Problemfri 3G-modem
Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 17:17

Hej gruppe,

Hvor kigger man hen hvis man ønsker problemfri internet via USB 3G-modems?

System er pt. Ubuntu 9.10 x86-64.

Jeg forestiller mig at nogle udbydere er mere Linux-venlige end andre
eller er de alle lige fjendske?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 17:41

> Jeg forestiller mig at nogle udbydere er mere Linux-venlige end andre
> eller er de alle lige fjendske?

Jeg kan se Oister anerkender der findes andet end Windows.
https://www.oister.dk/selfcare/servlet/kundeservice_faq_linux

De benytter Huawei modems.

Kan jeg antage at fx. Telmore som også benytter Huawei (og hvor jeg i
forvejen er kunde) er lige så nemme, at danse med?

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 17:46

> Kan jeg antage at fx. Telmore som også benytter Huawei (og hvor jeg i
> forvejen er kunde) er lige så nemme, at danse med?

Telmore angiver begrænset support til Linux, men anerkender, at det
ligeså burde virke (alt efter Linux-distro).

Nogen med håndgribelige erfaringer?

Fra : Carl Drud

Dato : 31-01-10 18:09

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Telmore angiver begrænset support til Linux, men anerkender, at det
> ligeså burde virke (alt efter Linux-distro).
>
> Nogen med håndgribelige erfaringer?

Der er en i linket nedenfor der deler ud af sine erfaringer.

http://aandreasen.wordpress.com/2010/01/24/telenor-mobilt-bredband-pa-ubuntu-9-10-m-3g-huawei-e1752/

--
Carl

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 19:04

> Der er en i linket nedenfor der deler ud af sine erfaringer.

Tak for link.

Det lader til at være noget der ikke burde volde de store på problemer på
de nyeste distros i omløb.

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-02-10 10:57

Den Sun, 31 Jan 2010 18:04:18 +0000 skrev Martin [6000]:

> Tak for link.
>
> Det lader til at være noget der ikke burde volde de store på problemer
> på de nyeste distros i omløb.

Det var det så alligevel.. E122 som OiSTER bruger pr. standard virker pt.
_ikke_.

E1550 burde.. modem er på vej, så det bliver spændende om der er mere
held der. Ellers er der ikke flere options hos det selskab.

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-02-10 00:52

> E1550 burde.. modem er på vej, så det bliver spændende om der er mere
> held der. Ellers er der ikke flere options hos det selskab.

Masser af held! E1150 virker perfekt på min Karmic installation.

Fedt

--
Martin

Fra : Martin [6000]