Billetpriser....
Fra : Kim2000

Dato : 10-02-10 21:48

Synes I det er fair at give 120 kroner for voksne og 105 for børn under 12
år og 15,95 for slikket pr. 100 gram? 675 kr. for at gå i biografen for en
familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca. 30-40
kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).
mvh
Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-02-10 01:23

Kim2000 formulerede spørgsmålet:
> [...]
> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca. 30-40
> kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

Nej!

Køb filmen på dvd og spil den af på storskærmen (skrev jeg virkelig
dét?)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 11-02-10 07:55

Hej Kim2000

> Synes I det er fair at give 120 kroner for voksne og 105 for børn

Ja, det syntes jeg bestemt er fair, tænk sig at få 3 timers
underholdning
af høj kvalitet, hvis man skal tro på hvad der siges om filmen, til et
beløb man kan tjene på en halv time. Det er da et bytteforhold der
er til at forstå.

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 17:30

> [...]
> af høj kvalitet, hvis man skal tro på hvad der siges om filmen, til et
> beløb man kan tjene på en halv time. Det er da et bytteforhold der

På en halv time?? Sig med hvad tror du egentlig en lærer tjener? Enten er du
arbejdsløs eller rig, en med et almindeligt arbejde ville aldrig sige det
sludder.

Fra : Max

Dato : 11-02-10 18:53

Hej Kim2000

> På en halv time?? Sig med hvad tror du egentlig en lærer tjener?
> Enten er du arbejdsløs eller rig, en med et almindeligt arbejde ville
> aldrig sige det sludder.

Sludderen komme vidst fra læren, jeg er smed og har været
det i 40 år med almindelig arbejde.

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 19:14

> Hej Kim2000

> Sludderen komme vidst fra læren, jeg er smed og har været
> det i 40 år med almindelig arbejde.

Så du har udbetalt 2000 på en halv times arbejde? Du er en dyr smed.

Fra : Max

Dato : 11-02-10 19:21

Hej Kim2000

> Så du har udbetalt 2000 på en halv times arbejde? Du er en dyr smed.

Hvem skrev noget om udbetalt, det har jo ikke noget at gøre
med hvad man tjener ?

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 19:46

> Hej Kim2000

> Hvem skrev noget om udbetalt, det har jo ikke noget at gøre
> med hvad man tjener ?

Jeg tror bare jeg ignorer dig, du kan tydeligvis hverken debattere eller
fremføre fornuftige ord. Du spilder min tid.

Fra : Max

Dato : 11-02-10 19:50

Hej Kim2000

> Jeg tror bare jeg ignorer dig, du kan tydeligvis hverken debattere
> eller fremføre fornuftige ord. Du spilder min tid.

Hvorfor opføre du dig som en forkælet teenager hver gang du
ikke lige føler at du får ret og tag dog og prøv at forstå hvad
andre siger og mener ?

Hvis jeg skal tænke på hvad jeg tjener efter skat, ja så skal
du også nok regne med at den biografbillet koster 60 kr
fordi der er jo moms og skat indeholdt i prisen.

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 20:14

> [...]
> du også nok regne med at den biografbillet koster 60 kr
> fordi der er jo moms og skat indeholdt i prisen.

Du fatter simpelthen ikke en dyt, hvis du tror folk tjener 4000 kroner i
timeløn, så må du jo tro det.

Fra : Max

Dato : 11-02-10 22:55

Hej Kim2000

> Du fatter simpelthen ikke en dyt, hvis du tror folk tjener 4000
> kroner i timeløn, så må du jo tro det.

Nu er jeg ikke præst, så det med at tro lader jeg andre om. Men
hvor i alverden kommer det beløb nu fra. Fatter du ikke at jeg
forholdt mig til hvad en billet kostede, jeg omtalte jo kun en
person. Og forøvrigt findes der faktisk mennesker der tjener
4000 kr i timen.

