Reaktionstid på forvildet kat
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-02-10 20:52

Jeg har en kat der er faret vil til at gå rundt og snakke
udenfor. Den sidder og snakker temmeligt højlydt, og kigger ind ad min
havedør. Den er forholdsvis snaksom, men den er ikke begejstret for at
blive taget op. Jeg kan ikke se at den er øretatoveret, og da jeg ikke
har en chiplæser ved hånden, kan jeg ikke afgøre om den er chipmærket.

Jeg har det skidt med at have den gående ude, men mine egne to katte
er ikke begejstret for at have den inde. Den var heller ikke selv glad
for det, så den løb ud igen da den fik chancen. Jeg har lindet på
døren til mit fyrrum, og stillet noget tørkost frem til den. Det
tilbud har den taget til sig, så den overlever nok natten.

en da jeg ved hvor skidt jeg havde det, da den ene af husets katte
var væk en 3-4 dage sidste sommer, sidder jeg og får det rigtigt skidt
på vegne af dem der nu sidder og mangler deres kat. Jeg har fremlyst
den på vores lokale facebook gruppe, og nu føler jeg at jeg er løbet
tør for handlemuligheder.

Hvad ville i andre gøre, hvis i havde en fremmed kat udenfor, i
frostvejr?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Kim2000

Dato : 06-02-10 21:37

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tør for handlemuligheder.
>
> Hvad ville i andre gøre, hvis i havde en fremmed kat udenfor, i

Ikke en dyt. Katte kan sagtens klare både 5 og 10 minus grader uden at kny.
At give den mad er selvfølgelig fint nok, hvis du vil have den skal blive
hos dig og ikke løbe hjem igen.

Men nu er jeg også bare en kold og kynisk skiderik der hader katte ifølge
nogle i denne gruppe.

Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:16

Kim2000 wrote:
> [...]
> den skal blive hos dig og ikke løbe hjem igen.
>
> Men nu er jeg også bare en kold og kynisk skiderik der hader katte

Som vanligt udviser du i alle fald total uvidenhed om emnet.

Er katten vant til udeliv på denne årstid, kan den sagtens.

Er den ikke, har den jo ikke pels til opgaven.

--
- Frank

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-02-10 00:36

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> writes:

> Som vanligt udviser du i alle fald total uvidenhed om emnet.

> Er katten vant til udeliv på denne årstid, kan den sagtens.

> Er den ikke, har den jo ikke pels til opgaven.

I dette tilfælde er den slank, kortpelset og tilsyneladende mindre
egnet til at være ude end mine egne to. Og lige for tiden opholder de
sig ikke gerne ude mere end 10-15 minutter ad gangen.