SSHFS + EncFS
Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 15:44

Hej gruppe,

Jeg har fået et meget meget mærkeligt problem med min opsætning.

Jeg har en EncFS-krypteret mappe på servere, skjult som en dot-folder,
det samme er mountpointet dertil. Jeg har så symlinks i min hjemmemappe
til nem adgang til de underliggende mapper i mountpointet.

Det har indtil for et par dage siden virket perfekt fra min desktop via
SSHFS. Men nu kan jeg pludselig ikke flytte eller slette ting derfra. Jeg
kan godt oprette filer og mapper, men efterfølgende kan jeg ikke slette
igen - jeg får fejlen "operation not permitted" som om jeg ikke har de
rette permissions. Men de er 100000% ens på de 2 computere, samme
brugernavn, uid, gid mv.

Jeg bruger passless entry via min SSH-nøgle. Som sagt har det virker i
lang tid indtil for nylig.

Jeg har prøvet -o workaround=rename lokalt, jeg har prøvet --public via
encfs remote.

Wierd er, at jeg via cli GODT kan slette og flytte, men via Nautilus
brokker den sig.

Jeg fatter ikke en meter...

Nogle idéer?

PS: Jeg har samme problem med min bærbare. Den connecter på samme måde
via passless entry via ssh-nøgle.

PPS: Serveren kører Ubuntu Server 8.04.3 LTS x86-64 og de to andre kører
begge Ubuntu 9.10 x86-64. Alle maskiner fuldt opdateret.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 15:54

> Jeg fatter ikke en meter...
>
> Nogle idéer?

Nu fatter jeg lidt mere..

Jeg oplever det samme som de her gutter:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nautilus/+bug/371289

Hvis jeg tømmer filerne først og så sletter mappen bagefter så virker det
fra Nautilus.

Man kan ændre Nautilus' måde at slette på? En 'rm -rf mappe' fra cli
virker fx. uden problemer uanset indhold eller ej i mappen.

Nogle idéer ud fra det?