--
Mvh Max

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 08:37

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Så du har udbetalt 2000 på en halv times arbejde? Du er en dyr smed.

hmm jeg tror smertegrænsen for hvad fundatsen foreskriver er sprunget med
skide være med det
jeg vil sige 3 ud af 4 håndværker jeg har haft med at gøre - der ligger en
indsats på 15 - 20 minutter til start og slut på opgave er som regl go
for at fakturere mig for 2 timers arbejde og priser på løsdele med 800 %
fortjenste i forhold til et bygge marked ..

der var en gang et selskab der skulle sætte en brugse kabine op for mig vi
blev enige om 450 kr i timen inkl service vogn
de var der effektivt i 7½ time - inkl en fredag ved fyre aften hvor de stod
7 mand høj og drak fyreaftens bejer på over tid
i mit køkken - nå 7½ x 450 giver ca 3500 kr - regningen lød på 24500 kr -
inkl det huld de havde lavet i siden på kabinen

nå men jeg ringede til ham der ejede firmaet og efter en del kvæuleren fram
og tilbage og en masse snak om pressen og forbruger klagenævnet
så endte vi på 2200 kr også skulle jeg selv lave det huld der var i siden
på kabinen der var på størelse med en 5 kr :)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 08:30

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-02-10 11:27

In news:4b731b90$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@mail.dk> typed:
> [...]
> biografen for en familie plus lidt guf til os hver, en almindelig
> slikpose kostede ca. 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den

Efter min mening er det da godt nok en voldsom pris.

Vi er så heldige at vi har Mørkøv Kino ca. 10 km. fra hvor vi bor. Vi har
set alle "Harry Potter" filmene der, og den biograf kan sagtens stå mål med
mange af hovedstadens biografer, både hvad billeder og lyd angår. De har et
meget stort lærred og en masse højttalere der vil noget.

Vi giver 60 kr. pr. billet for voksne (har ingen hjemmeboende børn), og lidt
guf kan man strengt taget godt købe i forvejen i f.eks. det lokale
supermarked, så der er alligevel en fordel ved at bo på landet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 11-02-10 15:45

Hej Tove

> [...]
> stå mål med mange af hovedstadens biografer, både hvad billeder og
> lyd angår. De har et meget stort lærred og en masse højttalere der

Men vise Avcatar i 3D kan den ikke, så der er ingen
sammenligningsgrundlag.

--
Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-10 18:04

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Tove

> Men vise Avcatar i 3D kan den ikke, så der er ingen
> sammenligningsgrundlag.

Den ka' vise Hichcock's Dial M for Murder i 3D, hvis det sku' være.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Max

Dato : 11-02-10 18:51

Hej Axel

> Den ka' vise Hichcock's Dial M for Murder i 3D, hvis det sku' være.

Nok også en bedre film end Avatar hvis man ser bort fra de
tekniske nyskabelser.

--
Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-10 19:26

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Axel

> Nok også en bedre film end Avatar hvis man ser bort fra de
> tekniske nyskabelser.

Ja, af hvad består de tekniske nyskabelser?

Med Dial M for Murder i 3D versionen kørte begge kinomaskiner i
biografen på samme tid med hver sin "farve". Det er derfor der er en
pause ca midt i filmen - selv om spilletiden kun er ca 100 minutter -
hvor operatøren skiftede spoler.

Der er een her - lidt nede af siden - der nævner noget 3d teknik til PC:

http://www.sofacinema.co.uk/visitor/product/24198-Dial-M-For-Murder.html

"If you have colorcode 3d or Tridef 3d installed on your pc, the effects
add to the enjoyment of the film."

Jeg har en DVD udgave med samme forside som afbildet, men der står ikke
noget om "colorcode 3d" eller "Tridef 3d" på æsken.

Nogen der kan fortælle hvad er det for noget?

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-02-10 00:42

In news:4b7417e9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Men vise Avcatar i 3D kan den ikke, så der er ingen
> sammenligningsgrundlag.

Næh, men det kan for min skyld også være lige meget.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 21-02-10 05:23

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:

> Næh, men det kan for min skyld også være lige meget.

Det er det så bare ikke, når det drejer sig om prisen på 3D forevisninger.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-10 11:47

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i meddelelsen

> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det så bare ikke, når det drejer sig om prisen på 3D forevisninger.

Jeg mener - forstået på den måde - at hvis jeg simpelthen er besat af at
ville se en 3D film, så må jeg jo tage til den biograf der viser en sådan,
og betale merprisen for en billet. Ellers er jeg tilfreds med den biograf
jeg plejer at besøge. Jeg ville ihvertfald ikke køre flere hundrede
kilometer for at se f.eks. "Avatar".

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 08:40

> Mvh Max

det skulle well ikke være dig fra foto grupperne der har været oppe at
skændes med NRE de sidste 6 år ?

fut : d.s.snik

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 17:38

> [...]
> guf kan man strengt taget godt købe i forvejen i f.eks. det lokale
> supermarked, så der er alligevel en fordel ved at bo på landet.

