Hvordan finder jeg ganske alm. netværkskab~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 08:59

Hej

Jeg står og skal bruge henholdvis 10 og 5 meter netværkskabel til brug i
hjemmet, og dem vil jeg gerne finde via www.edbpriser.dk, men jeg er
meget i tvivl om hvad det er jeg skal søge på. En søgning på
"netværkskabel" giver muligheder såsom RJ-11 og RJ-45. Er det kun RJ-45
jeg skal interessere mig for?

Der er tale om ganske almindelige ethernet, der skal forbinde en
almindelig ADSL-router med henholdsvis en stationær og en bærbar
computer, men jeg ved ikke hvor vigtigt det er at de er afskærmede.
Hvilket søgeord skal jeg bruge?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-10 09:12

On Wed, 10 Feb 2010 08:58:46 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>meget i tvivl om hvad det er jeg skal søge på. En søgning på
>"netværkskabel" giver muligheder såsom RJ-11 og RJ-45. Er det kun RJ-45
RJ-11 er til telefon.
RJ-45 er stiktypen til ethernet netværks kabel.

> [...]
>almindelig ADSL-router med henholdsvis en stationær og en bærbar
>computer, men jeg ved ikke hvor vigtigt det er at de er afskærmede.
Uskærmet er ganske udemærket, man skal kun bruge skærmet hvis det er
nødvendigt, dvs. i støjfyldt miljøer.
Så gå du efter UTP.

/Hans

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 09:25

On 10/02/2010 09:12, Hans Kjaergaard wrote:
> On Wed, 10 Feb 2010 08:58:46 +0100, Peter Knutsen
>
> Uskærmet er ganske udemærket, man skal kun bruge skærmet hvis det er
> nødvendigt, dvs. i støjfyldt miljøer.
> Så gå du efter UTP.

Tak.

Jeg bor i lejlighed, og jeg ved at der er en del Wi-Fi netværk i de
omkringliggende lejligheder... Hvad er definitione på "støjfyldt miljø"?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-10 09:30

On Wed, 10 Feb 2010 09:25:27 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Jeg bor i lejlighed, og jeg ved at der er en del Wi-Fi netværk i de
>omkringliggende lejligheder... Hvad er definitione på "støjfyldt miljø"?
En maskinhal med store strømforbrugende motorer eller masser af
elektronisk isenkram, ikke noget der kan siges at være i en normal
beboelsesejendom/villakvarter.

/Hans

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 15:43

On 10/02/2010 09:30, Hans Kjaergaard wrote:
> On Wed, 10 Feb 2010 09:25:27 +0100, Peter Knutsen
> En maskinhal med store strømforbrugende motorer eller masser af
> elektronisk isenkram, ikke noget der kan siges at være i en normal
> beboelsesejendom/villakvarter.

Altså masser af stærkstrøm, eller alternativt masser af svagstrøm? Okay...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-02-10 18:03

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Hej
>
> Jeg står og skal bruge henholdvis 10 og 5 meter netværkskabel til brug i
> hjemmet, og dem vil jeg gerne finde via www.edbpriser.dk, ...

Besøg din lokale Aldi og se efter om der ikke skulle ligge en æske med
50 m kabel, div stik mv og en samletang.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-02-10 18:49

Den 10-02-2010 08:58, Peter Knutsen skrev:
> [...]
> almindelig ADSL-router med henholdsvis en stationær og en bærbar
> computer, men jeg ved ikke hvor vigtigt det er at de er afskærmede.

Alternativt Harald Nyborg:

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=netv%E6rkskabel

Leif