Lottorækker med SQL
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-10 20:01

For flere års siden viste én i dette forum noget SQL-kode,
som kunne generere samtlige 8,3 mill lottorækker -
noget med at man lavede en tabel med en udgangsrække
og så startede man bare koden og i løbet af ganske få
sekunder var alle rækkerne genereret.

Jeg HAR søgt, men kan ikke finde tråden mere.

- er der nogen, som kan gennemskue det med disse
små hints, og evt. lave en tilsvarende kode ?

Mvh KS

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-02-10 22:34

On Thu, 11 Feb 2010 20:01:09 +0100, "KS" <keld SNABELA soerensen DOT
os DOT dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg HAR søgt, men kan ikke finde tråden mere.
>
>- er der nogen, som kan gennemskue det med disse
>små hints, og evt. lave en tilsvarende kode ?

Lav en tabel "lotto" med talfelt "id" indeholdende tallene 1-36.

select a.id, b.id, c.id, d.id, e.id, f.id, g.id

from
lotto as a,
lotto as b,
lotto as c,
lotto as d,
lotto as e,
lotto as f,
lotto as g

where a.id < b.id
and b.id < c.id
and c.id < d.id
and d.id < e.id
and e.id < f.id
and f.id < g.id

/Jan

Fra : Martin

Dato : 12-02-10 13:41

On 11-02-2010 22:34, Jan Bachman wrote:

> Lav en tabel "lotto" med talfelt "id" indeholdende tallene 1-36.
>
> select a.id, b.id, c.id, d.id, e.id, f.id, g.id

> [...]

Hold da op... total fed query, simpel men effektiv!

Dog tog den 20 sek. at udføre