3D film er dyrere end de almindelige, men alligevel. Jeg mener den
almindelig kostede 85 kr. Når man som familie skal afsted, så skal man da
godt nok have pengene op af lommen synes jeg.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 11:56

> [...]
> almindelig kostede 85 kr. Når man som familie skal afsted, så skal man da
> godt nok have pengene op af lommen synes jeg.

Hvis i går tit i biffen så som sagt køb en projektor og noget godt lyd til
jeg tror ikke jeg med lyd lærred og projektor ga mere ind 6000 kr.
så kan man få en go film oplevelse hver gang - man kan pause når der er en
der skal ud at tisse man kan side som man vil og frem for alt så
kan man få en go film oplevelse hver gang - der er kommet nogen hd / blue
ray projektor der godt nok for nu er noget dyre - men de skulle være helt
fantastiske

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 26-02-10 17:20

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> 3D film er dyrere end de almindelige, men alligevel. Jeg mener den
> almindelig kostede 85 kr. Når man som familie skal afsted, så skal man da
> godt nok have pengene op af lommen synes jeg.

Så må man jo finde noget andet at lave som familie, hvis man er utilfreds
med hvad det koster. Der er jo en grund til tingenes tilstand, og nej det er
ikke bare fordi biografens indehaver vil være rig.

Fra : Infinity

Dato : 11-02-10 15:15

Kim2000 wrote:
> [...]
> biografen for en familie plus lidt guf til os hver, en almindelig
> slikpose kostede ca. 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den

Køber to biletter i Brugsen/Kvickly til 225 kr (Nordisk films biografer)
eller to biletter i Føtex/Netto til 210 kr (CinemaX mm).
Priserne er incl Gut billetter til sodavand og popkorn. En pose Matadormix
købes samme sted.
3D film koster så 20 kr ekstra pr billet, men vi genbruger vores 3D briller.

Ialt under 500.- for 4 personer for alm film og 600 kr for Avatar3D.
--
/Infinity

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 12:02

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 3D film koster så 20 kr ekstra pr billet, men vi genbruger vores 3D
> briller.
>
> Ialt under 500.- for 4 personer for alm film og 600 kr for Avatar3D.

Hvis jeg skulle se Avatar i biffen så vil jeg for det første have en skulle
betale bileten samt jeg vil have et honorar for at stå lidelsen igenem
samt jeg vil kræve retten til at under hele filmen at holde 60 minutters
ryge og tisse pause sidst men ikke mindst retten til at side på lyd løs
og sende sms er og surfe på min mobil telefon - 3d brillerne kan spares da
jeg i så fald vil kun ligge et ubetydeligt forkus af hvad der foregår på
skærmen
og jeg er egentligt ligeglad med om man kan eller ikke kan se hvad der sker
på en animeret eller en tegne film for den sags skyld.

jeg ved ikke om det ville være at stramme den at tage min mp3 afspiller med
også side og høre musik eller en lydbog under filmen :) ?
så jeg kunne blive skånet for lyden ... fra filmen ..

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-10 19:32

Kim2000:

> [...]
> biografen for en familie plus lidt guf til os hver, en almindelig
> slikpose kostede ca. 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den

Og så sidder man ovenikøbet halvdelen af tiden i total mørke!

--
Oops!... I did it again

Fra : Max

Dato : 11-02-10 19:37

Hej Axel

> Og så sidder man ovenikøbet halvdelen af tiden i total mørke!

Men når man betænker på hvad det koster at sidde i kirken,
ja så er stolene i biograferne nu ofte bedre :)

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-10 19:48

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Kim2000:

> Og så sidder man ovenikøbet halvdelen af tiden i total mørke!

Jeg kan egentlig godt forstå at gruppen er blevet mere og mere tom.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-02-10 21:51

On 10-02-2010 21:48, Kim2000 wrote:
> [...]
> for en familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede
> ca. 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

Om billettens pris er for høj eller for lav, skal jeg ikke tage stilling
til
Og slikket spris er ikke med i biografbilletten. Man kan tage guf med
hjemmefra.

Men i almindelig er der et dilemma.
Vi vil alle gerne have, at det på længere sigt bliver "gratis", at
downloade film og musik fra Nettet. (Mange gør det allerede).

Ergo må kunstnerne tjene penge på noget andet. F.eks. koncerter eller
som her filmforevisninger.
Så vi må nok fremover vænne os til, at det bliver noget dyrere at gå i
byen til oplevelser.

