Ubuntu: skærmopløsning ved skift mellem
Fra : Jan Birk

Dato : 31-01-10 11:24

Jeg har Ubuntu på en 13" Dell bærbar og har fået en dockingstation
tilsluttet en 24" Dell skærm (1900*1220).

Når jeg sætter den bærbare i stationen rammer skærmen korrekt 1900*1220,
men jeg kan ikke se/finde paneler mm. (det er lige som om de er 'uden'
for skærmen).

gnome-display-properties

Giver mig ikke nogle valgmuligheder (1900*1220 v/60hz). Skærmen kan tage
75Hz.

Hvor kan jeg pille yderligere (I gamle dage havde jeg vist en xorg.conf).

Når jeg fjerne den bærbare fra stationen, defaulter den fint til den
lille 13" skærm igen.

Pft

/Jan

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 14-02-10 16:28

On 31-01-2010 11:24, Jan Birk wrote:

> Jeg har Ubuntu på en 13" Dell bærbar og har fået en dockingstation
> tilsluttet en 24" Dell skærm (1900*1220).

Skærmen kører 1920x1200... Det kan godt være jeg spørger dumt, men har
du seriøst tvunget den til at køre 1900x1220 som du skriver? Så er det
jo ikke underligt at noget ryger uden for skærmen, da billedet er højere
end den kan vise...