Trigger on update set default felt
Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-10 17:20

mssql

Jeg har en tabel med felterne id,felt,src (og nogle flere)

Jeg vil have et revisionsspor, så alle opdateringer skal have formatet
update tabel set felt='123',src='program=lager;o=tilgang;u=jensen';

Der er så en trigger, der gemmer tidspunkt og ændringer i en anden
tabel; dette fungerer.

Kan man lave noget, så src sættes til en default-værdi, hvis src ikke
explicit sættes til noget i sql-kaldet?

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-02-10 04:56

Leif Neland skrev

> Kan man lave noget, så src sættes til en default-værdi, hvis src ikke
> explicit sættes til noget i sql-kaldet?

Det allersmarteste er at arbejde med sp's hvis du skal lave nogle mere
komplekse forretningsregler

Men ellers er der en intro til update triggers fx her:
http://www.devguru.com/technologies/t-sql/7138.asp

- Peter