Winds of War (Europa i Flammer ) og War an~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-10 00:12

2 (3) miniserier på til sammen 18 DVDer, og der bliver ikke sagt "fuck"
en eneste gang.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-02-10 22:03

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
>2 (3) miniserier på til sammen 18 DVDer, og der bliver ikke sagt "fuck"
> en eneste gang.

Egentlig underligt når man tænker på hvad de ikke går igennem
i de serier.

Fra : Jesper

Dato : 12-02-10 01:12

> 2 (3) miniserier på til sammen 18 DVDer, og der bliver ikke sagt "fuck"
> en eneste gang.

Ja nu er det et par et dage siden jeg så Winds of War på Weekend TV.
Det er jo amerikansk network TV, der siger man ikke den slags ord.

Så skulle du prøve at se Deadwood der er lavet til kabel TV. Den må
konkurrere med Scarface (1983) i hyppigt brug af ordet Fuck.
--
Jesper
Chuck Norris invented the spoon because using

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-02-10 07:40

On 12/02/2010 01:11, Jesper wrote:
> [...]
>
> Så skulle du prøve at se Deadwood der er lavet til kabel TV. Den må
> konkurrere med Scarface (1983) i hyppigt brug af ordet Fuck.

Den bliver p.t. vist på TV2 om natten. Jeg har optaget første afsnit,
men har ikke set den endnu.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-02-10 07:40

On 11/02/2010 00:12, Axel Hammerschmidt wrote:
> 2 (3) miniserier på til sammen 18 DVDer, og der bliver ikke sagt "fuck"
> en eneste gang.

Det behøver der jo ikke være noget galt i. Hvordan med prisen, og med
underteksterne?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-02-10 19:19

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Det behøver der jo ikke være noget galt i. Hvordan med prisen, og med
> underteksterne?

War and Remembrance serierne (2 * 6 DVDer + en CD med musik fra serien)
er anskaffet gennem Laserdisken (Movieworld, Region 1) til samlet en
lille tusse. Afsnittene er forsynet med engelsk undertekster. Jeg tror i
øvrigt det er noget der er påbudt ved amerikanske DVDer. Sommetider
hedder det THD (eller TDH - texted for the Deaf and Hard of hearing) og
sommetider står der "cc" i en lille firkant som symboliserer et TV -
Closed Captioning

http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_captioning

En del af skuespillerne er udskiftet - ofte til det bedre. Steven
Berkoff som Hitler. Jane Seymour som Natalie. Gielgud som Aaron osv.
Ellers fortsætter Mitchum, Bergen, Tennant, Kemp, Dukes, Graves mm.

Og selvfølgelig stadig med Ralph Bellamy som FDR - hans specialitet sent
i skuespillerkarieren.

Det er sjovt at gense nogle af skuespillerne fra deres tidligere roller.
En ung Bellamy spiller f.eks Jane Russels kæreste i Howard Hawk's His
Girl Friday (The Front Page, Ryd Forsiden). Både Mitchum og Bergen har
roller i Cape Fear - den med Gregory Peck i hovedrollen fra 1960erne.

Tennant er forfærdelig i The Holcroft Covenant (Generalernes
Testamente). Utroligt at John Frankenheimer kunne lave sådan et makværk!
Jeg har ellers lige bestil hans Dead-Bang, som jeg så for en del år
siden gennem Laserdisken (Movieworld). Den var god.

Eller senere roller. Berkoff spiller skurken Victor Maitland i Beverly
Hills Cop (Frækker end Politiet Tillader). "What stone did you crawl out
from under?" til Eddie Murphy's Axel Foley.

Sjovt at opleve en neger hedde Axel

Lisa Eilbacher, Mitchum og Bergen's datter Madelaine i Winds of War, men
som erstattes af en liderlig Sharon Stone i 2. og 3. del spiller osse
med i Beverly Hills Cop.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-02-10 20:52

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Lisa Eilbacher, Mitchum og Bergen's datter Madelaine i Winds of War,
> men som erstattes af en liderlig Sharon Stone i 2. og 3. del spiller
> osse med i Beverly Hills Cop.

Forkert!

Rettelse. Lisa Eilbacher spiller godt nok Mitchum og Bergen's datter
Madelaine i Winds of War, men Sharon Stone spiller deres svigerdatter i 2.
og 3. del. En helt anden rolle.

Suk! Sharon Stone. Selv om jeg kører det langsomt, kan jeg sgu' ikke se, at
hun ikke har trusser på i scenen i Basic Instinct

Er der mon een her, der vil lægge et screen-shot, hvor man kan se det?

--
Oops!... I did it again

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-02-10 21:56

> [...]
> hun ikke har trusser på i scenen i Basic Instinct
>
> Er der mon een her, der vil lægge et screen-shot, hvor man kan se det?

haha what