.ASMX og hvad gør man så?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 31-01-10 09:26

Hej

Jeg har lige brug for et spark i den rigtige retning

Jeg har en hjemmeside i almindelig HTML. På en af siderne har jeg brug
for at lave nogle statistikker, på data der ligger på en ekstern
server. Jeg har fået et link til en ASMX fil, som jeg går ud fra
indeholder de metoder jeg skal bruge.
Nu skal jeg så i gang med at skrive noget kode. Foretrækker VB. Men
hvad gør jeg nu? Jeg har alle MS VS Express 2008 pakkerne installeret.

Jeg er fuldstændig blank Har søgt en del på nettet, men har ikke
lige fundet "linket". Jeg regner ikke med at skulle bruge det til
andet end denne ene side, så regner ikke med at jeg skal være ekspert
ud i det her emne.

mvh Lars

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-04-10 18:29

On 31-01-2010 17:25, Lars Rasmussen wrote:
> [...]
> Nu skal jeg så i gang med at skrive noget kode. Foretrækker VB. Men
> hvad gør jeg nu? Jeg har alle MS VS Express 2008 pakkerne installeret.

Antager du har et projekt oppe at stå. Højreklik på "References" i din
Solution Explorer. Vælg "Add Service Reference", "Advanced", "Add Web
Reference" og indtast din URL. Det genererer de stubbe, du skal bruge
for at kalde din webservice.

--
Andreas