New York - Firsttimers
Fra : Naess

Dato : 09-02-10 16:27

Hejsa,

Vi er to venner som er ifærd med at planlægge vores første tur til NY
hvilket bliver 5 hele dage i uge 40. Vi har tænkt os at leje en 3vær.
lejlighed til $125 pr døgn i Upper West Side i nærheden af Naturhistorisk
museum og Central Park hvilket betyder, at vi skal møde udlejeren på et
bestemt tidspunkt for at få nøglerne til lejligheden.

Jeg forestiller mig at vi laver en mødeaftale med udlejeren 3 timer efter
vores landning i NY (Er det tid nok, tror I.. Vi er trods alt firsttimers
der lige skal orienterer os på et nyt kontinent?), men det store spørgsmål
er nu om hvilken lufthavn der er mest bekvem at flyve til i NY med tanke på,
at den videre færd til destinationen på Manhattan helst skulle forløbe så
glat som muligt så vi ikke risikerer at komme for sent.

Hvad er jeres erfaringer, foretrækker I at ankomme til Newark eller JFK ?

--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E

Fra : jan

Dato : 10-02-10 08:26

"Naess" <Invalid@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så glat som muligt så vi ikke risikerer at komme for sent.
>
> Hvad er jeres erfaringer, foretrækker I at ankomme til Newark eller JFK ?

Er det besværet værd for en uge, hvor I det meste af tiden er ude i byen ?

Husk lufthavnen ligger udenfor byen, myldretid osv. Hvad med indskud, skal
udlejer tjekke lejlighed inden i rejser igen osv.

For 5 dage ville jeg tage en pakke tur med hotel og det hele.

Mvh
Jan

Fra : smileymax

Dato : 10-02-10 08:45

jan wrote:
> [...]
> udlejer tjekke lejlighed inden i rejser igen osv.
>
> For 5 dage ville jeg tage en pakke tur med hotel og det hele.

En treværlses lejlighed - er du skudt, det er sku da for fedt
og til den pris - party -

Pakketur - lyder ikke særligt eventyrligt

Transporten er nok ikke det store problem, emigration er måske
en anden historie, du må kunne google noget upto date info.
-max-

Fra : per-niller

Dato : 11-02-10 08:18

"smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pakketur - lyder ikke særligt eventyrligt

Ja der er mere eventyr over at selv at bestille fly og ophold, en at lave en
samlet bestilling over fly og ophold !

Helt ærligt kan jeg ikke se forskellen, udover at man ved at bestille fly og
hotel samtidig er dækket af rejsegaranti fonden.

Pakketure har ikke noget at gøre med rejseguider, udflugtsture og
grisefester !

Det betyder blot at man laver en samlet bestilling af f.eks. fly og
opholdsted.

Fra : Naess

Dato : 10-02-10 13:55

> Er det besværet værd for en uge, hvor I det meste af tiden er ude i byen ?
>
> Husk lufthavnen ligger udenfor byen, myldretid osv. Hvad med indskud, skal
> udlejer tjekke lejlighed inden i rejser igen osv.

Vi har fundet lejligheden på www.airbnb.com og synes konceptet ser ud til at
være godt nok til at prøve det.
- Du finder og booker en lejlighed via websiten. Akceptere udlejeren din
booking, skal du overføre lejebeløbet til Airbnb som først udbetaler beløbet
til udlejeren efter du er ankommet.

> For 5 dage ville jeg tage en pakke tur med hotel og det hele.

På airbnb.com læste jeg et sted om en ganske pæn et-værelses for 2 personer
på 20de etage i Midtown til $150 i døgnet. Ifølge udlejerens beskrivelse
ligger ejendommen ved siden af et hotel der kræver $400 pr. overnatning.. Go
figure!

--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-02-10 08:54

"Naess" <Invalid@city.dk> wrote in message

> [...]
> personer på 20de etage i Midtown til $150 i døgnet. Ifølge udlejerens
> beskrivelse ligger ejendommen ved siden af et hotel der kræver $400 pr.

De $400 er sikkert listepris i højsæsonen. I virkelighedens verden er det
meget billigere.

Fra : Naess

Dato : 16-02-10 11:38

> De $400 er sikkert listepris i højsæsonen. I virkelighedens verden er det
> meget billigere.

Det samme gælder mange af de private udlejningslejligheder på Airbnb når man
nærlæser beskrivelserne af dem.