AVATAR :/
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 00:19

http://www.avatarmovie.com/

nu har jeg hørt så meget om den tænkte ok den skal have en Chance den fik 15
minutter jeg så de første 8 og hoppede mig så igennem 7 minutter før jeg
tryggede på delite knappe
- det er bare ikke mig - animation kan man godt bruge med måde som f.eks i
terminator 2 , men når det begynder at ligne et spil eller en tegnefilm så
er jeg skredet ...

jeg kan ikke med

1.) tegne og el animere film
2.) morsomme film
3.) splatter eller gyser film : med mange orme maddiker insekter eller
overdrevene forekomster af indvolde .

4.) film på andre sprog ind engelsk eller skandinavisk ( med få undtagelser
der findes nogen få gode tyske og 1 fransk = Nikita )
tyske : das leben der andres + Christiane F + himlen over Berlin .... måske
der untergang ..

men når de 4 er taget væk så er jeg sgu næste frisk på det meste ,, :)

Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-10 00:40

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> måske der untergang ..
>
> men når de 4 er taget væk så er jeg sgu næste frisk på det meste ,, :)

Hmmmm...du har tilsyneladende hentet en inferior version fra nettet. Syntes
ikke at du kan bedømme filmen ud fra dette. Måske skulle du (
ihverttilfælde ifbm den film ) have valgt at se den i biffen ( incl.
3D-briller ) istedet for en lortekopi fra nettet.

Fra : *Sune*

Dato : 06-02-10 07:51

On Sat, 6 Feb 2010 00:40:08 +0100, "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote:

> [...]
>ihverttilfælde ifbm den film ) have valgt at se den i biffen ( incl.
>3D-briller ) istedet for en lortekopi fra nettet.

Lad nu bare folk selv bestemme under hvilke omstændigheder de vil se
deres film.

Den version Bo har set, er sikkert en kopi af den DVD der er tilsendt
Oscar-nominerings-folkene. Hvordan skulle de være i stand til at vurdere
noget som helst når Bo åbentbart ikke kan?

Jeg ser selv 95% af mine film i et lille vindue nede i hjørnet af min
monitor, imens jeg surfer på nettet, laver kaffe og taler i telefon - og
jeg er mindst ligeså meget filmelsker/filmkender som andre her i
gruppen.

Mvh
Sune

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 09:48

*Sune* wrote:

> [...]
> monitor, imens jeg surfer på nettet, laver kaffe og taler i telefon -
> og jeg er mindst ligeså meget filmelsker/filmkender som andre her i

Det har du selv lige dementeret. En filmelsker laver ikke noget andet end at
se film, når han ser film. Og film, man kan lave noget andet under uden at
gå glip af noget, er ikke værd at se.

Per V

--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : *Sune*

Dato : 06-02-10 11:29

On Sat, 6 Feb 2010 09:48:21 +0100, "Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk>
wrote:

>En filmelsker laver ikke noget andet end at
>se film, når han ser film.

Sikke noget fis.

Mvh
Sune

Fra : Anglachel

Dato : 06-02-10 11:46

Godt argument..

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 12:03

*Sune* wrote:

> Sikke noget fis.

Det er et faktum. Hvis en film ikke kan fange din fulde opmærksomhed,
betyder det, at den ikke for alvor interesserer dig.
Når man ser film, ser man film. Sådan er det bare.

Per V

Fra : *Sune*

Dato : 06-02-10 12:13

On Sat, 6 Feb 2010 12:02:45 +0100, "Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk>
wrote:

>Det er et faktum. Hvis en film ikke kan fange din fulde opmærksomhed,
>betyder det, at den ikke for alvor interesserer dig.
>Når man ser film, ser man film. Sådan er det bare.

Og så tager man ikke telefonen hvis den ringer?
Og så går man ikke på toilettet hvis man skal?
Og så sender man familien ud af stuen så de ikke forstyrrer?
Alle film skal ses i biografen uden andre biografgængere der kunne
forstyrre?

