der kommer mange gode film for tiden var ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-02-10 21:11

har lige set the blinde side - den er fremragende håber den vinder nogen
oscars også englise bastardos ( spørg mig ikke hvordan det staves ) den er
genial ..

Mv.
BMM

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-02-10 03:09

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> har lige set the blinde side - den er fremragende håber den vinder
> nogen oscars også englise bastardos ( spørg mig ikke hvordan det
> [...]
Et spinkelt håb har Inglourious Basterds, den er nomineret i 8 kategorier:

Actor in a Supporting Role: Christoph Waltz
Cinematography: Robert Richardson
Directing: Quentin Tarantino
Film Editing: Sally Menke
Best Picture: Lawrence Bender
Sound Editing: Wylie Stateman
Sound Mixing: Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
Writing (Original Screenplay): Quentin Tarantino

--
Henrik Laursen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 00:19

Henrik Laursen wrote:

> [...]
> Sound Editing: Wylie Stateman
> Sound Mixing: Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
> Writing (Original Screenplay): Quentin Tarantino

ok ... jeg tror dog den er for kontroversionel til at komme i betragtning

Fra : TL

Dato : 13-02-10 06:11

On Sat, 13 Feb 2010 00:18:57 +0100, in dk.kultur.film "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>ok ... jeg tror dog den er for kontroversionel til at komme i betragtning

På hvilken måde er den kontroversiel i relation til de 6000
stemmeberettigede, der afgør, hvem der vinder?

Jeg tror ikke, at den vinder, men ikke fordi den er for kontroversiel.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 08:26

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 13 Feb 2010 00:18:57 +0100, in dk.kultur.film "Bo M. Mogensen"

> På hvilken måde er den kontroversiel i relation til de 6000
> stemmeberettigede, der afgør, hvem der vinder?

filemen og antalet af stemme beretiget har som sådan ikke noget med hinanden
at gøre
ja jeg har i det hele taget svært ved at se samenhænget ...

> Jeg tror ikke, at den vinder, men ikke fordi den er for kontroversiel.

forsekelige mennesker forskellige oplevelser - når jeg tænker på en Oscar
vinder så er det Titanic som er ok at se
men ikke som sådan nogen fremragende film der kom samme år som as good as it
get s-

hvor as good as it gets i retfærdighedens tjeneste vand det meste

jeg tror alt at den ( english bastardos) er for brutal til at være en
vinder ... men nu for vi at se

Fra : TL

Dato : 13-02-10 15:38

On Sat, 13 Feb 2010 08:26:04 +0100, in dk.kultur.film "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>at gøre
>ja jeg har i det hele taget svært ved at se samenhænget ...

Du skrev, at den er for kontroversiel til at vinde. Hvem, der vinder,
afgøres af et relativt lille antal akademimedlemmer; folk, der
arbejder i filmindistrien. Med andre ord, hvis filmen er for
kontroversiel, så er det for kontroversiel for akademimedlemmerne. Det
mener jeg ikke er tilfældet. Derfor spørger jeg, på hvilken måde er
den kontroversiel?

> [...]
>vinder så er det Titanic som er ok at se
>men ikke som sådan nogen fremragende film der kom samme år som as good as it

As Good As it Gets er da en sød lille film, der kan underholde et par
timer. Men en stor filmoplevelse er det ikke.

>jeg tror alt at den ( english bastardos) er for brutal til at være en
>vinder ... men nu for vi at se

Men det er ikke det samme som "kontroversiel".

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 18:42

> [...]

> kontroversiel, så er det for kontroversiel for akademimedlemmerne. Det
> mener jeg ikke er tilfældet. Derfor spørger jeg, på hvilken måde er

Hmm når en skribent opføre sig påfalende så tjekker jeg altid headerene
poster de uden ip og igenem amerikansk udbyder som f.eks easynews.com -
havde det være astra web ville jeg nok have skudt på ejwind kruse
så er det som regl en troll med mindre det er en gl skribent der bare er
begyndt på det
men som regel er det nu en troll - og dem skal man jo som bekendt ikke
fodere

men nu for du et svar til trods for det :

Det er ofte sådan i gruppen at nogen gange er der en skribent der bare har
en mening fordi det er resultatet af at han/hun har gjort sig nogen
oplevelser - det er ikke alle oplevelser man lige kan smække mellem
regninger og facit på , men derfor så er det nu sådan at den pågældene
skribent
har oplevet det - en af de skribenter som jeg sætter mest pris på - på dansk
usnet er f.eks Tove Kriger , hun kan ikke li jeg kan ikke huske
om det er al pachino eller så er det Robert di nirro - som jeg synes begge 2
er geniale - men derfor respektere jeg stadigt hendes holdning
også er der ikke så meget mere palaver om den sag ...

og som sådan kan jeg ikke sætte væsentligt flere ord på det ind det er min
fornemelse for at det er som sådan sagerne står :
måske fordi :
ja der er flere ting for det første har den - den frækhed ikke at være tro i
mod historien alt taget i betragtning så døde der 50 millioner mennesker
under anden verdens krig , hvad gør at man som regl har en vis ydmyghed
over for denne krig

så er det lidt oppe i tiden at man ser tyskerne nu om dage med en vis
forsoning efter som de har været svært fredselskende efter den sidste krig
hvor de unægteligt fik prygl ..for anden gang

så det er en lidt ny og der med ( som jeg ser det ) en kontrovesionel måde
at gribe en film an på om netop den krig
og med en helt anden pointe - netop den pointe at der ikke er nogen
forsoning ...

