Router problem
Fra : HH Husen

Dato : 29-01-10 16:12

Hej!

Jeg har en Netgear Wireless Router (købt hos TDC) - WGR 614 - forbundet til
min stationære pc med kabel og kører trådløs til konens bærbare pc. Alt har
virket i årevis( i hvertfald 1 år) uden problemer. Men nu sker det, at
forbindelsen til netværket tabes, sådan at forstå, at forbindelsen til
internettet pludselig forsvinder. Det genetableres først når strømmem til
routeren slukkes et halvt minuts tid. Det sker i snit hver anden dag. Det
sker enten når den stationære er på, den bærbare er på, og/eller når begge
er på nettet. Når routeren genstartes, kører den problemfrit igen. Det skal
tilføjes, at jeg for nylig har købt en ny stationær pc (en Dell Alienware).
Min hukommelse er ikke den bedste, men jeg mener ikke det forekom før den
nye pc kom til, men jeg er ikke sikker.

Er det routeren der er ved at stå af eller....? Det er de to eneste pc'ere
der er forbundet til routeren (nåh ja, den bærbare er jo ikke rigtigt
"forbundet"!). Jeg har en 20mb forbindelse. Den ene pc kører med Vista, den
anden med Win 7.

Ellers ingen andre problemer med tingene - blot disse irriterende udfald.
Forbindelsen genetableres ikke før routeren resettes (via strøm
tilførelsen).

Nogen ideer til hvad det kan skyldes?

Mvh
HH Husen