Er det ud ad den tangent du vil?

Man kan se film under mange forhold.
Din måde at se film på er ikke nødvendigvis den rigtige for at man kan
kalde sig 'filmelsker'.

Mvh
Sune

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 18:58

*Sune* wrote:

> [...]
>
> Er det ud ad den tangent du vil?
>
> Man kan se film under mange forhold.
> Din måde at se film på er ikke nødvendigvis den rigtige for at man kan

Det foprekommer mig indlysende, at man ikke kan kalde sig filmelsker, hvis
man ikke gider vie en film sin fulde opmærksomhed.

Per V

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 16:47

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du selv lige dementeret. En filmelsker laver ikke noget andet end
> at se film, når han ser film. Og film, man kan lave noget andet under uden
> at gå glip af noget, er ikke værd at se.

Det kommer an på hvor go filmen er på en almindelig dag ser jeg 2 film og 4
serie afsnit
nogen gange render man ind i en film der bare er nogenlunde - der ser jeg
måske også bare
85 - 90 % - som f.eks sex and the city filmen - fordi jeg samtidigt sider
og fjern styre min server - eller laver ting på min pc der ikke kræver den
store tanke virksomhed
som at rydde op i filer osv.

Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-10 14:30

"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i meddelelsen

> [...]
> Oscar-nominerings-folkene. Hvordan skulle de være i stand til at vurdere
> noget som helst når Bo åbentbart ikke kan?

Jeg troede ellers at nomineringsfolkene var blevet klog af skade ; stoppet
med at sende DVDer ud efter hele baduljen blev rippet for nogle år siden, og
lagt på nettet.

> [...]
> monitor, imens jeg surfer på nettet, laver kaffe og taler i telefon - og
> jeg er mindst ligeså meget filmelsker/filmkender som andre her i

Sikkert. Men du må da gå glip af meget af filmen , når du samtidig laver
kaffe, taler i tlf, surfer på nettet osv
Jeg vil da have svært ved at tage en kommentar eller anmeldelse fra dig
særligt seriøst, når du sér film på den måde.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 16:52

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert. Men du må da gå glip af meget af filmen , når du samtidig laver
> kaffe, taler i tlf, surfer på nettet osv

igen det kommer an på hvad det er for en film
jeg ville aldrig kunne gøre det til Doors filen Deer Hunter apocalyos now -
deer Hunter - Thelman & Louise
kingdom of the sun osv.

men der kommer meget jævnt main stream ud der på sæt og vis er ok men så
heller ikke mere der kan jeg nu også
multitakse imens ...

f.eks film om unge mennesker der dyrker sport i usa og går igenem nogen
egentligt forholdsvis ukomplicerede
kærlighedes forhold ....

Mht. avatar problemet for mig er at jeg ikke kan leve mig ind i en tegne /
animations film det bliver ikke levende for mig
det er bare tegninger

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 19:00

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> multitakse imens ...
>
> f.eks film om unge mennesker der dyrker sport i usa og går igenem
> nogen egentligt forholdsvis ukomplicerede

Flim, der ikke kræver min fulde opmærksomhed, får slet ingen opmærksomhed
fra mig - dem slukker jeg for.

Hvis noget overhovedet er værd at gøre, er det værd at gøre det ordentligt.
Per V

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 20:31

> Flim, der ikke kræver min fulde opmærksomhed, får slet ingen opmærksomhed
> fra mig - dem slukker jeg for.

det kan man jo ikke vide før man har set dem :)

> Hvis noget overhovedet er værd at gøre, er det værd at gøre det
> ordentligt.

jeg har omkring 3000 film vil jeg tro de 1000 af dem har jeg ikke set en
gang i mellem må man jo tage en chance

Fra : TL

Dato : 06-02-10 22:26

On Sat, 6 Feb 2010 18:59:53 +0100, in dk.kultur.film "Per Vadmand"
<perve@pervadmand.dk> wrote:

>Flim, der ikke kræver min fulde opmærksomhed, får slet ingen opmærksomhed
>fra mig - dem slukker jeg for.
>
>Hvis noget overhovedet er værd at gøre, er det værd at gøre det ordentligt.

