Bygkorn ???
Fra : Pwh

Dato : 09-02-10 19:55

Min Angel har fået en hævelse i øjenkrogen,
skød det først til at værer et "blåt øje".
Men er lidt bekymret for om det kan værer en disideret byld,
tør ikke selv skærer i den når den sidder ved øjet.
Jeg kom så til at tænke på om hunde, som mennesker kan få et bygkorn,
led selv tit af det som barn, nogen der har erfaringer på området.

Kvier mig self ved at gå til dyrelæge, hundenes sundhed er som altid
det første sted jeg sparer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 23:41

Pwh skrev:

> Kvier mig self ved at gå til dyrelæge, hundenes sundhed er som altid
> det første sted jeg sparer

Mon ikke de kan få de samme øjensygdomme som os, og så håbe på at det
blot er et bygkorn

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-02-10 23:56

jopa, skrev:

> Mon ikke de kan få de samme øjensygdomme som os, og så håbe på at det
> blot er et bygkorn

Det er det jeg håber på, det var mere om andre har oplevet bygkorn
hos deres hunde.
Hun virker ikke generet, og selve øjet er ikke rødt eller noget,
men kan ikke lide den slags skidt så tæt på øjet.

/Jens

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 03:23

On 09/02/2010 23:40, jopa wrote:

> Mon ikke de kan få de samme øjensygdomme som os, og så håbe på at det
> blot er et bygkorn

Hunde og mennesker er begge pattedyr, så jo, det er da ret oplagt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-10 00:00

In news:4b71af8e$0$283$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> [...]
> Jeg kom så til at tænke på om hunde, som mennesker kan få et bygkorn,
> led selv tit af det som barn, nogen der har erfaringer på området.

Det kan sagtens være et "bygkorn" iflg. dette link:

http://www.aalborgdyrehospital.dk/default.asp?PageNumber=21837

> Kvier mig self ved at gå til dyrelæge, hundenes sundhed er som altid
> det første sted jeg sparer

Dækker din forsikring ikke i tilfælde af sygdom hos hundene, eller er det
kun operationer der dækkes ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 10-02-10 00:11

Tove Krieger, skrev:
> In news:4b71af8e$0$283$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
>
> Det kan sagtens være et "bygkorn" iflg. dette link:
>
> http://www.aalborgdyrehospital.dk/default.asp?PageNumber=21837

Tak Tove
Men det sidder ikke i øjenlåget, men i øjenbrynet.

> Dækker din forsikring ikke i tilfælde af sygdom hos hundene, eller er
> det kun operationer der dækkes ?

Self mest gas, de kommer det til læge de skal
Selvrisikoen dækker ikke en flad konsultation på 6-700kr det evnt
koster at få af vide at ens hund har bonket hovedet imod et træ,
som er meget tænkeligt i Angels tilfælde

Havde "bylden" siddet alle mulige andre steder, havde den fået en tur med skalpellen,
spørg bare min gamle kat om den kender den, piv sagde katten, og var rask igen

/Jens (som er ekspert i byldepunktering hos dyr)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-02-10 00:59

Pwh formulerede spørgsmålet:

> Tak Tove
> Men det sidder ikke i øjenlåget, men i øjenbrynet.

Øjenbrynet eller -vipperne?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-02-10 08:57

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh formulerede spørgsmålet:

> Øjenbrynet eller -vipperne?

I øjenbrynet.
Nå, det ser lidt bedre ud her til morgen, så det går nok i sig selv.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-10 11:44

In news:4b71eb9c$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Tak Tove
> Men det sidder ikke i øjenlåget, men i øjenbrynet.

Hvis det er i øjenbrynet er det vist ikke et bygkorn. Min søster led meget
af bygkorn som helt ung, og de sad altid i kanten af øjenlåget.

God bedring med Angel. Håber det er noget der går over af sig selv.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-02-10 13:25

Følgende er skrevet af Tove Krieger:
> In news:4b71eb9c$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Hvis det er i øjenbrynet er det vist ikke et bygkorn.

Samme tanker gjorde jeg mig.

> Min søster led meget af
> bygkorn som helt ung, og de sad altid i kanten af øjenlåget.

Min far osse...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 10-02-10 13:55

Hans Paulin (6310) skrev:

> Min far osse...

Min tipoldefars halvsøster også

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-02-10 09:19

On 09/02/2010 19:55, Pwh wrote:
[...]
> Kvier mig self ved at gå til dyrelæge, hundenes sundhed er som altid
> det første sted jeg sparer

Hvad sagde dyrelægen så?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 19:58

Peter Knutsen, skrev:
> On 09/02/2010 19:55, Pwh wrote:
> [...]
>
> Hvad sagde dyrelægen så?

Jamen så langt nåede jeg aldrig med hende,
som skrevet tidligere gik det i bedring.
Var dog lidt utålmodig sidste uge og prøvede at prikke hul
i det med en nål (fandens til sejt hundeskind).
Men der kun kun lidt blod ud.

/Jens