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Jesper

Dato : 12-02-10 01:05

Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca. 30-40
> kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

Ja, jeg syntes også det var dyrt da Imperial satte billetprisen for
eftermiddagsforestillinger op fra 12 til 15 kr i 1976.
--
Jesper
Chuck Norris invented the spoon because using

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 08:29

> [...]
> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca.
> 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

absurd pris køb en projektor og noget ordentlig lyd der kan udnytte dts/
5.1 - det er i min bog lige så godt
også kan man pause når behovet melder sig - se filmen igen ..en anden gang

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-02-10 09:02

> [...]

> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca. 30-40
> kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

Nej det er helt vanvittigt og det er derfor at torrents lever i bedste
velgående.

Biograferne har slet ikke fattet hvordan man driver sådan en virksomhed.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : *Sune*

Dato : 13-02-10 09:13

On Sat, 13 Feb 2010 09:02:20 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Nej det er helt vanvittigt og det er derfor at torrents lever i bedste
>velgående.
>
>Biograferne har slet ikke fattet hvordan man driver sådan en virksomhed.

Tror du da at biograferne har exorbitante overskud?
Eller de har måske bare ikke fattet sammenhængen mellem
udbud/efterspørgsel?

Er det den samme gamle,
"Jeg vil have det BILLIGT eller næsten gratis - ellers følger de ikke
med tiden og jeg ved meget bedre end dem selv hvordan de driver deres
forretning" - du har gang i?

Mvh
Sune

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-02-10 15:27

*Sune* <2009jan@*tdc*adsl*dk*> wrote:

> [...]
> "Jeg vil have det BILLIGT eller næsten gratis - ellers følger de ikke
> med tiden og jeg ved meget bedre end dem selv hvordan de driver deres

Nej det synes jeg ikke.

Men jeg har være ti min lokale bio op til flere gange, hvor der måske
har siddet 15 mennesker.

Det betyder at der skal være en pige på arbejde for at billettere, en
skal sælge slik og en skal styre teknikken.

Der er plads til ca. 300 i alt.

De burde sælge restbilletter via sms 15 minutter for forestillingen til
en 20,-

Så ville der kommer mange flere og den samlede omsætning og fortjeneste
ville være langt højere.

Den lokale Paradis is har samme system med mega succes.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-02-10 00:05

On 13/02/2010 15:27, Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> ville være langt højere.
>
> Den lokale Paradis is har samme system med mega succes.

Det ville jeg have det rigtig skidt med, j.f. mit forrige indlæg. Jeg
vil gerne betale lidt mere for billetten, mod at jeg får den "ydelse",
at alle de andre der sidder i biografen er *seriøse* m.h.t. at de er der
for at se filmen, og ikke bare er sprunget halvhjertet på et knaldtilbud
fordi de jo skal have tiden til at gå med et eller andet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-10 10:05

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
> for at se filmen, og ikke bare er sprunget halvhjertet på et knaldtilbud
> fordi de jo skal have tiden til at gå med et eller andet.

Det betyder da ikke noget at 2/3 dele er folk som er sprunget på i
sidste øjeblik?!

Hvorfor skulle de støje/larme mere end resten af salen?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-02-10 19:34

On 14/02/2010 10:05, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det betyder da ikke noget at 2/3 dele er folk som er sprunget på i
> sidste øjeblik?!

Jo.

> Hvorfor skulle de støje/larme mere end resten af salen?

Fordi det for dem ikke er et aktivt tilvalg: de har ikke sagt "den film
*vil* jeg se, jeg tror den er rigtig god" og planlagt det lang tid i
forvejen. Det er bare tidsfordriv. De går rundt og ved ikke hvad de skal
bruge deres tid på, og så slår de til når de får muligheden for et par
timers ekstremt billig eskapisme.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-10 20:10

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> forvejen. Det er bare tidsfordriv. De går rundt og ved ikke hvad de skal
> bruge deres tid på, og så slår de til når de får muligheden for et par

Nu er der jo også folk der mener man ikke har set en film, hvis man ikke ser
rulleteksterne og ved hvem der slog instruktørens græs. En biograf kan ikke
leve af 10-15 publikummer, uanset hvor trofaste de så end er. Så kan det
være de skræmmer nogle af de trofaste gæster væk, men får 100 nye.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-10 20:21

> [...]

> leve af 10-15 publikummer, uanset hvor trofaste de så end er. Så kan det
> være de skræmmer nogle af de trofaste gæster væk, men får 100 nye.

Enig. Det svarer til at man vil have vejene for sig selv.

Biograferne bliver nødt til at lære at det er markedet der bestemmer og
sådan er det ikke nu.

Dem som går så vildt op i særlige biografoplevelser må melde sig ind i
en biografklub og så leje hele salen, så de slipper for pøblen.