Det er din mening, som jeg forresten er enig i, men det er ikke
rimeligt, at du forsøger at ophøje din personlige mening til almen,
endegyldig sandhed.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 23:20

TL wrote:

> Det er din mening, som jeg forresten er enig i, men det er ikke
> rimeligt, at du forsøger at ophøje din personlige mening til almen,
> endegyldig sandhed.

Det er sgu da ikke en mening, men et faktum, at man får mere ud af noget,
hvis man koncentrerer sig 100% om det, end hvis man laver alt muligt andet
samtidig.

Per V

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 21:37

> Det er sgu da ikke en mening, men et faktum, at man får mere ud af noget,
> hvis man koncentrerer sig 100% om det, end hvis man laver alt muligt andet
> samtidig.

sådan kan du ikke stille det op per - jeg kan sagtens lægge tøj sammen og se
grease 1 og 2 og sauterday night fever ud af øjen krogen uden at føle jeg
går glip af noget

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 22:55

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> sammen og se grease 1 og 2 og sauterday night fever ud af øjen
> krogen uden at føle jeg går glip af noget

Ja, men du kunne ikke se en GOD film på samme måde. Forskellen er, at jeg
ikke spilder tid på film, der ikke kræver min fulde opmærksomhed.

Per V

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 21:36

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Det er din mening, som jeg forresten er enig i, men det er ikke
> rimeligt, at du forsøger at ophøje din personlige mening til almen,
> endegyldig sandhed.

Nahh det dur ikke - det er det vi er forskellige at vi nogen gange kan lære
noget af hinanden ...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-02-10 14:51

Peter Heide skrev:

> Jeg troede ellers at nomineringsfolkene var blevet klog af skade ;
> stoppet med at sende DVDer ud efter hele baduljen blev rippet for nogle
> år siden, og lagt på nettet.

De har jo stadig et behov for, at så mange som muligt af de folk, der
kan stemme, får set filmene.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 21:40

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De har jo stadig et behov for, at så mange som muligt af de folk, der kan
> stemme, får set filmene.

Ohh det her med man henter en smags prøver på isohunter - det er selvf
uartigt men på den anden side så har jeg aldrig set en film
som jeg ikke synes var go uden jeg har købt den bagefter + det tager en krig
inden de rammer de danske biografer for ikke at tale om dvd marked og derfra
til de falder til en acceptabel pris

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-02-10 08:46

> [...]
> monitor, imens jeg surfer på nettet, laver kaffe og taler i telefon - og
> jeg er mindst ligeså meget filmelsker/filmkender som andre her i

Det er (heller) ikke at 'se film' i mine øjne.

Men det er nu dig selv, du snyder mest.

Hilsen

Mark

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 21:41

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er (heller) ikke at 'se film' i mine øjne.
>
> Men det er nu dig selv, du snyder mest.

det er jo hvad manden trives bedst med - jeg elsker også at sove / høre og
endeligt falde helt i søvn til en film
jeg ser den så dagen efter der fra hvor jeg nåede til ..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 16:44

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse
:)

> [...]
> ihverttilfælde ifbm den film ) have valgt at se den i biffen ( incl.
> 3D-briller ) istedet for en lortekopi fra nettet.

aHH så enkelt er det nu ikke - jeg synes ikke en film bliver go af en
primært grøn skabninger hopper rundt foran næssen på mig og nærmest som de
var fysisk til stede
det er jeg egentligt ligeglad med - enten synes jeg filmen er go eller så
synes jeg det ikke - og jeg bryder mig bare ikke om tegne film
og animationer , mere er der egentligt ikke i det ...

så The Road ( mener jeg den heder ) i går med Viggo Mortensen - den synes
jeg f.eks er skide go ...

