Erstatte streng med array
Fra : Anders M

Dato : 03-02-10 20:51

Hej,

Jeg har med preg_replace forsøgt at erstatte {data:DATA} med
$data[$data]; men uden held. Det virker fint hvis jeg bare vil
have den til tekst altså f.eks. <strong>DATA</strong>. Nogen
forslag?

Mvh ANders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-02-10 12:52

Anders M wrote:

> [...]
> $data[$data]; men uden held. Det virker fint hvis jeg bare vil
> have den til tekst altså f.eks.<strong>DATA</strong>. Nogen

Nu ved jeg ikke eksakt hvad du skal bruge det til, men dette kan måske
bruges:

$subject = '{data:hejsa}';
$subject = preg_replace('|{(\w+):(\w+)}|', '$\1[$\2]', $subject);
echo $subject;

Jeg ved dog ikke om det er med vilje at DATA bliver til små bogstaver i
anden omgang. I så fald skal der ændres lidt.

Og er det altid {sammeord:SAMMEORD} ? Eller kunnne det være {hej:davs}

Martin