Hvis ikke biograferne sadler om nu, så død de inden kort tid og iTunes
og deslige tager hele markedet.

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-10 22:37

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> en biografklub og så leje hele salen, så de slipper for pøblen.
>
> Hvis ikke biograferne sadler om nu, så død de inden kort tid og iTunes

Der er i hvert fald ingen tvivl om at med de priser så tager man ikke med
fire børn "bare lige" i bio. Fjerner vi snolderen så er det dog alligevel
mindst 500 bobs. Så de film vi får set er helt klart store film, altså 3D
film eller andre helt specielle film.

Såsom Riddick 3 som min kone sov sig igennem mens jeg nød den til fulde.
Vi så også Resident Evil 2 i bio, vi var de to eneste der var der - det var
til premieren!! Den holdt 2 dage selvom den var annonceret til 2 uger.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 04:20

On 14/02/2010 20:21, Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> en biografklub og så leje hele salen, så de slipper for pøblen.
>
> Hvis ikke biograferne sadler om nu, så død de inden kort tid og iTunes

Det er jo fint nok med mig, at der er mange i biografen, så længe alle
der sidder der aktivt og inderligt ønsker at se filmen, og ikke primært
er der fordi "det er billigt og så kan man jo lige så godt".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TL

Dato : 14-02-10 22:25

On Sun, 14 Feb 2010 19:34:28 +0100, in dk.kultur.film Peter Knutsen

> [...]
>forvejen. Det er bare tidsfordriv. De går rundt og ved ikke hvad de skal
>bruge deres tid på, og så slår de til når de får muligheden for et par

Er folks grunde til at gå i biffen ikke flintrende ligegyldige,
sålænge de ikke forstyrrer din filmoplevelse?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-10 22:50

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Er folks grunde til at gå i biffen ikke flintrende ligegyldige,
> sålænge de ikke forstyrrer din filmoplevelse?

Præcis. Jeg synes også det er en noget arrogant holdning til andre
mennesker.

Wouw! Larry Graham i Amager Bio......... Fuck der kommer jo en masse for
at høre bas........... Ej hvor nederen. De forstyrrer jo.

Hvis folk forstyrrer i en biograf, så må ejeren jo træde til og bede om
ro og ellers stoppe filmen og smide dem ud.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 04:23

On 14/02/2010 22:49, Jesper Haaber Gylling wrote:
[...]
> Hvis folk forstyrrer i en biograf, så må ejeren jo træde til og bede om
> ro og ellers stoppe filmen og smide dem ud.

Det sker jo kun i den fantasiverden du og andre lever i. Herude i den
virkelige verden gør biografejerne stort set intet for at holde
forstyrrende faktorer i salen nede.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-10 08:36

> [...]

> Det sker jo kun i den fantasiverden du og andre lever i. Herude i den
> virkelige verden gør biografejerne stort set intet for at holde

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hele Københavns biografer, da jeg
stort set kun kommer i Gentofte Kino, da det er en super biograf og
publikum primært kommer fra lokalområdet.

Dermed er antallet af omvendte taberlåg, pommes frites stank og støj ret
begrænset, men jeg har dog set biografdirektøren bede 2 unge mennesker
om at holde kæft..... med succes.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-10 11:40

In news:1jdy542.2ron881vkrmacN%jesper@gylling.net,
Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> typed:

> Dermed er antallet af omvendte taberlåg, pommes frites stank og støj
> ret begrænset, men jeg har dog set biografdirektøren bede 2 unge
> mennesker om at holde kæft..... med succes.

For et par år siden i vores nærmeste biograf Mørkøv Kino, sad vi ved siden
af tre støjende ungersvende der kun var ude på at ødelægge filmen for os
andre. De snakkede højlydt, og raslede med poser så de omkringsiddende til
sidst var godt oppe at køre. En af de andre tilskuere klagede over det, så
efter pausen var de tre fyre ikke at finde i biografen længere, de havde
allerede fået én advarsel, og til sidst blev de smidt ud.

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-10 18:27

> [...]
> efter pausen var de tre fyre ikke at finde i biografen længere, de havde
> allerede fået én advarsel, og til sidst blev de smidt ud.

Min far ejede faktisk biografen í 1979-83 (deromkring), hvor pengekassen
blev stjålet. Så stillede han sig ind og ventede på at han hørte noget der
raslede. Signalet til projektormanden og så stillede han sig ellers foran
dem og fik udleveret pengekassen. Senere dannede han så Mørkøv Kinos venner
og resten er historie. Godt den fortsat lever, for den var et mulehår fra at
blive lukket dengang.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-10 20:12

In news:4b7983be$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> Senere dannede han så Mørkøv Kinos venner og resten er historie. Godt
> den fortsat lever, for den var et mulehår fra at blive lukket dengang.