Mv.
BMM

Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-10 16:47

> så The Road ( mener jeg den heder ) i går med Viggo Mortensen - den synes
> jeg f.eks er skide go ...

Helt enig. Selvom jeg havde et lille problem med slutningen. Nok een af de
dystreste film jeg har set i lang tid. Ikke en film man glemmer sådan lige
med det samme.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 18:33

> [...]
> dystreste film jeg har set i lang tid. Ikke en film man glemmer sådan lige

ja den er barsk - den undre mig lidt en enkelt gang
men et flot portræt af en far & en søn ...

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-10 19:04

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> [...]
> synes jeg det ikke - og jeg bryder mig bare ikke om tegne film
> og animationer , mere er der egentligt ikke i det ...

Du kan ikke have fulgt meget med (eller din kopi har været elendig), hvis du
tror de var grønne.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-02-10 07:38

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> declared in:
> [...]
> fik 15 minutter jeg så de første 8 og hoppede mig så igennem 7
> minutter før jeg tryggede på delite knappe

Altså har du bedømt filmen på en måde, der i min mening svarer til
at afsværge sushi, fordi du engang fik en dårligt stegt rødspætte-
fillet.

Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-10 14:42

"Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Altså har du bedømt filmen på en måde, der i min mening svarer til
> at afsværge sushi, fordi du engang fik en dårligt stegt rødspætte-

he he. godt svar.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 16:55

"Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså har du bedømt filmen på en måde, der i min mening svarer til
> at afsværge sushi, fordi du engang fik en dårligt stegt rødspætte-
jeg ser over 500 film om året og det har jeg gjort de sidste 17 år
jeg ved hvad for en genre der gør det for mig og hvad der ikke gør
og jeg vil se levende mennesker eller måske zombier :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-02-10 08:25

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> declared in:
4b6d90c5$0$272$14726298@news.sunsite.dk :
> [...]
> jeg ved hvad for en genre der gør det for mig og hvad der ikke gør
> og jeg vil se levende mennesker eller måske zombier :)

Jeg så masser af levende mennesker i Avatar.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 13:30

> Jeg så masser af levende mennesker i Avatar.

ja ja men der var altså også rigtigt mange lange sekvenser med muterede
spriler
der løb rundt som på et bedre computer spil

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-02-10 19:08

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> declared in:
4b6eb25f$0$275$14726298@news.sunsite.dk :
> [...]
>
> ja ja men der var altså også rigtigt mange lange sekvenser med
> muterede spriler
> der løb rundt som på et bedre computer spil

Det lyder som om du lider af Roger Rabbit-syndromet.

Hvis nu du ikke havde spolet hen over sekvensen hvor disse
Avatars præsenteres for seeren, så havde du nok ikke haft
samme skepsis overfor dem.
Det er derfor man skal lade filmen præsentere dem på sine
præmisser, og ikke tro at du kan hoppe hen til det spændende,
og stadig fange handlingen.

I det hele taget begik du den første fejl ved ikke at tage i
biografen og se 3d-udgaven.
Cameron har ikke lavet den til at blive set på en lille monitor
i en dårlig udgave, med fingeren på fast-forward knappen.

Din fejl.

Fra : Steen

Dato : 06-02-10 10:35

On 2010-02-06 00:18:53 +0100, Bo M. Mogensen said:

> http://www.avatarmovie.com/
>
> nu har jeg hørt så meget om den tænkte ok den skal have en Chance den
> fik 15 minutter jeg så de første 8 og hoppede mig så igennem 7 minutter
> før jeg tryggede på delite knappe

Jeg så 3D-udgaven i biografen, og det var den største oplevelse jeg har
haft i biografen i flere år.
Kan godt sætte mig ind i, at 2D-versionen er lidt mere flad - men jeg
vil til enhver tid anbefale alle, at se 3D-filmen i biografen.
Jeg var grundigt imponeret.

