Hente filer fra hjemmemaskinen
Fra : Søren

Dato : 07-02-10 23:29

Findes der et nemt - og gerne gratis - program, der gør det muligt fra en
medbragt PC at tilgå en hjemmePC uden fast IP adresse eller andet opsæt?

Ideen var at hente filer mm fra hjemmecomputeren.

-Søren

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-02-10 23:31

Den 07-02-2010 23:29, Søren skrev:
> Findes der et nemt - og gerne gratis - program, der gør det muligt fra en
> medbragt PC at tilgå en hjemmePC uden fast IP adresse eller andet opsæt?
>
> Ideen var at hente filer mm fra hjemmecomputeren.

Hamachi kunne være en mulighed. Det virker som hvis maskinerne stod på
samme fysiske netværk, hvis man lige husker at fjerne blokeringen for
Windows fildeling i programmet.

- Chano Andersen

Fra : Kim

Dato : 08-02-10 00:26

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der et nemt - og gerne gratis - program, der gør det muligt fra en
> medbragt PC at tilgå en hjemmePC uden fast IP adresse eller andet opsæt?
>
> Ideen var at hente filer mm fra hjemmecomputeren.

se www.teamviewer.com
Tror det opfylder dine krav...

Mvh, Kim

Fra : Søren

Dato : 08-02-10 18:15

> se www.teamviewer.com
> Tror det opfylder dine krav...

Glemte at skrive at den ene maskine sommetider skal være en Mac
Men det kan Teamviwer tilsyneladende klare...
Tak for hjælpen.

-Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 08-02-10 21:11

Søren skrev:
> Findes der et nemt - og gerne gratis - program, der gør det muligt fra en
> medbragt PC at tilgå en hjemmePC uden fast IP adresse eller andet opsæt?
>
> Ideen var at hente filer mm fra hjemmecomputeren.

Dropbox

Et delt drev over alle dine maskiner.

De behøver ikke engang at være online samtidig; de synkroniserer med en
server på internettet.

Leif
--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-02-10 07:56

Den 08-02-2010 21:11, Leif Neland skrev:
> Dropbox
>
> Et delt drev over alle dine maskiner.
>
> De behøver ikke engang at være online samtidig; de synkroniserer med en
> server på internettet.

Eller via LAN i nyeste version, såfremt begge maskiner er tændt samtidig. :P

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-10 11:38

Den 09-02-2010 07:55, Chano Andersen skrev:

> Eller via LAN i nyeste version, såfremt begge maskiner er tændt
> samtidig. :P
>
> - Chano Andersen

Lidt ringe, at dropbox-programmet ikke gør opmærksom på at der er nye
versioner.

Leif

PS: Det ville være smart, hvis wow-downloaderen også kunne finde ud af
at dele på lan. Det er fjollet at vi skal hente den samme patch 4-5
gange; det er for besværligt manuelt at kopiere patch-filerne mellem
maskinerne.

Endnu smartere ville være en patch-proxy, der kunne installeres på
linux/freebsd-serveren, der altid kører...

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-02-10 00:29

Den 09-02-2010 11:38, Leif Neland skrev:
> Lidt ringe, at dropbox-programmet ikke gør opmærksom på at der er nye
> versioner.

Hmm, ja, egentligt underligt det ikke har den funktion, nu du siger det.

> [...]
> at dele på lan. Det er fjollet at vi skal hente den samme patch 4-5
> gange; det er for besværligt manuelt at kopiere patch-filerne mellem

Så vidt jeg husker, distribueres de via bittorrent i en eller anden
form, og jeres maskiner er stensikkert bag nat. Det gør at klienterne
ikke ved at de er på samme netværk, og derfor kan de ikke hente fra
hinanden.

Det kunne man dog godt kompensere for ved at fortælle klienterne om
deres offentlige IP på serveren, og/eller laver noget der scanner LAN'et
for klienter der er igang med at downloade lige nu, eller som har hele
filen... Men det har de jo så tydeligvis valgt IKKE at gøre. :P

- Chano Andersen