Jamen så nyder vi jo godt af, at den ikke blev lukket. Det er en dejlig og
hyggelig biograf som har mange virkelig gode film på programmet.

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-10 21:25

> [...]
>
> Jamen så nyder vi jo godt af, at den ikke blev lukket. Det er en dejlig og
> hyggelig biograf som har mange virkelig gode film på programmet.

Der er sket store ænderinger siden dengang kan jeg se, dengang var der plads
til mere end det dobbelte.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 20:43

On 15/02/2010 11:40, Tove Krieger wrote:
> [...]
> tilskuere klagede over det, så efter pausen var de tre fyre ikke at
> finde i biografen længere, de havde allerede fået én advarsel, og til

Ja, efter pausen, d.v.s. efter at halvdelen af filmoplevelsen var
ødelagt. Og kun fordi der tilfældigvis var indlagt en pause i filmen;
det har jeg vist aldrig oplevet gennem de sidste 10 år. Tror der var
indlagt pause da jeg så "Titanic" et sted nede i Sønderjylland i 1998,
men det er så også den eneste gang.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-10 21:05

In news:4b79a3ae$0$276$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> [...]
> det har jeg vist aldrig oplevet gennem de sidste 10 år. Tror der var
> indlagt pause da jeg så "Titanic" et sted nede i Sønderjylland i 1998,

Jeg tror at det var i den første "Harry Potter" film der var indlagt en
pause. Det har der så ikke været i de efterfølgende, og ja første halvdel af
filmen var rent faktisk ødelagt, så det var godt at de tre ungersvende røg
ud.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 04:22

On 14/02/2010 22:25, TL wrote:
> On Sun, 14 Feb 2010 19:34:28 +0100, in dk.kultur.film Peter Knutsen
>
> Er folks grunde til at gå i biffen ikke flintrende ligegyldige,
> sålænge de ikke forstyrrer din filmoplevelse?

Jo, men folk der kun er i biografen, og dem vil der være mange flere af
hvis det pludselig bliver muligt at købt stærkt nedsatte
sidste-øjebliks-billetter, *vil* have en voldsom tendens til at
forstyrre mig med deres snak og optøjer.

En rimelig høj billetpris, sådan som i f.eks. Imperial, er alt hvad der
skal til, for at genne den slags over i Palads, og derfor er jeg godt
tilfreds.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-02-10 00:02

On 13/02/2010 09:12, *Sune* wrote:
> [...]
> "Jeg vil have det BILLIGT eller næsten gratis - ellers følger de ikke
> med tiden og jeg ved meget bedre end dem selv hvordan de driver deres

Jeg foretrækker konsekvent Imperial i København, frem for dets
nabobiograf Palads, netop fordi Imperial er en smule dyrere, sådan at de
useriøse/støjende/snakkende biografgængere vælger det bilige tilbud,
mens jeg slipper for dem ved at betale sådan noget som kr 10 mere pr film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-10 10:04

> [...]

> useriøse/støjende/snakkende biografgængere vælger det bilige tilbud,
> mens jeg slipper for dem ved at betale sådan noget som kr 10 mere pr film.

Jeg vælger konsekvent Imperial fra, da de skriver at de har
aircondition, som IKKE virker.

Jeg har været til mange Bond premierer dér og det gør jeg ikke mere. Så
sidder man der i smoking uden at lave noget som helst fysisk og
alligevel er der så fucking varmt derinde at man tapsveder......

Hvis biograferne skal overleve i Danmark, så skal de indrette sig efter
brugernes ønsker og det er der ikke mange biografer der gør - tæt på
ingen.

Hvorfor skal det koste tæt på 100,- at se en film?

Hvormange menesker sidder der i Imperial til deres formiddags og
eftermiddags forestillinger? Er der helt fyldt?

Jeg er enig i at Palads er en biograf for et bestemt segment, som jeg
ikke orker.......

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-02-10 11:05

Peter Knutsen skrev den 14-02-2010 00:02:

> [...]
> useriøse/støjende/snakkende biografgængere vælger det bilige tilbud,
> mens jeg slipper for dem ved at betale sådan noget som kr 10 mere pr film.

nemmerlig!

Jeg fristes til at citere K fra MiB:
A person is smart. People are dumb...