Fra : Jebir

Dato : 06-02-10 18:49

Steen skrev:

> Jeg så 3D-udgaven i biografen, og det var den største oplevelse jeg har
> haft i biografen i flere år.

> Kan godt sætte mig ind i, at 2D-versionen er lidt mere flad -

- hø-hø

men jeg
> vil til enhver tid anbefale alle, at se 3D-filmen i biografen.
> Jeg var grundigt imponeret.

Helt enig! En af de store oplevelser de senere år!

Vil - dog uden at have set 2D'en til sammenligning - også helt klart
anbefale 3D-udgaven til "tvivlere" da den bare giver noget der ikke er
set i mange år!

Fra : Peter Heide

Dato : 06-02-10 19:04

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vil - dog uden at have set 2D'en til sammenligning - også helt klart
> anbefale 3D-udgaven til "tvivlere" da den bare giver noget der ikke er set

Må få taget mig sammen og komme i biffen og se den. Der er vel også en god
chance for man ikke sidder tætpakket mere . Hader når der sidder en
overbegejstret narhat foran eller især bagved.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 20:30

> Må få taget mig sammen og komme i biffen og se den. Der er vel også en god
> chance for man ikke sidder tætpakket mere . Hader når der sidder en
> overbegejstret narhat foran eller især bagved.

Hmm mit problem er jeg skal ud og ryge 3-4 gange på en film :) i biffen der
hjemme ved projektor ryger jeg som det passer mig
det virker noget forstyrrende

Fra : Steen

Dato : 06-02-10 22:44

> [...]

> Hmm mit problem er jeg skal ud og ryge 3-4 gange på en film :) i biffen der
> hjemme ved projektor ryger jeg som det passer mig

Jeg ryger også, men jeg kan sagtens sidde i biffen uden at få
abstinenser. Hvad går du så hvis du skal ud og rejse?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 13:32

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Jeg ryger også, men jeg kan sagtens sidde i biffen uden at få
> abstinenser. Hvad går du så hvis du skal ud og rejse?

Hmm i et fly - ja nu rejser jeg jo en del ... det er da en plage men normalt
så har jeg noget plaster også sætter jeg vilje styrken ind
men det er da træls og jeg ser ikke film for at det skal være træls

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-02-10 23:20

Bo M. Mogensen wrote:

> Hmm mit problem er jeg skal ud og ryge 3-4 gange på en film :) i
> biffen der hjemme ved projektor ryger jeg som det passer mig
> det virker noget forstyrrende

Jeg har samme problem, bare med at tisse

Per V

Fra : Max

Dato : 06-02-10 23:36

Hej Per

> Jeg har samme problem, bare med at tisse

Hvis du virkelig er fanget af en film, ja så kan du
vel nok holde dig en 2-3 timer.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 10:25

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Per

> Hvis du virkelig er fanget af en film, ja så kan du
> vel nok holde dig en 2-3 timer.

Ellers må man købe en cola i papkrus med i salen
Men nu vi er ved det, så er det en flyvetur på 12-14 timer der gør, at
jeg ikke tager til Thailand til sommer

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 10:29

Steen wrote:

> Ellers må man købe en cola i papkrus med i salen
> Men nu vi er ved det, så er det en flyvetur på 12-14 timer der gør, at
> jeg ikke tager til Thailand til sommer

Ditto her - er din hemmelige identitet i øvrogt Bo Warming? Han plejer at
prale af, at han både tisser og skider i syltetøjsglas i biografen.

