Teste netværket
Fra : JoeDoe

Dato : 29-01-10 00:26

Jeg har et problem (som jeg har fået fortalt - har ikke selv oplevet
det) med, at når en TCP forbindelse holdes åben med en connect men
hvor der ikke overføres data, at så droppes forbindelsen efter noget
tid.

Jeg har testet linien med en massiv overførsel i to timer uden
problemer og jeg har haft en ping kørende i lige så lang tid uden
udfald - problemet ser kun ud til at optræde, hvis forbindelsen er
åben men hvor der ikke overføres data, at så droppes forbindelsen og
der opstår problemer, når programmet i den anden ende så vil returnere
nogle data.

Jeg havde tænkt, at jeg kunne teste det med at enable Windows Telnet
servicen og så lave en connect til denne men uden at overføre data -
og så se om forbindelsen afbrydes efter noget tid, men jeg vil under
ingen omstændigheder lukke op for telnet servicen på Windows.

Men hvordan kan jeg ellers teste det? Findes der nogle gode freeware
programmer eller metoder som kan oprette en connect, ikke overføre
data men bare vente i X minutter og så overføre data? Programmet må
ikke kræve installation på Windows så enten skal det være indbygget
(bare ikke telnet) eller også skal det være en executable.

På forhånd tak.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-01-10 09:16

On 2010-01-29, JoeDoe <joedoe10@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke kræve installation på Windows så enten skal det være indbygget
> (bare ikke telnet) eller også skal det være en executable.

netcat.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-10 18:06

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> netcat.

Findes til Windows?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-01-10 20:09

http://lmgtfy.com/?q=netcat+windows

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-10 21:14

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> http://lmgtfy.com/?q=netcat+windows

Smart.

Fra : JoeDoe

Dato : 29-01-10 02:00

> netcat.

Perfekt - tak.

Fra : Leif Neland

Dato : 01-02-10 15:57

> [...]
> det) med, at når en TCP forbindelse holdes åben med en connect men
> hvor der ikke overføres data, at så droppes forbindelsen efter noget

Er det i forbindelse med en NAT-router?

Når en enhed bag routeren laver forbindelse ud, laver routeren en
forbindelse, så svaret kan komme tilbage til enheden.
Denne forbindelse har en begrænset levetid, hvis der ikke løber trafik.

Så f.ex. ssh og andre terminal-programmer har netop en keep-alive setting,
som sørger for at holde forbindelsen åben.

Måske har dit program noget lignende?

Leif