Mennesker i flok er simpelthen ikke klogere end kvæg.
Se fx buspassagereres adfærd i busserne. Buschaufførerne skal - i
myldretiden - konsekvent minde folk om, at gå længere ned i bussen, så
der er plads til flere. Eller de idioter som sætter sig på
klapsæderne..hvis man nu rejste sig op, så ville der være plads til 4-5
personer mere.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-02-10 04:26

On 14/02/2010 11:05, Carsten Riis wrote:

> nemmerlig!

Hvad synes du i øvrigt om Cinemaxx, i forhold til Imperial? Vi var jo
inde med bl.a. Tue for at se "Sherlock Holmes" sidste år.

> Jeg fristes til at citere K fra MiB:
> A person is smart. People are dumb...

Ja, det har han fuldstændig ret i.

> [...]
> der er plads til flere. Eller de idioter som sætter sig på
> klapsæderne..hvis man nu rejste sig op, så ville der være plads til 4-5

Det er nok mig du tænker på, jeg har problemer med fødderne og sætter
mig altid ned hvis jeg kan, for at aflaste dem. Jeg forsøger dog også at
undgå at bruge offentlig transport i myldretiden, men det afhænger
selvfølgelig af hvordan mit skoleskema ser ud.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-10 10:04

Peter Knutsen skrev den 15-02-2010 04:25:

> Hvad synes du i øvrigt om Cinemaxx, i forhold til Imperial? Vi var jo
> inde med bl.a. Tue for at se "Sherlock Holmes" sidste år.

Bryder mig faktisk ikke om Cinemaxx.

Fx skulle man være uheldig at sidde i siden af salen, så får man ondt i
nakken (sæderne er ikke i vifte i forhold til lærredet som i Imperial).
Deres slik er - svjh - dyrere.
Deres popcorn er præfabrikeret og leveres i store plastikposer som
slæbes hen over gulvet (indrømmet: set for et par år siden).
Publikum er en flok larmende horder (var lidt heldig her ved Sherlok
Holmes).
Billetafhentning er altid et helvede.

I det omfang jeg har indflydelse på sted, så undgår jeg Cinemaxx.

> [...]
> undgå at bruge offentlig transport i myldretiden, men det afhænger
> selvfølgelig af hvordan mit skoleskema ser ud.

Det er naturligvis ærgerligt at du har problemer med fødderne. Og jeg
kender naturligvis ikke dit buskørselsbehov.
Når det er sagt...mon ikke at du overlever at stå op indtil der bliver
en rigtig siddeplads ledig. Bare hold dig i nærheden af sæderne.
Særlig i myldretiden sker der ofte ved trafikknudepunkter at man lige
kan få sig en siddeplads, da der er mange som skal ud.

Nogen gange må man altså lige tænke på behovet hos de mange fremfor
behovet hos den enkelte (frit citeret efter...you know who).
Og gælder særligt for sig selv.

Fra : jesper

Dato : 14-02-10 07:22

det er vel iorden med billetprisen. Men guf hvorfor skal der guf til
når I går i biffen det er en dårlig vane. Hvis I ikke kan undvære køb
guffet et andet sted end biffen
Jesper

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-02-10 15:34

In news:2039515686287821069.493089jesperspam-hulfoto.dk@news.inet.tele.dk,
jesper <jesperspam@hulfoto.dk> typed:

> det er vel iorden med billetprisen. Men guf hvorfor skal der guf til
> når I går i biffen det er en dårlig vane. Hvis I ikke kan undvære
> køb guffet et andet sted end biffen
> Jesper

Og hvis man absolut ikke kan undvære at spise guf i biografen, ville det
være dejligt hvis folk købte det i supermarkedet, og hældte det over i en
blød plasticpose inden de går ind i biografen. Al den knitren af poser er
uudholdelig at høre på.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 21-02-10 05:28

> [...]
> blød plasticpose inden de går ind i biografen. Al den knitren af poser er

Guf hører da med til oplevelsen. Den store skærm, det "sociale element",
guffen - gerne frisklavede popcorn - og så videre... ellers kunne man da
bare blive hjemme og se det på TV. Filmene kommer jo på DVD 3 måneder efter
premieren i dag, få dage hvis man ikke går op i regioner. Sherlock Holmes
har jeg eksempelvis allerede stående på hylden om et par ugers tid, ligesom
jeg forventer at have Prinsessen og Frøen om 14 dage på blu-ray.