Per V

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 15:04

On 2010-02-07 10:28:38 +0100, Per Vadmand said:

> Ditto her - er din hemmelige identitet i øvrogt Bo Warming? Han plejer
> at prale af, at han både tisser og skider i syltetøjsglas i biografen.
>

> Per V

Næ, det er nu ikke mig der er indeni BW - men nu du påpeger det, så
tror jeg at man skal undlade at tisse i biografsalen

Jeg ville vildt gerne til Thailand, men jeg orker virkeligt ikke den
lange rejsetid. Kan vi så få opfundet noget der går virkeligt vuns...

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 10:27

Max wrote:
> Hej Per

> Hvis du virkelig er fanget af en film, ja så kan du
> vel nok holde dig en 2-3 timer.
Nej. Derfor foretrækker jeg at se film på et medium, jeg kan sætte på pause.

Per V

Fra : Max

Dato : 07-02-10 11:07

Hej Per

> Nej. Derfor foretrækker jeg at se film på et medium, jeg kan sætte på
> pause.

Som filmelsker skal film ses i biografen.

--
Mvh Max

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 13:34

> Hej Per

> Som filmelsker skal film ses i biografen.

ja sådan kan man jo have det :) jeg mener nu at film skal se på projektor ..

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 14:05

Max wrote:
> Hej Per

> Som filmelsker skal film ses i biografen.

Principielt enig, men alderen sætter altså sine begrænsninger, og i
modsætning til dem her i gruppen, der åbenbart er ligeglade og laver alt
muligt andet, bryder jeg mig ikke om at gå glip af tilsammen 5-10 minutter
af en film.

Per V

Fra : Max

Dato : 07-02-10 14:16

Hej Per

> [...]
> modsætning til dem her i gruppen, der åbenbart er ligeglade og laver
> alt muligt andet, bryder jeg mig ikke om at gå glip af tilsammen 5-10

Du må jo acceptere at alle ikke er som dig og hvad der er rigtigt,
ja det kan være en variabel størrelse.

--
Mvh Max

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 14:45

Max wrote:

> Du må jo acceptere at alle ikke er som dig og hvad der er rigtigt,
> ja det kan være en variabel størrelse.

Det er ikke et spørgsmål om rigtigt og forkert, men om en naturlov, at man
får mere udbytte af en ting, jo mere tid og energi man investerer i den, og
jo mere man komncentrerer sig om den.

Per V

Fra : Max

Dato : 07-02-10 15:10

Hej Per

> Det er ikke et spørgsmål om rigtigt og forkert, men om en naturlov,
> at man får mere udbytte af en ting, jo mere tid og energi man
> investerer i den, og jo mere man komncentrerer sig om den.

Enhver salig i sin tro.

--
Mvh Max

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-02-10 14:46

Max wrote:

> Du må jo acceptere at alle ikke er som dig og hvad der er rigtigt,
> ja det kan være en variabel størrelse.

Og det har ikke noget at gøre med at "være som mig.", men om at indse, at
hvis man vælger at lave andre ting samtidig med, at man ser film, så har man
også valgt at få mindre ud af filmen.
Det valg vil jeg ikke anfægte, kun at man i såfald kalder sig filmelsker.

Per V

Fra : Kim2000

Dato : 10-02-10 21:44

"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> man også valgt at få mindre ud af filmen.
> Det valg vil jeg ikke anfægte, kun at man i såfald kalder sig filmelsker.

Man fanger da helt klart ikke følelserne i en film hvis man sidder og
skriver et brev samtidig eller hvad det nu måtte være. Det vil jeg da give
dig helt ret i.

Fra : Steen

Dato : 07-02-10 15:05

On 2010-02-07 14:05:17 +0100, Per Vadmand said:

> [...]
> modsætning til dem her i gruppen, der åbenbart er ligeglade og laver
> alt muligt andet, bryder jeg mig ikke om at gå glip af tilsammen 5-10

Og så er der lige prisen...
Skal vi to personer i biffen, ryger der noget der ligner 8-10 lejefilm

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 12:09

> Og så er der lige prisen...
> Skal vi to personer i biffen, ryger der noget der ligner 8-10 lejefilm

de fleste udleje dvd forretninger har det som regel sådan at man kan få 5
ikke Premier film for 50 kr.
jeg har som reglen en 20 - 25 stykker med mig når jeg går der fra :)

Fra : Steen

Dato : 13-02-10 18:51

> [...]

