Oprette nyt project i Zend Studio
Fra : Torben

Dato : 01-02-10 14:41

Hej
Skulle der være nogen, der tilfældigvis arbejder med Zend Studio. Jeg
har et problem, der tilsyneladende ikke er til at løse.

Når jeg starter et nyt php-projekt op, så bliver der ikke dannet filer
i htdocs som forventet. Det er den korte version. Der kører
tilsyneladende en masse ting nede i programmet som jeg ikke kan
gennemskue. Har nogen en løsning???

Fra : Martin

Dato : 02-02-10 12:32

On 01-02-2010 22:41, Torben wrote:
> [...]
> i htdocs som forventet. Det er den korte version. Der kører
> tilsyneladende en masse ting nede i programmet som jeg ikke kan

Hvilke filer mener du der skal oprettes?

Hvis det er Zend Studio for Eclipse og det er et nyt Zend Framework
projekt der skal oprettes så skulle den meget gerne oprette forskellige
mapper (så bare husk at vælge nyt Zend Framework project) - men selve
Zend Framework filerne skal ligge i dit include bibliotek.

Hvis jeg var dig så ville jeg kopiere Zend Framework filerne ind i
library mappen fx.

- library
- Zend
- (andre vendor filer her fx. Doctrine)

Fra : Martin

Dato : 02-02-10 12:35

On 02-02-2010 12:32, Martin wrote:

> [...]
> Zend Framework filerne skal ligge i dit include bibliotek.
>
> Hvis jeg var dig så ville jeg kopiere Zend Framework filerne ind i

PS
Jeg er dog hoppet langt væk fra Zend Studio Eclipse da
1: det koster alt for meget
2: Er alt for ustabilt

så jeg er istedet for hoppet over til Netbeans IDE som er dejlig gratis,
og er meget mere stabilt og langt hurtigere - dog er Zend Framework
implementationen kun lige i alpha version, så den bruger jeg ikke, SVN
har jeg heller ikke fået til at virke, så her bruger TortoiseSVN istedet
for.

Fra : Torben

Dato : 04-02-10 03:07

On 2 Feb., 12:32, Martin <m...@scandesigns.invalid> wrote:
> Hvilke filer mener du der skal oprettes?

Alle filer jeg tilføjer efter at projektet er oprettet. bootstrap.php,
index.php whatever... De første gange efter installationen af Zend
Studio Eclipse, hvor jeg opretter et 'Php project' går det typisk fint
med at danne index.php ect. De lander som de skal i htdocs-mappen.
Dagen efter, typisk, er den gal! Den opretter projektet uden at brokke
sig, men filerne kommer ikke længere frem i htdocs-mappen på
localhost. Man kan åbne, rette og lukke php-filerne, men de
'eksisterer' kun i exploreren!!?

Overvejer også netbeans ;/