Hvem behøver biffen, når man kan få billige 40+ tommers HD skærme og billige
Blu-ray afspillere? I dont get it. Det eneste der kan få mig i biografen i
dag er ekstrem lav tålmodighed, hvis der kommer en ny batman film
eksempelvis, eller hvis der er et eller andet som SKAL ses i 3D - såsom
Avatar (som iøvrigt stinker).

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-10 11:49

> [...]
>

> Guf hører da med til oplevelsen. Den store skærm, det "sociale element",
> guffen - gerne frisklavede popcorn - og så videre... ellers kunne man da

Det er da også helt iorden, men derfor behøver "gufferne" da ikke at
forstyrre hele biografen.

Fra : jesper

Dato : 21-02-10 12:29

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote:
> "Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da også helt iorden, men derfor behøver "gufferne" da ikke at
> forstyrre hele biografen.

Guf er en rigtig dårlig vane kun opfundet for at få pengene op af
lommerne.
Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-10 12:33

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> useriøse/støjende/snakkende biografgængere vælger det bilige tilbud,
> mens jeg slipper for dem ved at betale sådan noget som kr 10 mere pr film.

Så vil jeg så anbefale Empire, det er en god biograf :)

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-10 12:36

> [...]
> en biografklub og så leje hele salen, så de slipper for pøblen.
> Hvis ikke biograferne sadler om nu, så død de inden kort tid og iTunes

Aah.. der tror jeg nu nok du trækker den..

I Empire synes jeg der plejer at være ganske godt besøgt, så nogen
kan altså godt gøre det rigtigt..

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-10 12:40

Kim2000 wrote:
> [...]
> mindst 500 bobs. Så de film vi får set er helt klart store film, altså 3D

Når billetprisen bliver lidt for høj kan man nu også sagtens tillade
sig at medbringe egne drikkevarer og slik, det plejer aldrig at være
et problem.. (måske i Palads og den slags steder?)

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-10 12:42

Peter Knutsen wrote:
> En rimelig høj billetpris, sådan som i f.eks. Imperial, er alt hvad der
> skal til, for at genne den slags over i Palads, og derfor er jeg godt
> tilfreds.

Jeg tror du overdriver problemet..

De par gange jeg har været til gratis "Fri Film" har det da ikke
været noget større problem med støj fx..

// Hans

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 21-02-10 05:20

> [...]
> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca.
> 30-40 kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

Ja, egentlig.

Lad være med at gå i biffen hvis du ikke vil betale hvad det koster - og køb
dog slik i netto og gem det under frakken, hvis du ikke vil betale priserne
i biffens kiosk.

Fra : jesper

Dato : 21-02-10 07:23

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen
>

> Ja, egentlig.
>
> Lad være med at gå i biffen hvis du ikke vil betale hvad det koster -
> og køb dog slik i netto og gem det under frakken, hvis du ikke vil
> betale priserne i biffens kiosk.
>
>spørgsmålet er vel om det er blevet dyrere at gå i biffen de sidste år
> da Ronja Røverdatter havde Premier betalte vi kr. 60 for en billet i
> dagmar. Det var i 1984 til en eftermiddagsforestulling. Det kan du
> også gå i Dagmar for i dag om eftermiddagen.
Jesper

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 26-02-10 17:22

"jesper" <jesperspam@hulfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Jesper

Er Ronja Røverdatter i 3D?

Bare fordi nogle biografer er tilfredse med at eksistere uden at tjene penge
er det næppe grundlag for at alle biografer skal gøre det samme.

Fra : Jesper

Dato : 27-04-10 08:26

> [...]

> familie plus lidt guf til os hver, en almindelig slikpose kostede ca. 30-40
> kr pr. styk. Så ca. 1000 kroner for den oplevelse (Avatar3D).

1. Drop guffet eller køb det i Netto
2. Lad være med at tage de små med, de skal sendes til 4-forestillingen
i den lokale til en ganske anden pris.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Kim2000

Dato : 27-04-10 20:58

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> 1. Drop guffet eller køb det i Netto
> 2. Lad være med at tage de små med, de skal sendes til 4-forestillingen
> i den lokale til en ganske anden pris.

Så ungerne skal spises af med at se Avatar 2D, mens farmand ser den gode
version? Nej, sådan spiller klaveret ikke her.

Fra : Jesper

Dato : 27-04-10 22:37

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Så ungerne skal spises af med at se Avatar 2D, mens farmand ser den gode
> version? Nej, sådan spiller klaveret ikke her.

Er de ikke for unge til Avatar? Medietilsynet har forbudt filmen under
11 år.
Så mon ikke de er bedre tjent med en børnefilm på cowboyrækkerne i den
lokale bif kl. 4 søndag?