Parse Error
Fra : Preben Larsen

Dato : 07-02-10 18:05

Hej!
Jeg får denne meddelelse, når jeg åbner siden i IE8 - dog ikke
hver gang. Med FireFox er der aldrig problemer.
Ved at trykke på F5 opdateres siden naturligvis - men problemet
opstår når siden igen downloades.
Kan nogen lokalisere eller pege på en eller flere fejlkilder?

Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in
C:\Storage\Web\Selvet2_dk\plugins\system\jdgatekeeper.php on line
50

Med venlig hilsen
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-02-10 18:21

Preben Larsen skrev:
> [...]
>
> Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in
> C:\Storage\Web\Selvet2_dk\plugins\system\jdgatekeeper.php on line

Tja - linierne omkring 50 i jdgatekeeper.php ville være et godt sted at
starte..

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-02-10 18:26

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> writes:

> [...]
>
> Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in
> C:\Storage\Web\Selvet2_dk\plugins\system\jdgatekeeper.php on line

Sandsynligvis mangler der et ; i slutningen af linie 49, men det er
svært at sige uden at have koden at se på.
--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-02-10 00:41

Anders Wegge Keller wrote:

> Sandsynligvis mangler der et ; i slutningen af linie 49, men det er
> svært at sige uden at have koden at se på.

Bare underligt, at fejlen kun optræder i IE - det er serverside code, så det
burde være uafhængig af UA.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Preben Larsen

Dato : 08-02-10 09:22

> Sandsynligvis mangler der et ; i slutningen af linie 49, men det er
> svært at sige uden at have koden at se på.

Jeg er kun bruger på siden og kan desværre ikke vise koden - men jeg
har sendt jeres kommentarer videre!
Tak for hjælpen!

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-02-10 10:42

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> writes:

> Bare underligt, at fejlen kun optræder i IE - det er serverside
> code, så det burde være uafhængig af UA.

Der må være noget UA-sniffing involveret et sted.

Fra : Preben Larsen

Dato : 08-02-10 18:18

> Der må være noget UA-sniffing involveret et sted.

Da siden blev introduceret i begyndelsen af januar havde brugerne med IE8
store problemer med at åbene specifikke sider. Admin af siden anbefalede
FireFox og Google Chrome som et must!
Uden at gøre mig klog på problematikken, så tror jeg, at I er inde på
noget rigtigt her. Jeg har prøvet at forstå, hvad UA udretter på baggrund
af denne tekst, som jeg har opsnappet et sted på nettet:

Client-side sniffing
Web pages can use programming languages such as Javascript which are
interpreted by the user agent, with results sent to the web server. For
example, here is a piece of code that might be used to determine whether
a user is viewing a web page with Internet Explorer:

<script type="text/javascript">
var isIE = window.ActiveXObject ? true : false; // ActiveX is only used
in Internet Explorer
</script>

This code is run by the client computer, and the results are used by
other code to make necessary adjustments on client-side. In this example,
the client computer is asked to determine whether the browser can use a
feature called ActiveX. Since this feature is proprietary to Microsoft,
Inc., a positive result will indicate that the client is running
Microsoft's Internet Explorer.

Server-side sniffing
Client-side sniffing makes use of features on the client computer. These
features must be available and active in order for the process to work.
However, since the web server has no control over whether the client
actually has the features available, client-side sniffing is unreliable.
It is possible, however, to determine many features of the browser
without depending on the client configuration. The web server
communicates with the client using a communication protocol known as
HTTP, or Hypertext Transfer Protocol. Information communicated between
client and server usually includes information about the browser being
used to view the web site. See user agent for more details on this.

Use
Browser sniffing can produce information on different aspects of the
browser used. For example, it can detect which type of browser is being
used (e.g., Internet Explorer, Netscape Navigator, Mozilla Firefox,
Google Chrome, Opera, Apple Safari) and which version of the software the
client computer is running. Based on this information, the web server can
provide a web page which will be structured appropriately for the user
agent. Since browsers can vary significantly in their interpretation of a
page, this can be an important consideration for web designers;
consequently, there are a large number of scripts for browser sniffing
available on the Internet and even commercial solutions such as
BrowserObject or BrowserHawk.

Vh

Fra : scootergrisen

Dato : 09-02-10 08:11

Hej jeg vil bare lige sige at PHP er ligeglad med om det er IE eller
firefox der læser det som PHP sender.
Hvis du har problemer når du indlæser en side og opdatere med F5 så er
det browseren som har gemt siden.

For eksempel hvis jeg ændre noget i PHP koden og kommer til at skrive
en fejl også opdatere siden i browseren ja så kan min browser godt
finde på at vise den gamle cache kopi af siden også ser det ud som om
siden virker fint selvom der er fejl i koden.

Du kan eventuelt prøv at slå disse værdier til og fra for at ændre den
måde PHP viser fejl på.

ini_set('display_startup_errors', 'off');
ini_set('display_errors', 'on');
ini_set('html_errors', 'false');
ini_set("implicit_flush", true);

når man koder på sin egen computer er det jo meget rart at få alle
fejlne afvide så man kan rette dem.
Når man så har siden på nettet så kan man vælge at fejlene ikke så
vises hvis der skulle opstå nogen fejl.

Hvis du kan så kom med et link til kode da det er meget lettere at
hjælpe dig.
Men det kan være der på linie 50 står echo $tekst;
og at $tekst har fået tildelt en "forkert" værdi eller noget.