Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
hvad er talk battery voltage
Fra : N Dude

Dato : 28-01-10 14:36

Fra

http://www.jkaudio.com/autohybrid.htm

Set i FAQ'en
? Will AutoHybrid work on a "dry line"?

! No. AutoHybrid requires talk battery voltage provided by the phone line
to operate.

Er der nogen som ved hvad dette er? Google er helt og aldeles blank og det
samme er jeg.

Er dette "battery voltage" noget man finder på en telefonlinje fra en IP
adaptor?

Fra : jos

Dato : 29-01-10 05:19

N Dude wrote:
> [...]
> og det samme er jeg.
>
> Er dette "battery voltage" noget man finder på en telefonlinje fra

Det er den jævnspænding som på en telefonlinie genererer [tale]strøm når
røret er løftet.
- og ja den genereres [normalt] af "centralsiden", og dermed af
IPadapterboksen.

finn

Fra : Leif Neland

Dato : 02-02-10 14:33

Den 29-01-2010 05:18, jos skrev:

> Det er den jævnspænding som på en telefonlinie genererer [tale]strøm når
> røret er løftet.
> - og ja den genereres [normalt] af "centralsiden", og dermed af
> IPadapterboksen.

I "gamle dage" med telefonist-betjente telefoner med håndsving, hang
batteriet på væggen hos abonnenten, hos KTAS var det to elementer hver
på størrelse med to ½l-øldåser.

Leif

Fra : jos

Dato : 03-02-10 13:39

> I "gamle dage" med telefonist-betjente telefoner med håndsving, hang
> batteriet på væggen hos abonnenten, hos KTAS var det to elementer hver
> på størrelse med to ½l-øldåser.
>
> Leif
Bl. a. derfor skrev jeg også [normalt] :)
men du behøver ikke gå så langt tilbage. En ISDN linie kan udmærket leve af
centralens "tale"strøm, men TDC ser helst at man selv leverer strømmen via
230V forsyningen til boksen. De kunne faktisk have tjent/sparet vældig godt
på den ide, hvis ISDN var blevet den success de håbede. - De var bare for
sent ude

finn