er helt fint at de bliver
lavet, men det er meget ærgeligt når der stort set ikke bliver lavet
*andet* end fortsættelser og remakes. Hvor er den risikovillige kapital?

(Husk dog på at den oprindelige "Pirates og the Caribbean"-film var en
satsning, dels i form af genre (efter en lang periode uden piratfilm) og
dels hvad angår figuren Jack Sparrow.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-02-10 15:31

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote in

> [...]
>
> (Husk dog på at den oprindelige "Pirates og the Caribbean"-film var en
> satsning, dels i form af genre (efter en lang periode uden piratfilm) og

Et andet perfekt eksempel for forbaskede fortsættere er de SAW film, nu er
der 6 af dem. Hvis det stod til "HeadRAZZBerry" hos razzies.com
(moderatoren) så skulle 6'eren der kom sidste år hamres med en Razzie eller
helst flere af dem, citat:

"You might think the perpetrators of such utter garbage as the SAW series
are such crettings they couldn't count beoyond the number of fingers that
can be graphically servered from a single hand, but sadly, you'd be wrong.

Just when we thought Hollywoods carnival of copying-what's-worked-before
could't get any crappier, here comes SAW VI.

Since we gladly admit we skipped the first five, we have no intentions of
bothering to actually see this one. If you feel compelled to see it, you
have our sympathies.

And, as with all movies this devoid of many redeeming value, we're giving
our voting members a pass on it as well: Feel free to nominate this one for
as many Razzie's as you wish, sight unseen. We expect you'll sleep better
at night if you do.."

Se det er vitterlig at direkte HADE en film serie
Men desværre har de fleste anmeldere (medlemmerne) hos razzies.com en anden
smag (en der er ret smagsløs), for de fleste er vilde med den elendige film
serie, så ingen Razzie nomination til den i år.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 09:56

On 12/02/2010 15:30, Henrik Laursen wrote:
> [...]
> at night if you do.."
>
> Se det er vitterlig at direkte HADE en film serie

Det er jo fuldstændig uberettiget, idet skribenten aldrig har set én
eneste film i serien.

Desuden *kan* der forekomme gode fortsættelser, og sågar gode længere
serier af film, d.v.s. 3 eller 4 eller flere film.

Det er ikke problemet. Problemet er når Hollywoods pengemænd i for høj
grad kun vil "satse" på fortsættelser og remakes, og er blevet alt for
utilbøjelige til at turde skyde penge i nye film og i nye typer film.

> Men desværre har de fleste anmeldere (medlemmerne) hos razzies.com en anden
> smag (en der er ret smagsløs), for de fleste er vilde med den elendige film
> serie, så ingen Razzie nomination til den i år.

Deres mening er pr automatik uendeligt meget mere værd, end meningen hos
den skribent du citerer.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-02-10 20:50

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Først forlød det, at spanske Penélope Cruz ville få hovedrollen i Lars
> von Triers næste film, "Melancholia". Men producenten fortalte, at det
> nok ikke blev til noget.

Trier forstår at skabe overskrifter. Nogen fortalte Ekko noget om, at
Trier og Scorsese ville genindspille Taxi Driver sammen, og nu går den
lille historie så verden rundt, uden at nogen ved, om det er rigtigt.

http://ekkofilm.dk/?allowbreak=false&id=834

--
Peter Brandt Nielsen