Vista
Fra : mog

Dato : 02-02-10 18:02

Jeg har et lille problem,jeg kan ikke komme på nettet undtagen jeg
starter op i fejlsikret tilstand? Har kunnet det hele tiden uden
problemer. Hvad kan være galt lige her.Når jeg diagnosticere
forbindelsen siger den der kan ikke skabes forbindelse til
DNS193.162.153.164
Vista Buiss

Har kørt virusscann og ingen bemærkninger!

Kører samtidig min stationære XP prof. med lokalt netværk og det går
forrygende.

MVH
Mog

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-02-10 21:08

"mog" <bb315j@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har kørt virusscann og ingen bemærkninger!
>
> Kører samtidig min stationære XP prof. med lokalt netværk og det går

Kobler du op via modem og router?
Så prøv at lukke pc.erne. Pil strømmen fysisk fra såvel router som modem.
Sæt strøm til modem. Når du kan se at at led lyser som de skal m.m. (tager
knap et minut) sætter du strøm til routeren. Når du kan se, at den falder
til ro og lyser de rigtige steder (ca. 30 sekunder), så starter du din
computer og ser om det så virker nu. Metoden gør at ipadresserne fornyes,
medmindre du har sat dem op med fast ipadresse.

Kurt

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 02:56

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> computer og ser om det så virker nu. Metoden gør at ipadresserne fornyes,
> medmindre du har sat dem op med fast ipadresse.

Har du læst hvad "mog" skriver? Forbindelsen virker i fejlsikret
tilstand! Så der er ikke megen grund til at gå gennem besværet med
genstart af router/dsl-boks, vel?

Mcwm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-02-10 21:34

"mig-selv" <news@glostrup.it> skrev i meddelelsen

> Har du læst hvad "mog" skriver? Forbindelsen virker i fejlsikret tilstand!
> Så der er ikke megen grund til at gå gennem besværet med genstart af
> router/dsl-boks, vel?
>
> Mcwm

Det ved jeg ikke, eftersom han ikke har svaret.
Men eftersom der ikke nødvendigvis indlæses samme driver i fejlsikret
tilstand så er min tese, at i fejlsikret tilstand er den "modtagelig" for at
modtage en ny ip adresse fra routeren, mens den i alm. tilstand måske er
blevet låst på en forkert ip og ikke umiddelbart vil slippe den. Derfor
foreslår jeg anførte metode, som jeg har brugt mange gange for at få
nulstillet det hele.

Kurt

Fra : mig-selv

Dato : 03-02-10 21:54

Kurt B. Andersen skrev:
> Det ved jeg ikke, eftersom han ikke har svaret.

Pointen er at "mog" i sit første og eneste indlæpg skriver "Kører
samtidig min stationære XP prof. med lokalt netværk og det går
forrygende." og at han kan komme på net med den anden(problemmaskinen) i
fejlsikret tilstand. Ergo, netværket kører. Ingen grund til at pille der.

Din tese om at noget her eller noget der og måske hvem ved hvad, vedr.
tildeling af IP-adresse holder ikke vand. Er maskinen sat op til at
bruge fast(lokal)IP, vil den få den hvad enten den er i fejlsikret
tilstand eller ej. Er den sat til DHCP er det MAC-adressen der afgør
dens IP og MAC-adressen skifter jo ikke.

Fejlen skal, hvis der skal gættes, for meget andet kan den ikke blive
med den smule info "mog" giver, formentlig findes i windows firewall
eller problemer med det trådløse, ifald det er en bærbar. Både Win7 og
vista har haft deres problemer på det område.

Venligst

Mcwm

Fra : marberg

Dato : 04-02-10 10:00

Mig selv skrev:

>Ergo, netværket kører. Ingen grund til at pille der.

Ja det kører fint, men kun i fejlsikret tilstand på Vista og det er en
bærbar!

> Fejlen skal, hvis der skal gættes, for meget andet kan den ikke blive med
> den smule info "mog" giver, formentlig findes i windows firewall !

Og det var lige netop i Firewallen, eller jeg opdagede der var kommet en
mail som havde indeholdt noget svavs, den var så blevet blokeret af TDC
sikkerhedspakke,
og da jeg havde fjernet mailen og ændret indstillinger i F- Secure så kører
det igen.

Jeg ved ikke helt præcis om det er den rigtige forklaring men det hjalp,
kunne bare ikke forstå hvordan indstillingerne havde ændret sig.

Men tak for hjælpen!

Mog