> ikke Premier film for 50 kr.
> jeg har som reglen en 20 - 25 stykker med mig når jeg går der fra :)

Jeg får dem med postbuddet, det koster 25,- stykket.
Jeg ser en del serier, og jeg gider som regel kun sen dem én gang

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 13:33

> Nej. Derfor foretrækker jeg at se film på et medium, jeg kan sætte på
> pause.

ja og nu har jeg projektor og dts 5.1 + subvuffer så ...

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-10 21:05

Steen skrev den 06-02-2010 10:35:

> [...]
> Kan godt sætte mig ind i, at 2D-versionen er lidt mere flad - men jeg
> vil til enhver tid anbefale alle, at se 3D-filmen i biografen.

Tjo, jeg får ikke glæde af 3d-briller, da jeg kun ser med et øje ad gangen.

selvom jeg kun så filmen i 2d-udgave så var jeg ganske imponeret over
billedsiden af filmen. Historien er ligesom fortalt i andre "udgaver" før .

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 06-02-10 14:54

> [...]
> måske der untergang ..
>
> men når de 4 er taget væk så er jeg sgu næste frisk på det meste ,, :)

Man kan da ikke bedømme en film på en eller anden cam-version. Når det er
sagt, så tror jeg faktisk den falder lidt igennem som almindelig film, men
som 3D - wow.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 06-02-10 19:34

> [...]

> måske der untergang ..
>
> men når de 4 er taget væk så er jeg sgu næste frisk på det meste ,, :)

Der er vist en del der synnes filmen er overrated, både her og der på
forskellige boards er der adskillige der ikke synnes det er en særligt
god film.

Jeg har ikke selv set den endu, for gennerelt er jeg ikke en stor fan
af den form for animerede film at Avatar hører under.
Pixar og lign. animerede kan jeg godt se, men den form for "computerspil
film", altså hvor hele det animerede ligner noget der er taget ud fra et
moderne computerspil gidder jeg generelt ikke at bruge tid på.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-10 20:28

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Der er vist en del der synnes filmen er overrated, både her og der på
> forskellige boards er der adskillige der ikke synnes det er en særligt

jamen jeg synes den er dårlig ...

> Jeg har ikke selv set den endu, for gennerelt er jeg ikke en stor fan
> af den form for animerede film at Avatar hører under.
> Pixar og lign. animerede kan jeg godt se,

altså mine søstre for jo en hop af unger de for så disney film det er ok

> men den form for "computerspil
> film", altså hvor hele det animerede ligner noget der er taget ud fra et
> moderne computerspil gidder jeg generelt ikke at bruge tid på.

jamen sådan set det ud lidt ala tomraider ( spørg mig ikke hvordan det
staves )
Mv.
BMM

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-02-10 08:28

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> declared in:
4b6dc2be$0$273$14726298@news.sunsite.dk :
> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> jamen jeg synes den er dårlig ...

Du har jo ikke set den.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-10 13:29

> Du har jo ikke set den.
jeg har set nok ..

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-02-10 19:13

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> declared in:
4b6eb21d$0$269$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i en
> meddelelse news:00d55602$0$11553$c3e8da3@news.astraweb.com...

> jeg har set nok ..

Ville det også have være "nok", at se de første 8 minutter af
Titanic (ikke engang nok til at de var gået ombord...), for
derefter at hoppe igennem 7 minutter?

