Grafikkort
Fra : Kent Friis

Dato : 28-01-10 20:22

Hvordan er erfaringen med nyere Radeon grafikkort (R600+)? AMD skulle
have frigivet dokumentationen, men derfra og til en stabil OSS driver
er der jo et stykke vej.

Jeg bruger p.t. et Radeon 9250 (r200), men mine spil (primært Second
Life) begynder at blive for krævende. Jeg har et Radeon 9700 (r300)
liggende, men stabiliteten af driveren er ikke god nok, og frameraten
er med nuværende driver ikke bedre end 9250 kortet, så selvom jeg
prøver med 9700 kortet hver gang jeg opgraderer X, ender jeg altid
med at skifte tilbage til 9250 kortet.

Er r600 driveren mere stabil end r300? Hvor hurtigt går det med
udviklingen? Hvornår tør man håbe på en r600 driver der er (mindst)
lige så stabil som r200 driveren?

Noveau driverne har jeg indtryk af er endnu længere væk end r600, så
dem gider jeg ikke engang spørge om.

Mvh
Kent

PS: Jeg ved godt der findes closed source, hvis jeg får interesse
deri, kan jeg altid spørge ovre i windows- eller mac-grupperne.
--
"The Brothers are History"