Acer 10,1" Notebook D250B
Fra : none

Dato : 30-01-10 14:05

Hej ...
Jeg har påtænkt at købe en sådan, til at have med på farten, den er fra
starten udstyret med WIN7, men den skal smides ud, men hvad skal jeg
installere i stedet for ?? er der nogle distributioner der lige er klar
til sådan en sag ?
er vant til Ubuntu

/Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-10 15:39

On Sat, 30 Jan 2010 14:05:03 +0100
none <""carsten\"@(none)"> wrote:

> Jeg har påtænkt at købe en sådan, til at have med på farten, den er fra starten udstyret med WIN7, men den skal smides ud, men hvad skal jeg installere i stedet for ?? er der nogle distributioner der lige er klar til sådan en sag ?
> [...]
Acer bør generelt undgås, hvis man vil anvende Linux - deres Hall of
Shame er skræmmende!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Søren A Christensen

Dato : 30-01-10 16:00

Michael Rasmussen wrote:

> Acer bør generelt undgås, hvis man vil anvende Linux - deres Hall of
> Shame er skræmmende!

Jeg kører ubuntu på en Acer One .. sidste års model med 8,5 tommer skærm
.... det kører som en drøm.

/Søren

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-01-10 16:00

> Acer bør generelt undgås, hvis man vil anvende Linux - deres Hall of
> Shame er skræmmende!

Why? Jeg har lige købt en Acer Timeline og _alt_ spiller bare ud af
boksen (på nær Mic).

Det er da fløjtende ligegyldigt hvad mærke det er - det er indmaden der
tæller. Om den er understøttet. Intel er her fx. godt understøttet hvor
jeg personligt ville undgå noget med ATI og Broadcom.

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor en Acer med Intel-dele skulle være ringere
til Linux end en fx. HP eller Lenovo med Intel-dele?

Please explain

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-01-10 16:01

> installere i stedet for ?? er der nogle distributioner der lige er klar
> til sådan en sag ?
> er vant til Ubuntu

Fortsæt med hvad du er vant til.

Alternativt skulle Mandriva være ret godt på den bærbare side.

Men tjek lige hvilke dele der sidder i. Du vil gerne have Intel og Nvidia
dele samt undgå Broadcom hvis det skal være en succes for dig.