Underligt ssh problem
Fra : Jan Birk

Dato : 03-02-10 11:17

Jeg har noget ssh portforwarding kørende, og når jeg:

$ ssh -XC -c blowfish -p 1033 localhost xclock

Kommer der som forventet et ur fra min remote server. Verificere at jeg
har fat i den remote server ved:

$ ssh -XC -c blowfish -p 1033 localhost hostname

Men men, det underlige er hvis jeg;

$ ssh -XC -c blowfish -p 1033 localhost firefox

Så tænker den lidt og ... starter min lokale firefox og ikke den remote...

Hvad er det lige jeg overser

Pft

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-10 11:27

Den Wed, 03 Feb 2010 11:16:30 +0100 skrev Jan Birk:
> [...]
>
> $ ssh -XC -c blowfish -p 1033 localhost firefox
>
> Så tænker den lidt og ... starter min lokale firefox og ikke den remote...

Prøv at checke om du har nogen lokale firefox-processer kørende inden
du gør det. Firefox har den irriterende ide at den hellere skal åbne
et nyt vindue i en eksiterende firefox process, end starte en ny process.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jan Birk

Dato : 03-02-10 11:38

> Prøv at checke om du har nogen lokale firefox-processer kørende inden
> du gør det. Firefox har den irriterende ide at den hellere skal åbne
> et nyt vindue i en eksiterende firefox process, end starte en ny process.

Tusind tak, havde dog ingen lokale kørende, men dette løste alligevel
problemet;

ssh -XC -c blowfish -p 1032 localhost firefox -no-remote

Tak igen

/Jan