En kat mere Spørgsmål
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-01-10 20:47

Jeg har en hankat. Ca 5 år, selvfølgelig kastreret. Perser.

Jeg er blevet tilbudt en huskat. Ca 1 år. Hun og kastreret.

Hvordan fører jeg dem nemmest sammen, når jeg ikke bor i et kæmpe hus?

Hunkatten har boet sammen med en anden kat (Og hund). Jeg har noget
Catnip-spray.

Jeg tænker lidt på om det er en dårlig ide, at lade hunkatten blive i
transportkassen, og lade hankatten snuse før jeg lader hunkatten slippe ud?

Eller risikerer jeg at hunkatten bliver så sur, at hun så slet ikke gider
hankatten?

Jeg har ikke plads til direkte at lukke kattene hver for sig, men plads nok
til at de gemme sig og få lidt fred.

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Solveig Lund

Dato : 01-02-10 09:38

> [...]
> hankatten?
>
> Jeg har ikke plads til direkte at lukke kattene hver for sig, men plads nok

Hej Pernille,

Jeg fik i Maj en kat mere (havde to i forvejen) og gav hende
soveværelset til at være i indtil hun selv gik ud i resten af
lejligheden. Så kunne de nærme sig hinanden (og flygte hver deres sted
hen når det blev for meget). Der er kattelem i døren, så de havde adgang
til hinanden hele tiden.

Så hvis din lejlighed har har to rum kan det gøres sådan - det er
selvfølgelig ikke så fedt at sove med kattebakken, men her tog det en
uges tid før hun var ude i resten af lejligheden og færdes.

Med venlig hilsen
Solveig Lund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 02-02-10 19:56

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote in

> [...]
>
> Jeg er blevet tilbudt en huskat. Ca 1 år. Hun og kastreret.
>
> Hvordan fører jeg dem nemmest sammen, når jeg ikke bor i et kæmpe

Nu er katte jo meget forskellige og nogle er nemme og andre meget svære
at føre sammen. Hvis du virkeligt vil det må du forberede dig på at det
kan blive svært.

Jeg har 2 katte. Den ene har nærmest budt andre katte velkommen og har
været utroligt nem at sammenføre med flere voksne katte og den anden
som jeg har nu, der var killing da de skulle sammenføres.

Men, denne anden kat, har overhovedet ikke lyst til at møde nye
"venner".
Jeg fik for nogle år siden en hunkat, der ikke var venligt stemt
overfor husets daværende 3 katte. Jeg lod hende sidde i transportkassen
i min stue en times tid inden jeg så satte hende ud i køkkenet natten
over. Derefter førte jeg hende forsigtigt sammen med de andre. Jeg
boede dengang også småt og havde faktisk kun mit køkken at isolere i.

Men som sagt, det vigtigste er at du væbner dig med tålmodighed så kan
du kun blive glædekigt overrasket hvis det er nemt.

Kate