> As Good As it Gets er da en sød lille film, der kan underholde et par
> timer. Men en stor filmoplevelse er det ikke.

ja den enes store oplevelse er den andens spild af tid ...

> Men det er ikke det samme som "kontroversiel".

i.flg en større amerikansk tænker der lyder navnet Robert M Pirsig - kendt
for romanen zen & kunsten at vedligeholde en motor cykel
er det eneste fornuftige bud man kan komme med på hvordan mennesker i en
bestemt tid tænker på er hvordan de bruger sproget inden for en acceptabel
konsensus
men det vil dog altid bare være at gisne - hvis jeg oplever det ene være på
den måde og du gør det på en anden måde , så er det ikke ensbetydende med af
at den ene
går fra situationen med en pokal og vinder af sandheden - det eneste det
siger noget er i bedste fald noget om hvor forskelligt den ene oplever noget
i forhold til den
anden - det er nu en gang den menskelige præmis og absurditet om du vil ...
kommer an på ambitions nivouet ... :)

Fra : TL

Dato : 14-02-10 22:22

On Sat, 13 Feb 2010 18:42:07 +0100, in dk.kultur.film "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Hmm når en skribent opføre sig påfalende

Det er påfaldende, når folk ikke er enige med dig?

>så tjekker jeg altid headerene
>poster de uden ip og igenem amerikansk udbyder

Grunden til, at jeg bruger amerikansk udbyder, er nok, at jeg bor i
USA.

>som f.eks easynews.com -
>havde det være astra web ville jeg nok have skudt på ejwind kruse
>så er det som regl en troll med mindre det er en gl skribent der bare er
>begyndt på det

Ja, jeg har skrevet i dk.-hierarkiet i omkring 15år nu.

>men som regel er det nu en troll - og dem skal man jo som bekendt ikke
>fodere

Det kan du selv være.

> [...]
>er geniale - men derfor respektere jeg stadigt hendes holdning
>også er der ikke så meget mere palaver om den sag ...

Rent BS, der ikker har relevans her. Du skrev, at Inglorious Basterds
var for kontroversiel til at vinde en Oscar. Eftersom, at det er
medlemmerne af Akademiet, der vælger vinderen, så må det betyde, at
filmen skulle være for kontroversiel for de ca. 6.000 medlemmer, der
har stemmeret. Det passer overhovedet ikke med min erfaring og
oplevelse af filmakademiet, så jeg spurgte interesseret til, på
hvilken måde du synes, at filmen er kontroversiel.
Mere er der ikke at sige om det.

> [...]
>mod historien alt taget i betragtning så døde der 50 millioner mennesker
>under anden verdens krig , hvad gør at man som regl har en vis ydmyghed

Ikke desto mindre klarede Roberto Benigni's "La Vita e Bella" sig
fint.

>så er det lidt oppe i tiden at man ser tyskerne nu om dage med en vis
>forsoning efter som de har været svært fredselskende efter den sidste krig
>hvor de unægteligt fik prygl ..for anden gang

Nazister er stadigvæk et acceptabelt hade-objekt i amerikansk film.

> [...]
>at gribe en film an på om netop den krig
>og med en helt anden pointe - netop den pointe at der ikke er nogen

Den pointe så jeg så ikke i filmen.

Som sagt, så tror jeg ikke, at filmen vinder, men det er ikke fordi
den er for kontroversiel i dens behandling af WWII eller tyske
nazister.

>ja den enes store oplevelse er den andens spild af tid ...

Hvem synes, at det er spild af tid? Sød historie, god underholdning,
gode skuespillere, men altså ikke en stor filmoplevelse, der bliver
hos en resten af livet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-10 00:44

> Det er påfaldende, når folk ikke er enige med dig?

sludder det er der masser der ikke er ..og det går fint

du kan uden problemer kvit og frit få en konto ved sunsite det er så godt
nok med
ip adresse ..

sådan kan man jo have det ...

Fra : TL

Dato : 17-02-10 02:50

On Wed, 17 Feb 2010 00:44:15 +0100, in dk.kultur.film "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>sludder det er der masser der ikke er ..og det går fint
>
>du kan uden problemer kvit og frit få en konto ved sunsite det er så godt

Jeg vælger ikke udbyder efter dine mærkværdige kriterier om, hvem der
er seriøs eller "påfaldende".
Jeg brugte sunsite i mange år, men den var jævnligt for langsom fra
USA eller hvor i verden jeg befandt mig. Da sunsite så var nede et par
dage, så tog jeg anledningen til at flytte til en anden server.