.... Indsæt selv en hvilken som helst anden filmtitel i
ovenstående. Jeg gentager:

*Du har ikke set den.*

(sjov dobbelttydighed her for folk, der HAR set den...)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 00:16

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> [...]
> derefter at hoppe igennem 7 minutter?
>
> ... Indsæt selv en hvilken som helst anden filmtitel i

altså hvis man nu som jeg synes at enhver form for animation på nær i
terminator 2 er noget bras
så behøves man ikke at se mere ind det meste eller for meget af filmen er
animert og derfor efter min smag er noget bras jeg spiller heller computer
spil

MV.
BMM

Fra : Kim2000

Dato : 13-02-10 00:39

> [...]
> animert og derfor efter min smag er noget bras jeg spiller heller computer

Nu startede du med at sige du havde set 7 minutter og det er jo ganske givet
på en piratkopi hentet fra nettet, altså måske endda en grynet mørk en af
slagsen. Det er på ingen måde nok til at bedømme en film på 160 minutter.
Mange film er da spændende fra første minut. Og så vil jeg da mene 3D
effekten giver filmen mindst 20-30% ekstra.

Nu glæder jeg mig bare til Alice i Eventyrland (3D) og så kommer der en film
med John Travolta, der spiller en skaldet stjernepsykopat, men der kan jeg
ikke huske titlen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 11:49

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> minutter. Mange film er da spændende fra første minut. Og så vil jeg da
> mene 3D effekten giver filmen mindst 20-30% ekstra.

Hmm jeg har ikke som sådan noget uforløst behov for at se noget som helst på
film der er i 3D
og når jeg ser noget som helst er animeret - jamen så står jeg af ...fordi
det siger mig intet - optimalt set så vil jeg gerne se en film med levende
mennesker på en go historie som f.eks Franki & Johnny med Michele & Al
men al ære og respekt for dem der har glæde af det - som jeg har sagt før er
det vores forskelighed der gør vi kan opleve og lære noget af hinanden

Fra : Kim2000

Dato : 13-02-10 12:51

> [...]
> er det vores forskelighed der gør vi kan opleve og lære noget af hinanden

Det er da fint nok, det er nu nok mere det at du kalder en film for dårlig
efter at have set lidt af den på den måde du har set den, vi skælder ud
over. Men okay, du fortæller jo i det mindste under hvilke betingelser du
udtaler dig. Jeg har da haft den fornøjelse at sidde ved siden af en
anmelder fra Politiken der snorksov efter de første 10-15 minutter,
hvorefter filmen fik et hug dagen efter i avisen. Så tager man deres
anmeldelser med et stort gran salt derefter.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-02-10 18:20

> Det er da fint nok,

ja det håber jeg da :)

>det er nu nok mere det at du kalder en film for dårlig efter at have set
>lidt af den på den måde du har set

med farre for at lyde urigmeligt - menn hmm så har jeg påfaldene få erotisk
film
men det er nu sjælden jeg ser mere ind 7 minutter

>den, vi skælder ud over. Men okay, du fortæller jo i det mindste under
>hvilke betingelser du udtaler dig.

jamen det er forudsætningen for at man kan kalde en film dårlig efter ca 7
minutter hvor jeg hoppede rundt de sidste 3-4 minutter
altså selvf er filmen sikkert udemærket for dem der kan li den genre - eller
måske bare er vild med gode computer spil
men jeg er som sagt ingen af delene ...

> [...]
>et hug dagen efter i avisen. Så tager man deres anmeldelser med et stort

ja det er jo det ... men jeg læser nu aldrig anmeldeser - de fleste film jeg
ser well ca 2/3 er efter nogen kreterier
på skuespiller og genre som erfarings mæsigt gør det for mig også tager jeg
chancer med andre ting , men hvis jeg kan mærke
det ikke er noget der siger mig noget så ryger det af ... men min far og
hans kone havde været inde og se avatar og var helt vild med
den - well min fars kone var , jeg synes ikke rigtigt den "gamle" han sagde
noget - men han er nu mest til tip s fodbold :)