Summasummarum 3.4.3 Spørgsmål om datoer..
Fra : Petersen Michael

Dato : 07-02-10 09:47

Hej NG

Jeg bruger SummaSummarun 3.4.3 Enterprise.

Når jeg opretter en salgsordre - Hmm.. det er jo her filmen knækker, for
Summa kører ordre og faktura under et / skelner ikke..
I andre systemer oprettes først en salgsordre, som så overføres til
fakturering, når varen afsendes.

Det korte af det lange er, jeg mangler et ekstra dato felt..
Salgsordre oprettes d.d.
Leveringsdato
Forfaldsdato

Summa giver: dato og forfaldsdato.

Jeg kan i "brugerfelter" definere en leveringsdato, men dels ville det være
mere praktisk, hvis den på skærmbilledet stod mellem oprettelsesdatoen, og
forfaldsdatoen. Dels kan jeg ikke umiddelbart kæde datoen sammen med
forfaldsdatoen.
Forfaldsdatoen er defineret i kundegruppen.

Hvordan løser jeg det?

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-10 05:10

> Når jeg opretter en salgsordre - Hmm.. det er jo her filmen knækker, for
> Det korte af det lange er, jeg mangler et ekstra dato felt..
> [...]

Du kan oprette 6 brugerfelter til bilag. Dog begrænses det reele antal
felter til 2 hvis du bruger elektronisk fakturering.

Salgsordredato og leveringsdato kunne være 2 bilagsfelter
Forfald komme automatisk efter fakturadato

Det kan du ikke.

/karsten